Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение Bobiпреди 9 години

Judgement force - ранната версия на Fighting force за SEGA Saturn.



http://www.hidden-palace.org/?releases/1087

http://forums.hidden-palace.org/viewtopic.php?t=2772

Нагледно се вижда, колко по-добра и разнообразна е могла да бъде Fighting force, ако Core design не я бяха орязали отвсякъде :roll: , за да се получи трагичното недоносче, което в крайна сметка се появи на пазара... :wall:

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение Bobiпреди 9 години

Току-що пробвах прехвалената State of emergency на Rockstar games за XBOX. Е, няма такава тъпня!!! :evil: За 20-ина минути видях достатъчно, за да не я пипна никога повече през живота си! Просто толкова недостатъци на едно място не можеш да видиш в никоя друга игра от жанра, и кара боклуци като Fighting force да ти изглеждат направо като шлифовани диаманти. :roll:
Камерата е една от най-отвратителните в коя да е игра въобще (съревновава се с тази на Beat down: Fists of vengeance), а на всичкото отгоре, са ти сложили и убийствено кратки времена за изпълнение на всяка задача!
Предвид това, че имаш отделни копчета за удар с крака и с ръце, наборът от удари е учудващо беден - имаш всичко на всичко 4 вида тупаници :blue: , които са толкова еднакви, че буквално имаш усещането за само една. Биват: ръка+ръка+ръка, ръка+ръка+крак, крак+крак+крак и крак+крак+ръка. Противниците НЕ падат, след като им вкараш някой тупаник, така че ако си заобиколен от двама или повече лошковци, си обречен да понасяш безславно доста удари. Управлението е под всякаква критика, а обръщане по време на тупаник не е възможно (отново коренна противоположност на двуизмерните въргали).
Като стреляш по близкостоящи противници, куршумите (внимание!) въобще не ги ловят :shock: , което е доста тъпо решение. Оказва се, че най-доброто оръжие в играта е бухалката, с редки изключения, когато пушката-помпа все пак върши добра работа срещу отдалечени на няколко метра противници (стига да нямаш нещастието някой да припари наблизо, защото тогава ти е спукана работата).
През цялото време ушите ти биват болезнено наказвани да слушат непрестанни писъци и крясъци, които в тази игра явно заместват музиката, която е обичайна за всички останали игри в жанра. :-?

Потребителски аватар
me3x
Контакти:
bad-ass-muther-fucker
Мнения: 3586
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение me3xпреди 9 години

Bobi - в играта ръкопашния бой го има колкото да не е без хич. Идеята е да се ползват постояно мега здрави оръжия за да се сее все повече и повече хаос, за което играта те възнаграждава. С един рокет лаунчър в мола ше преобърна всичко печелейки маса точки и време, но с юмруците най много да видя много скоро надписа Game Over стоейки си на някъв жалък резултат. Не си схванал идеята според мен. Играл съм я преди сто години, но все пак имам някви спомени от нея.
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение Bobiпреди 9 години

Разбирам какво искаш да ми кажеш и въобще не съм очаквал играта да е наследник на едновремежщните двуизмерни тупалки :-) , обаче:

- Във въпросния магазин, нямаше никакъв ракетомет, за който говориш.

- Играта те наказва (вместо да те възнаграждава) при внасяне на смут и суматоха. Удариш ли обикновен минувач, биваш наказан с отнемане на време и точки (поне така ти казва постоянно - еди-к'во си penalty). Единствено изскача някоя точка, ако счупиш витрина на магазин, но тогава пък ченгетата ти се лепват на врата.

- Ръкопашният бой е на трагично ниво и "стимулирането" да ползваш огнестрелни оръжия не е оправдание за безбожно слабата бойна система.

- Горепосочените огнестрелни оръжия никакви ги няма при стрелба отблизо. При опиране на 1.5-метров автомат в корема на противник и натискане с всичка сила на спусъка, онзи продължава да си те млати :? , все едно го гъделичкаш с патешко перце.

- За камерата също не зная как може да се намери смислено оправдание. Толкова е отвратителна, че ти скапва и последното желание да играеш, дори и някак да си успял да преглътнеш всички останали изцепки на разработчиците.

