Game Controllers

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
Senbonzakura
www.sonydefenseforce.com
www.sonydefenseforce.com
Мнения: 52
Регистриран на: преди 7 години

Re: System Wars

Мнение Senbonzakuraпреди 7 години

blumentopff написа:За контролерите (джойстик е друго) сме писали доста, факт е, че на Sony ръчките започват да се чупят след няма и 2 месеца нормална игра, както и е факт, че единствената промяна, която направиха за 20год. е абсурдна - говоря за RT и LT бутоните. Иначе, ако искаш да поспорим, може да се прехвърлим в тази тема :yes:

ПП: Старият контролер на MS също е по-добър, но D-pad'а му е изключително зле.
Пиша за да кажа, че това мнение е супер грашно. Но всеки има право на мнение.

Няма да крия, че ме дразни глупостта да кажеш "факт е", при положение, че казах - не съм чупил джойстик на плейстейшън. На PS2 му падна боята отвсякъде, накрая само стрелката за надолу беше омекнала повече, но гумичката е последната грижа на този свят.

Факт е, че имам над сто часа на уайпаут и стиковете (не знам дали ти е известно как се прави барел рол) съм ги смазал от помпане, но продължават да работят перфектно. Какъв е този факт с двата месеца... ...гсдйгксдйгксдйгсдкйгдс... lame. balls. die. Освен това игра с толкова голяма чувстителност ще усети най-малкия дефект в един аналог, затова смятам въпроса за приключен.

И бях сигурен, че някой веднага ще спомене шифтовете, които нямат нищо общо със сладоледените дръжки (така им викахме едно време), нито с разположението на основноте бутони - идеята е за шутърите, аз не съм сред хората, които имат някакъв проблем със спусъците, след като ги ползвам 70% от времето, докато играя street fighter и правя advanced серии.
Opa, всъщност ми казаха, че на теб не трябва да ти отговарям. LOOOOOOOOOOL>

Чудно ми е как с тези шифтове съм играл Бърнаут, докато ям сандвич с едната ръка и как доминирам на Уайпаут, ако това, което казваш Запряне, е истина. :lol: НЕ Е! xD

Потребителски аватар
blumentopff
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2288
Регистриран на: преди 9 години

Re: System Wars

Мнение blumentopffпреди 7 години

Аз говоря за стиковете, не за копчетата. Но вие PS фанатиците обичате да четете през пръсти, ако изобщо прочетете нещо.

ПП: И какво значи "казаха ми да не говоря с теб"?! Пак ли се гонят хора от форума чрез игнориране, както едно време някой искаше да направим с един друг потребител и разпращаше лични съобщения по този повод на ляво и на дясно?
See you starside... Изображение

Потребителски аватар
Senbonzakura
www.sonydefenseforce.com
www.sonydefenseforce.com
Мнения: 52
Регистриран на: преди 7 години

Re: System Wars

Мнение Senbonzakuraпреди 7 години

blumentopff написа:Аз говоря за стиковете, не за копчетата. Но вие PS фанатиците обичате да четете през пръсти, ако изобщо прочетете нещо.

ПП: И какво значи "казаха ми да не говоря с теб"?! Пак ли се гонят хора от форума чрез игнориране, както едно време някой искаше да направим с един друг потребител и разпращаше лични съобщения по този повод на ляво и на дясно?
Факт е, че имам над сто часа на уайпаут и стиковете (не знам дали ти е известно как се прави барел рол) съм ги смазал от помпане, но продължават да работят перфектно.
...

Стана ми ясно какво имат в предвид хората за теб.

Потребителски аватар
me3x
Контакти:
bad-ass-muther-fucker
Мнения: 3640
Регистриран на: преди 14 години

Re: System Wars

Мнение me3xпреди 7 години

blumentopff написа:какво значи "казаха ми да не говоря с теб"?!
Да - не е зле да се обясни, че ми стана интересно
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7584
Регистриран на: преди 12 години

Re: System Wars

Мнение epedosпреди 7 години

blumentopff написа:MS джойстикът е по-здравият безспорно.
Абсолютно невярно. Чупил си 4 дуалшока, колко от тях си купил първа ръка?! Колко от тях са били оригинални?
SF IV се играе доста добре с ръчката
:silence:
Sath написа:Принципно предпочитам 360 контролерите, но след няколко месеца аналозите се разхлабват. Резултата ->

Тоя проблем го има при всичките ми 4 пада до момента. При два от които работата е много по-сериозна и не стават вече за никакъв чеп. :roll:
DS падовете са много по-издръжливи. няма какво да се спори тука.
Имам същия проблем с 2 от 3те си хбох пада в момента. Никога не съм имал проблем с аналога на ДС3, а имам пс3 от 3 години, х360 - от 3 месеца.

