Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7575
Регистриран на: преди 11 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение epedosпреди 4 години

Тази есен АС синусоидата ще стигне невиждани пикове.

Прогнози за поредицата през 2015: Изображение
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1309
Регистриран на: преди 11 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение niki_преди 4 години

Трай ти там :lol:

Иначе поредицата продаде пак добре с флага. Просто fatigue-a се трупа със страшна сила при годишни издания. Тука няма мулти което да продава и пак се справят добре.

Флага също нямаше същата рекламна кампания и хайп, като тройката нормално да спаднат продажбите. Ще видим как ще процедират от тука насам.

Потребителски аватар
me3x
Контакти:
bad-ass-muther-fucker
Мнения: 3586
Регистриран на: преди 13 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение me3xпреди 4 години

Изображение
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3398
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 4 години

Нова брадва - този път за мащабния нов проект на ръководителя на God of War III:

Изображение

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение king_of_the_universeпреди 4 години

Айде, да не репоствам негърчето на мекса, но ху кеърс абаут Сони Санта Моника? :)
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7575
Регистриран на: преди 11 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение epedosпреди 4 години

Е стига бе. GOW си беше milestone в гейминга, за добро за едни, за лошо за други, но е факт.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3398
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 4 години

So who cares for gubi & sorny:
+ играчите - щото им се дава ясна идея какво следва
+ акционерите - колкото и малко да са останали
+ и далеч не на последно място - който работи там


Потребителски аватар
BardoSore
Контакти:
One of the Team
One of the Team
Мнения: 8530
Регистриран на: преди 13 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение BardoSoreпреди 3 години

Plenty of interesting sales stats from Japan earlier this month via research firm Media Create
...from the week of June 8 to June 14
Изображение

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2301
Регистриран на: преди 13 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение The Demonпреди 3 години

Е аз ако съм японец не виждам абсолютно нито една причина да си купя Xbox вместо PS4. Ей така се замислих да видя дали ще открия поне 1 предимство, но не. Нито една причина, колкото и да мисля. Така че най-вероятно тия 100 човека са чужденци в япония или хардуерни ентусиасти с време и пари. MS тая генерация още в началото са дигнали бялото знаме в япония без бой. :)

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3398
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 3 години

http://www.eurogamer.net/articles/2015- ... pes-report
Konami has ceased all triple-A console game production on everything but Pro Evolution Soccer and there are currently no plans for a big new Metal Gear game, while worldwide technology director Julien Merceron has left the company.
[...]
Problems at Konami were highlighted earlier in the year when Metal Gear creator Hideo Kojima left the company and his Kojima Productions studio was dissolved. He had reportedly fallen out with Konami's big bosses who refused to bankroll his long and lavish productions any longer. Metal Gear Solid 5 reportedly cost $80m to make. Any new Metal Gear Solid game Konami produces will presumably be made without Kojima involved.
Сто на сто ще продължат да милкват MGSV, след като наляха 10-ки милиони в (prev-gen) енджин.
Коджима съвсем им разказа играта, по последни данни MGSV трябва да продаде 4+ млн. копия само за да си избият разходите :lol:

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1309
Регистриран на: преди 11 години

Re:

Мнение niki_преди 3 години

Ако искаш правиш ААА заглавия от най- висок калибър $80м въобще не е толкова космическа сума. Айде за ежегодни чекии или такива на две години може, но за заглавие правено 4-5 години е в рамките на нормалното.
Witcher 3 e 81m също, няма дoри да споменавам извънземният бюджет на GTA V. Дори MGS4 се спекулира за 50-70м , излизайки само за една платформа.
Когато набиваш такъв бюджет очакваш високи продажби и ако погледнем назад продажбите на поредицата , 10м на всички платформи не биха прозвучали не реалистично. Играта също постигна бенчмарк тагета в медиите от 94+%, така че всички предпоставки са там.
Не разбирам какво толкова смешно или различно има спрямо останалите игри на пазара.

