First Person Shooters

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение Bobiпреди 10 години

Кратък, но увлекателен бърз поглед назад към 21 от най-запомнящите се стрелби от първо лице в последните 17 години. :wink: (изпускат две от любимите ми игри - Unreal, System shock 2, както и още една шепа яки игри от жанра...)

:arrow: http://www.techspot.com/article/140-21- ... -shooters/

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение RRSunknownпреди 10 години

изпуснали са Painkiller ....

Потребителски аватар
Jeru
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 4915
Регистриран на: преди 14 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение Jeruпреди 10 години

Най-вероятно защото не е голяма загуба ако човек го пропусне. :lol:

Те Metroid Prime не са сложили ебати. :roll: То не, че е чистокръвен FPS, ама System Shock и Undying също не са.
Изображение

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение Bobiпреди 10 години

Наистина Metroid Prime заслужава поне толкова място в класацията, колкото и тези двете, споменати от теб! Crysis (явно сложена в класацията, заради графиката) пък спокойно може да бъде заменена от Killzone 2...
Аз пък се сещам за още две маниашки игри, липсващи в класацията и които навремето цъках яко, защото предлагаха (като за онези години) нещо наистина ново в жанра:

Outlaws - една от малкото игри за Дивия запад + увлекателни ръчно рисувани междинни сцени + някои интересни идеи в начина на игра :wink:

Shadow warrior - всевъзможни движения на героя + невиждано за времето си взаимодействие с почти всеки предмет в играта + рушене на стени и намиране на скрити тунели. :? Прехвалената Red faction не предлагаше чак такъв кеф при откриването на тайни помещения...

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение RRSunknownпреди 10 години

Painkiller e фундаментална игра и не може да бъде пропусната в който и да е уважаващ се списък за шутъри.

walkearth
Console Fanatic
Console Fanatic
Мнения: 905
Регистриран на: преди 12 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение walkearthпреди 10 години

RRSunknown написа:Painkiller e фундаментална игра и не може да бъде пропусната в който и да е уважаващ се списък за шутъри.
Хехей, как го каза :lol:
Фундаментална игра в жанра може да се нарече Doom или Wolfenstein 3D. Тук няма нищо фундаментално.
А защо да не се пропусне в списъка? Rip-off-че на Serious Sam с променен сетинг. Просто поредната игра от масите шутъри излизащи през последните години.
Изображение

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение RRSunknownпреди 10 години

Факта че сравняваш Сириъс Сам с пейнкилър показва че не си схванал играта.
Сириъс Сам е стандартна пуцалка по пластмасови капачки, има еднообразен дизайн, нулев фийлинг при фрагването, кофти дизайанирани нива и противници.
Пейнкилър от друга страна си остава върховото постижение в аркадния , бърз шутинг започнат от игри като Куейк навремето. За разлика от по бавни, с прикритие игри като Call of Duty Пейкилър е есенцията на стръвния екшън. Абсолютно разнообразни и уникални нива - над 35 на брой , всяко от които с различена и тематика, всяко ниво идва с различни врагове- над 50 съм броил - далече над всичко в конкуренцията, босовете - няма такива босове в друг шутър- смазваха с присъствие и с дизайн. Най-важното - начина на фрагване, рагдола и физиката усещането за стръвно, бързо действие при което се изстискват рефлексите на играча по начин непостиган в друг сингъл плеър шутър . Музката и звуците ! Атмосферата . Атмосферата на военнто ниво когато в бекграунда се чуват речи на Хитлер а срещу теб налитат зомбита нацисти. Чуепенето на нивото , падащите колони. Бонусите и картите. Свободата на придвижването. Последното ниво - най-идейното ниво което съм виждал в шутър. Усещането да се извъртиш в скок да удариш двама едно временно с колчето на арбалета и да видиш как увисват как увисват като левски на близката стена заковани . Усещането да изпраскаш някой с помпата от близо той да отхвърчи към стената и да отскочи обратно само за да се надене на картечницата с която го държиш във въздуха с дъжд от куршуми. Да ви го кажа по конзолному - ако Call of Duty e Гран Турисмото на шутърите , Пейнкилъра е Burnout.