всъщност ми казаха, че на теб не трябва да ти отговарям.
Ще обясня какво значи: в обедната почивка, минавайки до РСто му в офиса и виждайки, че е цитирал твоя пост за контролерите, аз му казах "а, цитирал си blumentopff, по-добре не спори с него, щото си губиш времето, абсолютен М$ фенбой е". Както и се получи. Колко тук вече казаха, че ДС3 е по-здрав? Много на 1.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
Okamijitsu
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2256
Регистриран на: преди 12 години

Re: System Wars

Мнение Okamijitsuпреди 7 години

Не е лошо да поспорите и за дизайна на конзолите.
Коя е по-добра на външен вид и т.н. :lol: 8) :lol: .
То не бяха xbox live,графики,хедсети,фенбойщини и какво ли не още.
В един момент на човек направо му става неприятно да чете в темите ебаси...
В края на генерацията се спори за неща ,който са обсъждани 4200000000 пъти.
Всяка конзола си има минуси и плюсове просто човек трябва да се абстрахира от подобни глупости и да си играе добрите игри на платформите .
Да не говорим ,че има хора които не са се докосвали до PS3 и DS3,но пишат за хейта.
http://img233.imageshack.us/img233/9047/55767966ha9.jpg[/img]クロノ・トリガーhttp://img104.imageshack.us/img104/562/kirbylm3.gif[/img]

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

Re: System Wars

Мнение Bobiпреди 7 години

Понеже чат-пат поправям управленията на приятели, имам някакво наблюдение над това, кое се поврежда най-често.
Досега веднъж се е налагало да поправям управление на XBOX360 - лявата му ръчка имаше показаният на онова филмче недостатък, дължащ се на прекалено меката му пружина. Проблемът се реши (едва ли завинаги), като отворих механизма и опънах пружината, за да стане по-дълга, а оттам и по-твърда. Засега всичко работи на 6 вече половин година. Но е важно да отбележа, че такъв проблем съм оправял десетина пъти и при ръчките на Dual shock 1/2/3. Работят на един и същи принцип. В това отношение най-зле са ръчките на първия Dual shock, които дават фира много бързо.
Вторият най-чест проблем се явява огъването на металната основа в ръчката на Dual shock (без значение 1/2/3), което се дължи на натискането на L3 и R3. От Сони така и не се сетиха (всъщност го знаят отлично, но нали някой трябва да купува допълнителни управления...) да използват друга сплав, а не тази меката...
Друг често срещан проблем е издълбаването на едни неприятни каналчета отстрани в пластмасовата основа на ръчките - там, където те се опират и стържат странично в кръглите отвори на корпуса. Това се дължи на твърде острите краища на пластмасата (0.9 мм, и то със заобляне в горния край, така че триенето се явява при челно сечение от не повече от 0.5мм), която буквално реже ръчките при по-резки движения. При XBOX360 такъв проблем не се забелязва (има единствено някакви символични прашинки от пластмаса), тъй като там отворите на корпуса около ръчките са изнесени по-нагоре към гумените гъбки (тук важи правилото за дългия срещу късия лост, което е класически урок в час по физика), напълно плоски са (100% челен допир с ръчките), а самата пластмаса е дебела цели 1.9мм (всички знаем как двойно по-тъпият нож реже десетки пъти по-трудно).
Още един неприятен момент при Dual shock-овете (отново 1/2/3) е лесното разчорляне на гумените гъбки около страничния им ръб. Това е конструктивен недостатък, дължащ се на това, че на някого от екипа на Сони му е дошла гениалната идея гумата в тази област да е много тънка, така че след време да се наложи да посетим сервиз или магазин с цел сдобиване с ново управление. Проблемът би се решил веднъж завинаги, ако гумата по края беше дебела поне 1мм, а не 0.1мм, както е в момента.
Четири пъти съм сменял и пружинките в спусъците на Dual shock 3, понеже и там Сони са вложили умишлено похабяване в ускорени темпове, отново с цел да си купиш още един DS3. Идеята е в това, че пружинките имат само една намотка, което се изразява в неколкократно увеличена умора на материала и ги прави около 256 пъти по-податливи на счупване спрямо пружинката от флопи дискета, която има много подобни размери сила на натиск. Никой не може да ме убеди, че инженерите на Сони падат от небето и не знаят за тази закономерност, която се учи в материалознанието, където всяка следваща намотка на пружина от пружинна стомана увеличава дълговечността и с до 16 пъти.
Още една подобна нагла постъпка на Сони е и решението им да направят корпуса на Dual shock 3 така, че да не може да се отвори, без да се счупи едно щифтче, заместващо един винт между двете ръчки отдолу, който при този модел липсва, но го имаше в Dual shock 2. Ясно е защо е направено - да не можеш да си смениш батерията или да не си поправяш сам някой дефект. И ако не знаеш как да отвориш корпуса (има си чалъм да отвориш корпуса, без да счупиш щифтчето, но е доста пипкав), после ще пиеш една студена вода, защото при счупено щифтче той не може да се затвори пълноценно и корпусът скърца и се усуква дразнещо.
Често тракат и елдвигателчетата при първия Dual shock. Проблемът се дължи на твърдите гумички, залепени за тях, които трябва да обират трептенията при завъртане. При Dual shock 2 тези гумички са вече по-меки и пластични, поради което и не се свиват трайно след време.
В заключение, първият Dual shock е доста здраво животно, като изключим лечно кривящите се ръчки и тракащите двигателчета. Корпусът е много здрав и издържа на тормоз. Копчетата също. След това, Сони започнаха да наглеят и да правят всеки следващ модел все по-дефектиращ и с по-тънък, лесно скърцащ корпус.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5923
Регистриран на: преди 14 години