Проблемите с планинг, закъсненията с излизането или реално как е маркетирана играта са съвсем отделен въпрос. Примерно в момента prev gen версите са тотално излишни 2 години след излизането на поколението , ще продадат символично, или 7 годишното отсъствие на голямо заглавие в поредицата, което определено вреди, нека не забравяме и голямо фиаско с Конами. Също така когато набиеш толкова пари в проект искаш да използваш разроботените ресурсите и в следващо заглавие.Фактори са много, но пак казвам от съвсем отделно естество.

За MGS V дали ще милкват не знам, все пак трябва някой да се занимава да направи някво съдържание, а няма кой. Едва ли очакват с мултито да избият рибата, от там само стотинки ще изпадат.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3557
Регистриран на: преди 10 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение Jim Raynorпреди 3 години

Fox Engine пък колкото и да е скъп легна и в PES, и не знам колко е prev-gen, но изглежда в пъти по-добре от FIFA. Дори да се приеме (вероятно основателно), че Коджима е зад проточеното разработване на MGSV, трудно ще се съглася, че той е в основата на проблемите на Конами. Ники дава отличен пример с GTA 5, където освен космическия бюджет, играта излезе и 5 години след последната част. За Red Dead Redemption също чакаха 4+ млн., за да си избият разходите, при това на готов енджин. Вярно, при Rockstar нещата са на по-друго ниво откъм очаквани приходи, но пък и бюджетът е 3-4 пъти по-голям. А щом нърди ролево приключение от нечувано доскоро полско студио може да струва толкова, защо един Metal Gear Solid да не е 80 млн? Предполагам отношението на йената и долара също играе роля при определянето на сумата.

В крайна сметка Хидео, със все особеностите си, е едно от най-значимите имена в индустрията. Защо да сяда да прави еднодневки за по 20-30 млн. бюджет, като може да извади заглавие, което да, както става и в момента, е прието добре от критика и играчи. Мениджмънтът на Конами е този, който трябва да си нареди другите проекти и студия така, че да вадят заглавия в периодите, докато той разработва. И да, както каза и Ники, те са си виновни и за маркетинга, щом имат такава игра в ръцете си, на толкова платформи, и не могат да я продадат.

Създатели като него има десетина в поколение, като не го харесват да си гледат пачинкотата и да се оправят. Винаги ще се намерят желаещи да му сипят камионите с пари, както стана и с Миками и Evil Within.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3398
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 3 години

Ники, съгласен съм, че няма нищо "скандално" в сумата, която бтв. няма как да е само толкова. Въпреки, че обективно погледнато, колкото по-голям е бюджетът, толкова по-големи са компромисите с игровата част за сметка на монетизацията (Destiny).

Ама говорим за Konami и финансирането на това начинание, барабар с енджина, буквално им счупи касичката. Затова е толкова забавен филмът, в който са се вкарали. За да е успешен и устойчив този модел, трябва приходите за първите два месеца да са от порядъка на $1 млрд. А това няма как да стане, MGS никога не е бил с масовата атрактивност на GTA. А след PSP и платеното демо, атрактивността няма как да не е ударила дъното. От трета страна, Konami не разполагат със собствена платформа за разпространие, като CD Project, която да им донесе висок марж.

Много си прав за колосалните издънки и на двете страни в конфликта. Щото не новият голям лош CEO, а Коджима разхищава ресуси от 5+ години (oт prev-gen съвместим енджин и разработка до mocap на животни, да не говорим за Rising). В същото време, съвместното малоумие да продават Ground Zeroes имаше крайно негативен ефект върху франчайза, не донесе и печалба.

Бих допълнил, че в крайна сметка се стигна до губещ сценарий и за двете страни. Щото както си отбелязал, единственият начин да се изкара от огромната за размерите на Konami инвестиция е the long run (DLC, MGS6...). Ама няма да сработи без Коджима. В същото време, на Коджима никога няма да му се дадат властта и ресурсите, които имаше в Konami.