б.т.в тук има едно ревю което до голяма степен отразява нещата
http://www.games.bg/game_info.php?type= ... ame_id=314

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3175
Регистриран на: преди 10 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение danailkillerпреди 10 години

RRSunknown написа:...ако Call of Duty e Гран Турисмото на шутърите , Пейнкилъра е Burnout...
Мдам, а Serious Sam е Mario Karts 8) .
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение Bobiпреди 10 години

Deus Ex, Turok и Thief също са доста емблематични за жанра поредици.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение RRSunknownпреди 10 години

Thief и Deus Ex не виждам как се вписват в определението стрелби....
А Turok..... твърде бездарна поредица дори и за N64 за да бъде слагана в списъци. По скоро се чудя защо няма Aliens vs Predator в списъка.

предлагам всеки да предложи един топ 10 или топ 15 на шутърите от първо лице за да видим кой какво е играл и как го оценява.

Потребителски аватар
ZaG
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3714
Регистриран на: преди 13 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение ZaGпреди 10 години

Няма AVP ! Да не ме занимават !
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

dra6ko_second_chance
Console Master
Console Master
Мнения: 1306
Регистриран на: преди 11 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение dra6ko_second_chanceпреди 10 години

Особенно AVP2 от която ме побиваха трьпки:).Иначе за мене най-добрата си остава Half-Life 1

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение RRSunknownпреди 10 години

И за мене е Халфа единицата :)

Потребителски аватар
Jeru
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 4915
Регистриран на: преди 14 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение Jeruпреди 10 години

То има ли някой, за който да не е Half-Life 1? Всъщност, на мен най-присърце ми е Doom, но от по-съвременните Half-а мисля е без конкуренция.
Изображение

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение Bobiпреди 10 години

От всичките игри в жанра, които съм играл до момента, най-ми допада Halo за XBOX :wink: Само дето ме нервят три неща:
1. Няма възможност за сдобиване със снайпер на всяко ниво! А на две от нивата на острова се откриват такива страхотни ловни гледки...
2. Вчера издивях на 5-то ниво (снежното) - беше наблъскано с 1 милион еднакви стаи, свързани с еднакви зиг-загообразни коридори, които не спираха да се изреждат час подир час... Добре поне, че през половин час имаше кратки разсейвания с няколко (също еднообразни!) моста.
3. Егати и бавното удряне с приклад и флегматична подготовка за стрелба след него!!!

Първият Half-life също е доста силно заглавие, макар че (лично мнение) двойката ме разочарова адски силно! :blue: И тя има атмосфера и разчупени нива, но най-вече дразни ужасното засядане на всевъзможни местенца, където има половинсантиметрови ъгълчета или дребни съчки из нивата. :? Искаш да минеш през врата? Никакъв проблем - просто засядаш в миниатюрното ръбче на касата на вратата и, след неизвестен брой псувни и неколкосекундно шарене наляво-надясно, вече си преминал нататък... :wall: Точно тези недъгави засечки са ме дразнили открай време в много игри (особено 32-битовите), където липсва плавното заобикаляне на обектите, ако вървиш напред и срещнеш препятствие. В Tomb raider също има подобни проблеми - бягаш от мечка, но не щеш ли, обувката на Ларка-лъчезарка съвсем леко допира странично някакво досадно ръбче на скала, и тя, вместо да продължи напред, просто спира на място и кротко чака баба Меца да си сложи лигавника за закуска. :lol:

Не мога да не спомена и Zero tolerance за SEGA Mega drive 2, на която съм брал голям страх и съм дебнел предпазливо иззад ъгъла за причакващи ме огромни извънземни мравки :twisted: Вярно, че като графика и постройка на повечето нива куца яко, но страхът и подтискащата музика бяха на особено добро ниво.

RRSunknown написа:Thief и Deus Ex не виждам как се вписват в определението стрелби....
А Turok..... твърде бездарна поредица дори и за N64 за да бъде слагана в списъци.
Това, че Thief и Deus ex не те подлагат на непрестанни престрелки като Doom или Serious Sam, не ги прави "нестрелби" (и от тях има достатъчно, но се набляга също и на други неща - дебнене, тактики, ролеви елементи...) :wink:
Докато Turok... да не би пък излишно прехвалените Wolfenstein или Doom да предлагат нещо повече? :roll: Обикаляне из еднакви коридори и стаи, трепане на еднакви противници, абе... еднообразие до побъркване. Turok навремето беше изнесъл пред конкуренцията нагледен урок по оползотворяване на графичната мощ на току-що навлизащите тогава видеокарти. Имаше най-добрите за времето си ефекти, прокара масово използваният в момента конзолен начин на управление на мерника с ръчката на контролера (в излезлият преди това Golden eye то е по-нетипично), а някои оръжия също са доста запомнящи се!