Re: System Wars

Мнение king_of_the_universeпреди 7 години

niki_ написа:Първите DS са желязни и аз имам перфектно работещи! Уви DS2 са видимо по- чупливи, а DS3 е дори по- зле. (Six Axis, вече е откровен буклук).
Потвърждавам 100%. Първите Шокове още ми работят екстра, а оригинални Шокове 2 потроших 4 броя - особено бързо се скапваха страничните бутони. Това е в съзвучие с тенденцията всичко да става все по-чупливо, независимо дали се отнася за Сони или Майкро (конзолите - също), та да има повече "чупи - купи". И това не го твърдя като носталгичен хейтър, а като практишънър с 20+ годинки гейминг зад гърба си.

Иначе, на Боби бих препоръчал боксовската Байонетка, макар и сигурно шаренията да му дойде в повече.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7584
Регистриран на: преди 12 години

Re: System Wars

Мнение epedosпреди 7 години

На Боби дългия пост закри темата 8)
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
Senbonzakura
www.sonydefenseforce.com
www.sonydefenseforce.com
Мнения: 52
Регистриран на: преди 7 години

Re: System Wars

Мнение Senbonzakuraпреди 7 години

Bobi написа:Понеже чат-пат поправям управленията на приятели, имам някакво наблюдение над това, кое се поврежда най-често.
Досега веднъж се е налагало да поправям управление на XBOX360 - лявата му ръчка имаше показаният на онова филмче недостатък, дължащ се на прекалено меката му пружина. Проблемът се реши (едва ли завинаги), като отворих механизма и опънах пружината, за да стане по-дълга, а оттам и по-твърда. Засега всичко работи на 6 вече половин година. Но е важно да отбележа, че такъв проблем съм оправял десетина пъти и при ръчките на Dual shock 1/2/3. Работят на един и същи принцип. В това отношение най-зле са ръчките на първия Dual shock, които дават фира много бързо.
Вторият най-чест проблем се явява огъването на металната основа в ръчката на Dual shock (без значение 1/2/3), което се дължи на натискането на L3 и R3. От Сони така и не се сетиха (всъщност го знаят отлично, но нали някой трябва да купува допълнителни управления...) да използват друга сплав, а не тази меката...
Друг често срещан проблем е издълбаването на едни неприятни каналчета отстрани в пластмасовата основа на ръчките - там, където те се опират и стържат странично в кръглите отвори на корпуса. Това се дължи на твърде острите краища на пластмасата (0.9 мм, и то със заобляне в горния край, така че триенето се явява при челно сечение от не повече от 0.5мм), която буквално реже ръчките при по-резки движения. При XBOX360 такъв проблем не се забелязва (има единствено някакви символични прашинки от пластмаса), тъй като там отворите на корпуса около ръчките са изнесени по-нагоре към гумените гъбки (тук важи правилото за дългия срещу късия лост, което е класически урок в час по физика), напълно плоски са (100% челен допир с ръчките), а самата пластмаса е дебела цели 1.9мм (всички знаем как двойно по-тъпият нож реже десетки пъти по-трудно).
Още един неприятен момент при Dual shock-овете (отново 1/2/3) е лесното разчорляне на гумените гъбки около страничния им ръб. Това е конструктивен недостатък, дължащ се на това, че на някого от екипа на Сони му е дошла гениалната идея гумата в тази област да е много тънка, така че след време да се наложи да посетим сервиз или магазин с цел сдобиване с ново управление. Проблемът би се решил веднъж завинаги, ако гумата по края беше дебела поне 1мм, а не 0.1мм, както е в момента.