- Задачите, които трябва да изпълняваш, са върхът на глупостта. Пример - трябва за 10-15 секунди да се добереш до горния етаж по претъпкания с хаотично тичащи хора ескалатор, за да пречукаш един картопреносител, който е охраняван от десетина ченгета. Ако го изпуснеш (онзи лесно се измъква, докато те млатят отвсякъде), играта свършва!!! Е, след 5-6 опита успях да мина задачата, само за да видя следващата, още по-тъпа задача - да причакаш поредния лошко, който този път е охраняван от въоръжени с автомати ченгета, и също да му отнемеш това, което носи, но този път закъснение от някакви си мизерни 5-10 секудни ти гарантира края на играта! :facepalm: Е, вярно, че имаш безкрайни продължения (доказателство и признание на авторите, че играта им често ще прецаква играещия), обаче не намирам нищо забавно в това, да предъвквам отново и отново някаква си задача през 15 секунди, докато накрая не достигна до следващата малоумна задача. Просто нямам нерви и време да заучавам механични движения, които да слугуват 1:1 на това, което е зададено в играта.

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение Bobiпреди 9 години

Тъкмо поцъках 30-ина минути на James Cameron's Dark angel. Поредният добър замисъл с калпаво изпълнение. Графиката е постна, предвид възможностите на XBOX-а, а ето и най-основните особености на играта:

- Камерата те прецаква по най-гадния възможен начин. Може единствено да се завърти с дясната ръчка наляво или надясно, но не и нагоре, надолу, наблизо или надалеч. В тесни пространства (90% от местността в първите 2 нива) камерата изграе луд казачок ту наляво, ту надясно. Разработчиците са сметнали за удачно тя винаги да е поне на 2 метра от теб, само че при доближаване на около половин метър от стена точно това я кара да се извърта на 180 градуса, а ако пак се отдалечиш от стената с 5-10 см, камерата наново се завърта на 180 градуса! :evil: Едва ли ще учудя някого, че по време на битка ме заболяха очите да се вторачвам кой от бясно местещите се пиксели е моята героиня Макс. По едно време стана и кофти грешка в самата игра - при натискане на копчето за поглед от първо лице, когато си до стена, и после се обърнеш с гръб към нея, преминавайки наново в трето лице, камерата ЗАСЯДА зад сградите и половината ти гледка се скрива от опаките страни на разни прозорци, тръби, климатици... :wall: В този случай, камерата е напълно неуправляема с дясната ръчка!!! Това го пробвах няколко пъти и проблемът се оправя само тогава, когато отново минеш в поглед от първо лице и се обърнеш към стена, а после пак се върнеш в поглед от трето лице.

- Бойната система е много анемична и ударите се изпълняват с кофти закъснение...

- Не можеш да се обръщаш, докато изпълняваш тупаник по някой противник (идеалното условие останалите противници да те мелят отвсякъде :roll: ).

- Нямаш удар при засилка!!!!!! Тогава за какво, по дяволите, имам тичане, ако натискането на едно от двете копчета за удар го... прекъсва :? , вместо да се изпълни удар?

- Скок + удар изпълнява някаква крайно неефективна въздушна акробатика, която сигурно е сложена по-скоро да впечатлява с хореографията, макар че и тя е на доста смешно ниво.

- Набеденият за ефектен отскок назад и настрани (посока + скок едновременно, досущ като при старите Tomb raider-и) всъщност е крайно неефективен и те прецаква в 99% от случаите, когато искаш да скочиш в посока, различна от напред! :-? Тогава, вместо да можеш бързо да се отскубнеш от напеченото положение, изпълняваш някакво задно или странично салто на забавен кадър, след чието приземяване НЕ можеш да удряш за около секунда - достатъчно време, за да ти вкарат 1-2 удара.