Raynor, преди да го разжалват, Коджима беше неотменна част от топ мениджмънта на Кonami.

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1309
Регистриран на: преди 11 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение niki_преди 3 години

vvarp написа: Бих допълнил, че в крайна сметка се стигна до губещ сценарий и за двете страни.
Дам в обобщение от няколкото мнение това е истината, че вината е споделена и това как е менажиран франчайза в последните години е ключово. Отделно не мога да си представя как костюмарите на горните нива не са очаквали продължение и длц-та базирани на тази инвестиция.

Нещо в цялата разработка и планиране за бъдещето на franchaise обаче са се сговнясали безподобно след като 2011-та Коджима е изкачен във вице президент, а 2015 е изгонен със скандал.

Дори самата игра е видим пример за това, какви мъки е бил този проект...

PS. ( продължение на мнението ми е в темата за играта с впечатлението ми след като я приключих)

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3557
Регистриран на: преди 10 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение Jim Raynorпреди 3 години

Имаше един доклад от Никкей, дето го въртяха по едно време из западните медиите, примерно тук:
http://kotaku.com/report-konami-is-trea ... 1721700073

Отделно една от композиторите на старите MGS се изтърва в едно интервю за разни интересни моменти:
http://www.destructoid.com/metal-gear-s ... 6699.phtml

The main reason for the falling out, at least in her opinion, is that Kojima gets paid a salary, and doesn't make any profit share on the game. He gets paid a certain amount no matter what, and he was spending so much money and delaying the project, and adding all these features and making sure the game was the biggest and best thing it could be, and Konami was unhappy with that because [delaying] has no effect on him. He was spending the budget on this and that and upgrading the Fox Engine and then delaying further because the engine wasn't ready, and Konami wasn't happy with that because he gets his salary and he takes a more traditional "Japanese man" approach by not taking a profit share. So in doing that, he gets a little more than a game creator would but doesn't take bonuses from the game selling well…

In her eyes, Kojima's a fantastic creator, and probably the best creator of his time, but he doesn't have a strong business sense like Konami would like him to have. Where instead of, for example, cutting corners by lowering foliage resolution, he wants to make sure everything looks as good and polished as possible. She said they paid for her to write 30-40 songs that ended up not being used, and he'd tell her to write another one, then another one, then another one, because he settles for what he likes and has a good mind for what people want to see and what people want to hear…

She's worked directly with Kojima for the music before so she does have some insight, and personally believes that the music has suffered in MGSV because she's not a part of it, because they couldn't afford her. So instead of paying her to go to all these people and recruit them for the music, they chose to remove her from the equation and go to the people directly.


Според мен основното е, че Конами са надушили лесните и бързи пари в пачинкото и мобилните игри, и са решили да разтикат всичко останало настрана - заради което са почнали да се гаврят с разработчиците /предполагам, че заради културата в Япония да не се уволняват хора от големи компании, а да се принуждават да напуснат/ и да режат на месо каквото беше останало от проектите им.

Коджима от своя страна ги е "държал за заложници" с MGS, който е отказал да завърши бързо /колко е завършен в крайна сметка личи и от на Ники поста в другата тема/, но са били налети твърде много пари, за да се прекрати преждевременно проекта. И е нормално да е крайно недоволен, ако до такава степен са му сговнили положението на екипа. Почти убеден съм, че Ground Zeroes му е бил натресен отгоре. Навремето Бънджи за едно Е3 демо на Halo 2 са скрапнали месеци труд. Представям си колко е отнело издаването на цяла игра и колко е отложен TPP заради GZ?