Четири пъти съм сменял и пружинките в спусъците на Dual shock 3, понеже и там Сони са вложили умишлено похабяване в ускорени темпове, отново с цел да си купиш още един DS3. Идеята е в това, че пружинките имат само една намотка, което се изразява в неколкократно увеличена умора на материала и ги прави около 256 пъти по-податливи на счупване спрямо пружинката от флопи дискета, която има много подобни размери сила на натиск. Никой не може да ме убеди, че инженерите на Сони падат от небето и не знаят за тази закономерност, която се учи в материалознанието, където всяка следваща намотка на пружина от пружинна стомана увеличава дълговечността и с до 16 пъти.
Още една подобна нагла постъпка на Сони е и решението им да направят корпуса на Dual shock 3 така, че да не може да се отвори, без да се счупи едно щифтче, заместващо един винт между двете ръчки отдолу, който при този модел липсва, но го имаше в Dual shock 2. Ясно е защо е направено - да не можеш да си смениш батерията или да не си поправяш сам някой дефект. И ако не знаеш как да отвориш корпуса (има си чалъм да отвориш корпуса, без да счупиш щифтчето, но е доста пипкав), после ще пиеш една студена вода, защото при счупено щифтче той не може да се затвори пълноценно и корпусът скърца и се усуква дразнещо.
Често тракат и елдвигателчетата при първия Dual shock. Проблемът се дължи на твърдите гумички, залепени за тях, които трябва да обират трептенията при завъртане. При Dual shock 2 тези гумички са вече по-меки и пластични, поради което и не се свиват трайно след време.
В заключение, първият Dual shock е доста здраво животно, като изключим лечно кривящите се ръчки и тракащите двигателчета. Корпусът е много здрав и издържа на тормоз. Копчетата също. След това, Сони започнаха да наглеят и да правят всеки следващ модел все по-дефектиращ и с по-тънък, лесно скърцащ корпус.
Какво да кажа... през половината време се чудя за какво точно говориш, тъй като не ми е съвсем ясно - може би на мен са ми продавали други джойстици от сони, но не съм имал нито един от проблемите, които си изброил. Съвсем честно го казвам. Имам стотици часове на различни игри, джойстиците ми не са имали проблеми, освен, че им пада боята дори от бутоните, бутоните омекват, аналозите са непобедими, гумичките дори не са ми имали драскотини (каквото и да означават тези сантиметри и милиметри, грешни са), но съм виждал и джойстик без гумичката отгоре. Но от всичките мои джойстици, проблем не е имало. Най-счупения джойстик, на който съм играл е бил в техномаркет, но там умишлено може да са му счупили аналога и беше вдлъбнат, все едно е ударен отгоре силно. Друг по-странен джойстик, на който съм играл, е този на Слави. Бутоните винаги са били супер меки, все едно гумичката е била натискана 10к пъти. Проблемите, които аз съм имал, е било проблем с кръстачката - чувстителността на натискането се промени и някой, който натиска по-леко, няма да усети input - но в играта ми на текен, където имам по 20 команди за 10 секунди, включващи само долната стрелка, говорим за бързина, която не усеща този детайл - всъщност... в игрите никога кръстачката не ползва за по-сензативна игра, но дори и с този възникнал проблем, можех да правя sidestep, който се прави с по-чувстителен натиск върху долната стрелка на пада. Едновременно можех да правя и ewgf с този проблем. Тоест по всеки един параграф, говорейки за игра, която изисква супер много, наличен проблем нямаше.

Иначе направих 500 часа на ssf4, 300 на ngs2, 100 на wohd и изкарах още 25 платини, и playstation 3 джойстика ми до момента работи повече от добре, но боята от дясната дръжка му падна.

Общо взето смятам, че в такива дискусии мнението на хора, които прекарват най-много време над пад (по работа или по хоби) е по-важно от тези, които са чели или които прилагат знанията си по математика и физика в нещо, над което нямат хиляда часа. :roll:

Колкото до екс бокс, аз не го хейтя, разбирам, че хората са свикнали да играят и на gamecube джойстик - колкото и да им е било трудно, свикваме като хора, свикващи и на мизерията в България. Ако ви кажа, че има цяла наука за комфорта при разположението на ръце и крака, ще ми повярвате ли? Та, миналия месец изиграх Enslaved & Majin: The Forsaken Kingdom на Xbox360. Свиква се, макар че не съм свикнал да ме болят пръсти, докато играя на джойстик (освен на guitar hero, там май е неизбежно, а на el fuerte loop-a причинява болка в предмишницата, но това е от skill & input), като по-точно на този джойстик ме болеше левия палец, който седи едва ли не на 90 градуса върху десния бъмп, а левия на по-горния. Т.е. минавайки от симетричния дизайн на аналозите на пс3 към несиметричния на бокс, първо се почуствах, че трябва да карам каруца с квадратни колела, но не е толкова лошо, колкото казвам. Всъщност, намерих един плюс, който беше, че кръстачката отлявата страна беше лесно достъпна до левия аналог заради кофти разположението, докато при пс3-то е малко трудно да комбинираш левия аналог и кръстачката за суич в игри, където се движиш и едновременно искаш да правиш друго действие, като смяна на оръжие в кръстачката. Иначе би се получило момент, в който спираш за стотни и сменяш, после пак тръгваш - аз с това проблем нямам, защото уча анимации, в които не може да се движиш и ги използвам за тези неща, като не губя моментум. Същевременно ще спомена, че имаше SF4 първо за Xbox360 и седнахме да играем със Слави. И всъщност още много хора. Като много хора са на едно място и като говорим за такава техническа игра, примера е съвсем елементарен. Давам напред, човечето ми скача. Просто не знам как може да има толкова гадна и неудобна кръстачка, ако се налага прецизност някому. Просто е неописуемо зле за нещо по-специално. И, между другото, аналозите и те са много по-зле за мен лично... това, което ми хареса е спусъка отзад, в 1/4 от пръста ми (е да, имам голями пръсти) ми попадаше в едно легълце и просто е интересно да стреляш от там. Но специално на плейстейшън имам по-добър aim, минах Vanquish последно и ги спуквах. :o

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7584
Регистриран на: преди 12 години

Re: System Wars

Мнение epedosпреди 7 години

Специално разположението на стиковете при 360 ме радва повече.

За мен плюсовете на 360 пада са именно разположението на стиковете, спусъците и формата на самият контролер. Бъмпърите, фейс бутоните, кръстака и изработката на стиковете са ОУ ДЪ ХЮМЕНИТИ.

Но има и друго нещо - както Скуала каза - дения аналог при 360 в съчетание с формата на контролера създават неудобно положение на палеца на дясната ръка. :lol: Ако сте ме разбрали - поздрави :)
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
blumentopff
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2288
Регистриран на: преди 9 години

Re: System Wars

Мнение blumentopffпреди 7 години

epedos написа:Но има и друго нещо - както Скуала каза - дения аналог при 360 в съчетание с формата на контролера създават неудобно положение на палеца на дясната ръка. :lol: Ако сте ме разбрали - поздрави :)
С това не съм напълно съгласен, да има малко неудобство, но сравнение с това при контролера на Сони, е направо не значимо. В случая говоря за игри, при които ти се налага използването на двете ръчки, примерно фпс. При Сони редовно си допирам пръстите, когато въртя и често ми се изхлузват, поради лошият дизайн на стика, при Х360 той е вдлъбнат, което помага доста.
See you starside... Изображение

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3570
Регистриран на: преди 11 години

Re: System Wars

Мнение Jim Raynorпреди 7 години

Колкото до екс бокс, аз не го хейтя, разбирам, че хората са свикнали да играят и на gamecube джойстик - колкото и да им е било трудно, свикваме като хора, свикващи и на мизерията в България. Ако ви кажа, че има цяла наука за комфорта при разположението на ръце и крака, ще ми повярвате ли? Та, миналия месец изиграх Enslaved & Majin: The Forsaken Kingdom на Xbox360. Свиква се, макар че не съм свикнал да ме болят пръсти, докато играя на джойстик (освен на guitar hero, там май е неизбежно, а на el fuerte loop-a причинява болка в предмишницата, но това е от skill & input), като по-точно на този джойстик ме болеше левия палец, който седи едва ли не на 90 градуса върху десния бъмп, а левия на по-горния.
Но има и друго нещо - както Скуала каза - дения аналог при 360 в съчетание с формата на контролера създават неудобно положение на палеца на дясната ръка. :lol: Ако сте ме разбрали - поздрави :)
при Сони редовно си допирам пръстите, когато въртя и често ми се изхлузват, поради лошият дизайн на стика, при Х360 той е вдлъбнат, което помага доста.
Почвам да ви се чудя направо вече. Не знам как ползвате прибори за хранене, сигурно сте с тендовагинит от тия неудобни вилици и лъжици. Минавайте на Кинект/Eyetoy, там може да си държите и оная работа докато играете, надявам се поне тя ви е удобна. Е, и да не е, поне отдавна ще сте свикнали.