- Отскокът от стена (доближаваш се до стена + скок + удар с крак или с ръка) на хартия звучи примамливо, само че изпълнението му те поставя в нещо като руска рулетка - половината пъти противниците те засичат и търпиш удари, вместо да удряш тях! Това се дължи на факта, че отскокът от стената е около 2 метра, като през цялото това време ти си с гръб или странично обърнат към противниците (2 метра пълна уязвимост!), а едва накрая се обръщаш изцяло към тях и замахваш да ги удариш. Липсва и "отражение" на удара под същия ъгъл, под който си скочил към стената, което е поредната глупост. За пример, би следвало, ако скочиш към стената диагонално под 45 градуса, да отскочиш от нея също под 45 градуса. Тук, обаче, подобно нещо не е застъпено като идея и практически този удар е вървежен само тогава, когато имаш противник, стоящ на 2 метра от стената, и стоящ на една линия с теб спрямо стената, което е почти несрещано условие.

- Копчето за хващане Y изпълнява ролята на обръщане с гръб към стената, когато си я доближил (досущ като при MGS). Да, обаче при опит да хванеш противник, когато ти или той е до стена или кашон, играта те прецаква напълно, прилепяйки те с гръб към стената или кашона, като в този миг (внимание :!: ) бойната система се изключва :blue: и не можеш да удряш (дори и камерата не можеш да управляваш тогава)!!!!!!!!!! Можеш единствено да се местиш наляво или надясно по стената, като това е добре дошло за лошковците, тръпнещи от нетърпение да ти вкарат поредния тупаник.

- По време на ръкопашен бой, завършващите удари предизвикват отвратително няколкосекундно забавяне на кадрите в стил "Матрицата", което не просто накъсва битките по грозен начин, ами и докарва нерви като за световно! Към това е добавен и кратък момент на замъгляване на целия екран (уж да се впечатлим), за което майките на разработчиците допълнително отнасят няколко псувни при всяко появяване.

- И без това тясната околност всъщност е един вид още по-ограничен коридор, който изобщо не отговаря на това, което виждаш! За пример, имаш наоколо легнали автомобилни гуми, кашони, евро палети, кутии, купчини пясък и т.н. обекти, по-ниски от педя, върху които обаче НЕ можеш да стъпиш и дори не можеш да доближиш, като вместо това играта с умиление те кара да си спомниш времената, когато невидимите стени бяха запазена марка на първите триизмерни игри от 1994-1995. :stupid:

dra6ko_second_chance
Console Master
Console Master
Мнения: 1272
Регистриран на: преди 10 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение dra6ko_second_chanceпреди 9 години

Аз се чудя дали някога ще се решат и ще направят класическите вьрвежни тупалки от 92-95 година,визирам най-вече тези на CAPCOM,в HD вариант

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4661
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение cainпреди 9 години

Ами мисля че ще е по-добре в 3д защото конзолите са мислени предимно за 3д. Иначе се товари много паметта от hd кадрите.
Нещо подобно:
http://www.gametrailers.com/video/launc ... tles/53710
PC mustard race

dra6ko_second_chance
Console Master
Console Master
Мнения: 1272
Регистриран на: преди 10 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение dra6ko_second_chanceпреди 9 години

Немислиш правилно с това 3D:).Даже ще се развали атмосфертата

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение Bobiпреди 9 години

То няма никакви проблеми да се правят триизмерни, стига обаче да НЕ бягат далече от основните черти на едновремешните им двуизмерни събратя. На първо място, задължително трябва да присъства кадърно направен скок и удари при скок (нещо, което почти никой разработчик напоследък не спазва и яко сърба попарата от тази си грешка). Други грешки са: липсата на удари при тичане; убийствено бавното изпълнение на зададените команди; ужасната камера; прекалено продължителните тупаници; НЕпадането на противниците след тях или пък моменталното им ставане след поваляне; прекаляването с ефекти, от които не можеш да видиш самото действие на екрана; липсата на среда от 80-те или пък нещо от света на D&D (Castle crashers може да се приеме за едно дребно изключение); честата липса на двойна игра (или пък, ако все пак я има, то тя не е на 1 екран, а по интернет) и т.н. :idea:

А няма никакъв проблем да се правят и двуизмерни тупалки с каквото си искаш качество на картината, защото още от времето на Nintendo64 повечето конзолни двуизмерни игри се правят на основата на триизмерна геометрия с положени отгоре карти. Същото се отнася и за менютата на игрите. По този начин конзолата изчислява само някаква хилядна от това, което е в сподобностите и като изчислителна мощ! И всичкото това дори води до редица допълнителни предимства, тъй като триизмерните обекти, ползвани в двуизмерните игри, притежават възможности за какви ли не промени: безстепенни нива на полупрозрачност, цветно осветяване, мащабиране, завъртане, усукване, противоназъбване (полезно при доста близък план, за премахване на пикселизацията), възможност за наслагване на хиляди картинки една върху друга, ползване на височинни (bump) карти за засилване ефекта на изпъкналост, добавяне на сияния (glow и bloom) по очертанията, и прочее. :-)
Един прост пример - в миналото двуизмерните игри ползваха поредица от пиксели, за да изобразят нарастването или намалянето на лентата с кръвта на героя, което изискваше изчисляването на координатите на всяка съставна част, докато сега лентичката за кръвта най-общо представлява само един обикновен четириъгълник, който бива разтяган наляво-надясно, за да се изобрази големината на кръвта между 0 и 100%. :wink:

Потребителски аватар
andycole
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 5414
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение andycoleпреди 9 години

Тъкмо дръпнахме Revenge of the Wounded Dragons за ps3 от store-a, 10 долара беше доколкото помня, изглежда МНОГО обещаващ Old school beat em up, има и cooperative естествено, ще понапиша повече като й отделя нужното време.

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение Bobiпреди 8 години

Crows (SEGA Saturn)


Three Dirty Dwarves (SEGA Saturn)

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Бийт ъм апс

Мнение king_of_the_universeпреди 6 години

Нямахме ли такава тема по едно време? :roll:

Knights of Valour - The Seven Spirits

Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 13 години

Re: Бийт ъм апс

Мнение Bobiпреди 6 години

Мда, ето я темата: viewtopic.php?f=2&t=170&start=180 :wink: Може някой от ръководството да прехвърли тези 2 мнения в нея.
Между другото, Knights of Valour и Knights of Valour 2 ги разцъквах много преди години, но така и не можaх да се отърва от чувството, че играя имитация на Warriors of fate :lol:

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение king_of_the_universeпреди 6 години

Bobi написа: Между другото, Knights of Valour и Knights of Valour 2 ги разцъквах много преди години, но така и не можaх да се отърва от чувството, че играя имитация на Warriors of fate :lol:
Е, то общо взето си е така. Цапцом са ГОЛЕМИ. Ето хубава статия:

http://hardcoregaming101.net/finalfight ... clones.htm
Последна промяна от king_of_the_universe на 16 мар 2012, 05:50, променено общо 1 път.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение Bobiпреди 6 години

Мда, аз тази страничка си я имам в отметките от миналата година и съм изчел кажи-речи половината статии там, макар че повечето игри не са тупалки. :yes: Наистина полезно местенце, където човек може да научи за стари златни игрици, за които дори не е подозирал. :-)

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение king_of_the_universeпреди 6 години

И пак по темата: Lightbringer

Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение Bobiпреди 6 години

Това беше една от четирите игри, които съм циклил най-много в залата с жетонни игри до гимназията ми ('94-97), наред с Hook, Cadillacs and dinosaurs и Warriors of fate :yes: Винаги играех с елфката с лъка, макар че точно тя беше най-слаба в близкия бой. Любимият ми момент в играта бяха двата водопада, зад които има тайни пещери - класически момент от приказните игри. :inlove: По това време по Ефир 2 даваха "Мариан Първата" и здраво се бях филмирал с играта, защото във филмчето често даваха за една пещера, скрита зад водопад. :lol:

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7575
Регистриран на: преди 11 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение epedosпреди 6 години

Ооооооо, чак сега я виждам тематаааа :idrool:
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
me3x
Контакти:
bad-ass-muther-fucker
Мнения: 3586
Регистриран на: преди 13 години

Re: Вървежни тупалки / Въргали (beat'em ups)

Мнение me3xпреди 6 години

Нов Double Dragon кипрят от WayForward. Появиха се разни снимки из нета, та арта му ми е меко казано крайно посран. Дано поне останалото е ок
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight


Отговори
Подобни теми
  • Similar Topics
    Отговори
    Преглеждания

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 1 гост