При все всичко Конами за мен са селяните в цялата ситуация, процесите, които разхлабиха компанията, са започнали отдавна - колко франчайза погребаха с тъпи решения? За това и "касичката" им е била счупена лесно, ако и това е вярно. Коджима винаги се е мотал. Колко пъти сме се смели, че все не му стигал хардуера. Бордът (състоящ се, по бегъл спомен, от бащица, двама сина и зет) да му слага executive producer някой близък човек от началото на проекта и да действат така, или да не го почват въобще. Сега като се изпокараха е много по-яко. :D

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3398
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 3 години

Гледам, че пак е станала дискусия по повод енджина на Konami. Обективно погледнато Fox Engine е единственият работещ и що-годе съвременен енджин на японска компания. Изключвайки разбира се :p*:, които по начало работят чисто и ефикасно. Далеч по-големите от Konami, Capcom и Square Enix се издъниха тотално.

Capcom последно разправяха, че новият им енджин (в разработка от поне 5 години) още не е готов и му липсвали фийчъри спрямо предния им енджин. Затова Street Fighter е с UE4 и щели да ползват уж временно prev gen енджина си :lol:

Square Enix също се принудиха да минат на UE4 при два от най-големите си проекти - Dragon Quest XI и Kingdom Hearts 3, независмо че в продължение на 10+ години наливаха колосални суми в собствен енджин :rolf:


И като говорим за енджини:
http://blogs.microsoft.com/blog/2015/10 ... microsoft/
Havok to Join Microsoft
Today, we are proud to announce that Microsoft has acquired Havok, the leading provider of 3D physics, from Intel.

As we welcome Havok to the Microsoft family, we will continue to work with developers to create great games experiences, and continue to license Havok’s development tools to third party partners. We believe that Havok is a fantastic addition to Microsoft’s existing tools and platform components for developers, including DirectX 12, Visual Studio, and Microsoft Azure.

Havok is a fantastic technology supplier in the games industry and the leading real time physics creator. We saw an opportunity to partner together to deliver great experiences for our fans. Throughout the company’s history, they’ve partnered with Activision, EA, Ubisoft, Nintendo, Sony and many others to create more than 600 games including Halo, Assassin’s Creed, Call of Duty, Destiny, Dark Souls and The Elder Scrolls.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3557
Регистриран на: преди 10 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение Jim Raynorпреди 3 години

1 NBA 2K16 (PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3)
2 Madden NFL 16 (PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3)
3 Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain (PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360)
4 FIFA 16 (PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3)
5 Destiny: The Taken King (Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3)
6 Super Mario Maker (Wii U)
7 Disney Infinity 3.0 (Xbox 360, Wii U, Xbox One, PS4, PS3)
8 Mad Max (PS4, Xbox One)
9 NHL 16 (Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3)
10 Minecraft (Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4)

179 млн долара в първия ден за МГС.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4661
Регистриран на: преди 13 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение cainпреди 2 години

Worldwide digital games market: 2015 total

Top Grossing PC Games by Revenue, 2015 (mil $)

1 League of Legends Tencent/Riot Games $1,628
2 CrossFire SmileGate $1,110
3 Dungeon Fighter Online Neople $1,052
4 World of Warcraft Activision $814
5 World of Tanks Wargaming.net $446
6 Lineage I NCSOFT $339
7 Maplestory Nexon $253
8 DOTA 2 Valve Corporation $238
9 Counter-Strike: Global Offensive Valve Corporation $221
10 Grand Theft Auto V Take-Two Interactive $205

Freemium и микротранзации, гейминга надали някога ще бъде същия като едно време
PC mustard race

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3157
Регистриран на: преди 10 години

Re: Бизнес информация, пазарни позиции, продажби

Мнение danailkillerпреди 2 години

Ами да, за съжаление нещата отиват именно към тоя тип модели, все с надявах, че няма да изкарват особено много тоя тип игри и с времето ще си останат само ниша, но като гледам тоя списък просто не ми се вярва. Подозирам, че всички големи компании го гледат също...
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Отговори

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 1 гост