Потребителски аватар
Jeru
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 4915
Регистриран на: преди 14 години

Re: System Wars

Мнение Jeruпреди 7 години

И на мен ми се вижда доста крайно изтъкването на някои от минусите. Няма да изпадам отново в подробности относно плюсовете и минусите на 2-та контролера, но аз крайни неудобства съм имал единствено с безумно твърдата и ръбата кръстачка на Dreamcast контролерите (голямо недоразумение са въпросните, btw) и с безобразно неергономичната форма на DS конзолата. При повече от час игра на DS съвсем сериозно горните ръбове на конзолката така брутално ми се забиват в ръцете, че чак боли.
Изображение

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

Re: System Wars

Мнение Bobiпреди 7 години

Senbonzakura написа:
Bobi написа:Понеже чат-пат поправям управленията на приятели, имам някакво наблюдение над това, кое се поврежда най-често.
Досега веднъж се е налагало да поправям управление на XBOX360 - лявата му ръчка имаше показаният на онова филмче недостатък, дължащ се на прекалено меката му пружина. Проблемът се реши (едва ли завинаги), като отворих механизма и опънах пружината, за да стане по-дълга, а оттам и по-твърда. Засега всичко работи на 6 вече половин година. Но е важно да отбележа, че такъв проблем съм оправял десетина пъти и при ръчките на Dual shock 1/2/3. Работят на един и същи принцип. В това отношение най-зле са ръчките на първия Dual shock, които дават фира много бързо.
Вторият най-чест проблем се явява огъването на металната основа в ръчката на Dual shock (без значение 1/2/3), което се дължи на натискането на L3 и R3. От Сони така и не се сетиха (всъщност го знаят отлично, но нали някой трябва да купува допълнителни управления...) да използват друга сплав, а не тази меката...
Друг често срещан проблем е издълбаването на едни неприятни каналчета отстрани в пластмасовата основа на ръчките - там, където те се опират и стържат странично в кръглите отвори на корпуса. Това се дължи на твърде острите краища на пластмасата (0.9 мм, и то със заобляне в горния край, така че триенето се явява при челно сечение от не повече от 0.5мм), която буквално реже ръчките при по-резки движения. При XBOX360 такъв проблем не се забелязва (има единствено някакви символични прашинки от пластмаса), тъй като там отворите на корпуса около ръчките са изнесени по-нагоре към гумените гъбки (тук важи правилото за дългия срещу късия лост, което е класически урок в час по физика), напълно плоски са (100% челен допир с ръчките), а самата пластмаса е дебела цели 1.9мм (всички знаем как двойно по-тъпият нож реже десетки пъти по-трудно).
Още един неприятен момент при Dual shock-овете (отново 1/2/3) е лесното разчорляне на гумените гъбки около страничния им ръб. Това е конструктивен недостатък, дължащ се на това, че на някого от екипа на Сони му е дошла гениалната идея гумата в тази област да е много тънка, така че след време да се наложи да посетим сервиз или магазин с цел сдобиване с ново управление. Проблемът би се решил веднъж завинаги, ако гумата по края беше дебела поне 1мм, а не 0.1мм, както е в момента.
Четири пъти съм сменял и пружинките в спусъците на Dual shock 3, понеже и там Сони са вложили умишлено похабяване в ускорени темпове, отново с цел да си купиш още един DS3. Идеята е в това, че пружинките имат само една намотка, което се изразява в неколкократно увеличена умора на материала и ги прави около 256 пъти по-податливи на счупване спрямо пружинката от флопи дискета, която има много подобни размери сила на натиск. Никой не може да ме убеди, че инженерите на Сони падат от небето и не знаят за тази закономерност, която се учи в материалознанието, където всяка следваща намотка на пружина от пружинна стомана увеличава дълговечността и с до 16 пъти.
Още една подобна нагла постъпка на Сони е и решението им да направят корпуса на Dual shock 3 така, че да не може да се отвори, без да се счупи едно щифтче, заместващо един винт между двете ръчки отдолу, който при този модел липсва, но го имаше в Dual shock 2. Ясно е защо е направено - да не можеш да си смениш батерията или да не си поправяш сам някой дефект. И ако не знаеш как да отвориш корпуса (има си чалъм да отвориш корпуса, без да счупиш щифтчето, но е доста пипкав), после ще пиеш една студена вода, защото при счупено щифтче той не може да се затвори пълноценно и корпусът скърца и се усуква дразнещо.
Често тракат и елдвигателчетата при първия Dual shock. Проблемът се дължи на твърдите гумички, залепени за тях, които трябва да обират трептенията при завъртане. При Dual shock 2 тези гумички са вече по-меки и пластични, поради което и не се свиват трайно след време.
В заключение, първият Dual shock е доста здраво животно, като изключим лечно кривящите се ръчки и тракащите двигателчета. Корпусът е много здрав и издържа на тормоз. Копчетата също. След това, Сони започнаха да наглеят и да правят всеки следващ модел все по-дефектиращ и с по-тънък, лесно скърцащ корпус.
Какво да кажа... през половината време се чудя за какво точно говориш, тъй като не ми е съвсем ясно - може би на мен са ми продавали други джойстици от сони, но не съм имал нито един от проблемите, които си изброил. Съвсем честно го казвам. Имам стотици часове на различни игри, джойстиците ми не са имали проблеми, освен, че им пада боята дори от бутоните, бутоните омекват, аналозите са непобедими, гумичките дори не са ми имали драскотини (каквото и да означават тези сантиметри и милиметри, грешни са), но съм виждал и джойстик без гумичката отгоре. Но от всичките мои джойстици, проблем не е имало. Най-счупения джойстик, на който съм играл е бил в техномаркет, но там умишлено може да са му счупили аналога и беше вдлъбнат, все едно е ударен отгоре силно. Друг по-странен джойстик, на който съм играл, е този на Слави. Бутоните винаги са били супер меки, все едно гумичката е била натискана 10к пъти. Проблемите, които аз съм имал, е било проблем с кръстачката - чувстителността на натискането се промени и някой, който натиска по-леко, няма да усети input - но в играта ми на текен, където имам по 20 команди за 10 секунди, включващи само долната стрелка, говорим за бързина, която не усеща този детайл - всъщност... в игрите никога кръстачката не ползва за по-сензативна игра, но дори и с този възникнал проблем, можех да правя sidestep, който се прави с по-чувстителен натиск върху долната стрелка на пада. Едновременно можех да правя и ewgf с този проблем. Тоест по всеки един параграф, говорейки за игра, която изисква супер много, наличен проблем нямаше.

Иначе направих 500 часа на ssf4, 300 на ngs2, 100 на wohd и изкарах още 25 платини, и playstation 3 джойстика ми до момента работи повече от добре, но боята от дясната дръжка му падна.

Общо взето смятам, че в такива дискусии мнението на хора, които прекарват най-много време над пад (по работа или по хоби) е по-важно от тези, които са чели или които прилагат знанията си по математика и физика в нещо, над което нямат хиляда часа. :roll:

Колкото до екс бокс, аз не го хейтя, разбирам, че хората са свикнали да играят и на gamecube джойстик - колкото и да им е било трудно, свикваме като хора, свикващи и на мизерията в България. Ако ви кажа, че има цяла наука за комфорта при разположението на ръце и крака, ще ми повярвате ли? Та, миналия месец изиграх Enslaved & Majin: The Forsaken Kingdom на Xbox360. Свиква се, макар че не съм свикнал да ме болят пръсти, докато играя на джойстик (освен на guitar hero, там май е неизбежно, а на el fuerte loop-a причинява болка в предмишницата, но това е от skill & input), като по-точно на този джойстик ме болеше левия палец, който седи едва ли не на 90 градуса върху десния бъмп, а левия на по-горния. Т.е. минавайки от симетричния дизайн на аналозите на пс3 към несиметричния на бокс, първо се почуствах, че трябва да карам каруца с квадратни колела, но не е толкова лошо, колкото казвам. Всъщност, намерих един плюс, който беше, че кръстачката отлявата страна беше лесно достъпна до левия аналог заради кофти разположението, докато при пс3-то е малко трудно да комбинираш левия аналог и кръстачката за суич в игри, където се движиш и едновременно искаш да правиш друго действие, като смяна на оръжие в кръстачката. Иначе би се получило момент, в който спираш за стотни и сменяш, после пак тръгваш - аз с това проблем нямам, защото уча анимации, в които не може да се движиш и ги използвам за тези неща, като не губя моментум. Същевременно ще спомена, че имаше SF4 първо за Xbox360 и седнахме да играем със Слави. И всъщност още много хора. Като много хора са на едно място и като говорим за такава техническа игра, примера е съвсем елементарен. Давам напред, човечето ми скача. Просто не знам как може да има толкова гадна и неудобна кръстачка, ако се налага прецизност някому. Просто е неописуемо зле за нещо по-специално. И, между другото, аналозите и те са много по-зле за мен лично... това, което ми хареса е спусъка отзад, в 1/4 от пръста ми (е да, имам голями пръсти) ми попадаше в едно легълце и просто е интересно да стреляш от там. Но специално на плейстейшън имам по-добър aim, минах Vanquish последно и ги спуквах. :o
Човек, нещо странно има тук... :shock: Аз пиша с какви проблеми съм се сблъсквал в практиката си (която в случая е била и практиката на десетки други хора с конзоли) и какви са най-честите дефекти и причини за това, а ти ми цитираш мнението за същите тези дефекти и в 90% от времето ми говориш (пишеш) за каруци с квадратни колела, науки за ръце и крака :silence: , SF4 и огромното неудобство на всичко, що не се зове "Dual shock", и в частност - управлението на XBOX360. В останалите 10% пишеш с някаква нарочна високомерност, че, видиш ли, ти си имал по-голям практически опит и особено това самоволно задиране със "знанията си по математика и физика" беше много детински опит да се надсмееш над нещо, което никак не е смешно, а е, колкото вярно, толкова и жалко, понеже се дължи на случайна или умишлена погрешна разработка от страна на $они, така че въпросният им Dual shock с всяко следващо поколение преждевременно да дава фира в едно или друго отношение. Та, за ръчките ми направи впечатление, че вместо да кажеш нещо по темата (все пак цитираш и следва да пишеш във връзка с цитата), предпочиташ да изтъкваш големия си игрален опит в сравнение с другите (и явно в частност с мен) и многото победи на SF4 (който, за да има някаква връзка изобщо с написаното в цитираното от теб мое мнение, на което отговаряш по-горе, би следвало да си играл безброй пъти с лявата ръчка, вместо с кръстачката; в противен случай не зная защо ги намесваш изобщо, тъй като не съм казал лоша дума за кръстачката и копчетата на Dual shock, с които се играе SF4 :-? ).

Както и сам би трябвало да знаеш, всеки човек играе по различен начин и похабява в различна степен едно управление (зависи от възрастта му, нервността му, времето за игра, жанра на игрите, дали се стреми да си пази техниката и т.н.), така че само мога да се радвам за теб, че двете ти ръчки на Dual shock-а ти са безупречно работещи дори и след толкова години играене на Street fighter 4. :yes: За съжаление, както съм писал по-горе, десетки други хора, които познавам, са нямали този късмет... Аз самия страшно много си пазя нещата и дори след години изглеждат като нови (с някакво минимално естествено износване), докато има хора, чиято техника още след 3 дни вече показва белези на двугодишна употреба и с разни манджи по тях. С това въобще не искам да кажа, че съм оправял управленията все на приятели, които са тормозели техниката си жестоко. Просто играят по цял ден на всевъзможни жанрове, повечето от които изискват именно разцъкване с ръчките.

А относно:
Senbonzakura написа:знанията си по математика и физика
Първото можеш да видиш нагледно показано на картинките долу (чрез тях, всеки може да се сети логически откъде идва по-бързото износване при ръчките на Dual shock), а второто или можеш да провериш в някоя библиотека, или да изпробваш практически, огъвайки успоредно две пружини многократно - едната с една намотка, а другата с три. При равни други показатели (материал, диаметър на намотките, диаметър на материала, дължина), познай коя от пружините ще се счупи или поне отслаби значително по-рано от другата?
http://imageshack.us/f/841/16701349.png/
http://imageshack.us/f/690/47762767.png/
Последна промяна от Bobi на 22 фев 2012, 13:26, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Jeru
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 4915
Регистриран на: преди 14 години

Re: System Wars

Мнение Jeruпреди 7 години

Офф, колко беше хубаво беше като Боби не пишеше във форума... :roll:
Изображение

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

Re: System Wars

Мнение Bobiпреди 7 години

Jeru написа:Офф, колко беше хубаво беше като Боби не пишеше във форума... :roll:
Лесно може да се уреди... :roll:

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7584
Регистриран на: преди 12 години

Re: System Wars

Мнение epedosпреди 7 години

Боби изби рибата със jpg файловете с обяснението! :)
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
blumentopff
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2288
Регистриран на: преди 9 години

Re: Console Game Controllers

Мнение blumentopffпреди 7 години

Боби отново е изключително прав. И както той спомена, копчетата на DS2, 3, са доста здрави (при 3 проблемни са спусъците), но ръчките (което и аз казах) се износват, издълбават, чупят и излющват.

А пък аз съм много добър на DotA и CS. :shock:
See you starside... Изображение

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5923
Регистриран на: преди 14 години

Re: System Wars

Мнение king_of_the_universeпреди 7 години

epedos написа:Боби изби рибата със jpg файловете с обяснението! :)
И аз явно съм един от хората с показаните проблеми. В допълнение, кръстачката на 360 е наистина смотана за тупалки - имах мизерии още с ДоА4. А как се нацелват диагоналите - с късмет...на всеки 360 пад е различно.

А специално за СФ4, да се играе играта сериозно само с 4 лицеви бутони е висша форма на мазохизъм (лично мнение).
Don't shoot! I'm a human!

Отговори
Подобни теми
  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания

Кой е онлайн

1 гост