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение RRSunknownпреди 10 години

Това, че Thief и Deus ex не те подлагат на непрестанни престрелки като Doom или Serious Sam, не ги прави "нестрелби" (и от тях има достатъчно, но се набляга също и на други неща - дебнене, тактики, ролеви елементи...) :wink:
Пак ти казвам - бъркаш перспективата (първо лице) с жанра(шутър от първо лице). Това че дадена игра е от първо лице НЕ я вкарва в категорията на шутърите. Много ролеви игри също са от първо лице. Да наречеш Thief шутър е точно толкова грешно колкото да наречеш Oblivion шутър. Thief e чиста стелт игра , няма нито една от механиките на геймплея на шутърите. Там дори няма стрелба - играта се играе с една бухалка :) с която удряш от засада в гръб. Deus Ex пък е тотално хибридна ролева игра. Между другото в Oblivion и Might and Magic дори има повече стрелба отколкото в Deus Ex.
Докато Turok... да не би пък излишно прехвалените Wolfenstein или Doom да предлагат нещо повече? :roll: Обикаляне из еднакви коридори и стаи, трепане на еднакви противници, абе... еднообразие до побъркване. Turok навремето беше изнесъл пред конкуренцията нагледен урок по оползотворяване на графичната мощ на току-що навлизащите тогава видеокарти
Не е много коректно да сравняваш игра от 97 година с игри от 92-93 година. Друг е въпроса че Волф и Дуум си уважават предимно от ценителска гледна точка а иначе и аз ни ги харесвам - обикаляне из еднообразни стаи и тотална репетативност. Но да се върнем на въпроса с Турок. Не отричам приноса на Турок за конзолния шутинг (макар че от онова време по скоро се сещам за Golden Eye и Perfect Dark) но е смешно да се твърди че изнасял уроци - по онова време вече беше излязъл Quake 2 която после десет години само с нейния енджин правиха игрите. Но това е само за графиката - за геймплея освен идейните оръжия дори и тогава Турока не можеше да се калсира в петицата на най-добри шутъри а камо ли в глобалната класация. B.t.w признавам им че там за пръв път са ползвали аналога за мерник но това не може да вдигне качеството на играта.

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение Bobiпреди 10 години

RRSunknown написа:
Това, че Thief и Deus ex не те подлагат на непрестанни престрелки като Doom или Serious Sam, не ги прави "нестрелби" (и от тях има достатъчно, но се набляга също и на други неща - дебнене, тактики, ролеви елементи...) :wink:
Пак ти казвам - бъркаш перспективата (първо лице) с жанра(шутър от първо лице). Това че дадена игра е от първо лице НЕ я вкарва в категорията на шутърите. Много ролеви игри също са от първо лице. Да наречеш Thief шутър е точно толкова грешно колкото да наречеш Oblivion шутър. Thief e чиста стелт игра , няма нито една от механиките на геймплея на шутърите. Там дори няма стрелба - играта се играе с една бухалка :) с която удряш от засада в гръб. Deus Ex пък е тотално хибридна ролева игра. Между другото в Oblivion и Might and Magic дори има повече стрелба отколкото в Deus Ex.
Докато Turok... да не би пък излишно прехвалените Wolfenstein или Doom да предлагат нещо повече? :roll: Обикаляне из еднакви коридори и стаи, трепане на еднакви противници, абе... еднообразие до побъркване. Turok навремето беше изнесъл пред конкуренцията нагледен урок по оползотворяване на графичната мощ на току-що навлизащите тогава видеокарти
Не е много коректно да сравняваш игра от 97 година с игри от 92-93 година. Друг е въпроса че Волф и Дуум си уважават предимно от ценителска гледна точка а иначе и аз ни ги харесвам - обикаляне из еднообразни стаи и тотална репетативност. Но да се върнем на въпроса с Турок. Не отричам приноса на Турок за конзолния шутинг (макар че от онова време по скоро се сещам за Golden Eye и Perfect Dark) но е смешно да се твърди че изнасял уроци - по онова време вече беше излязъл Quake 2 която после десет години само с нейния енджин правиха игрите. Но това е само за графиката - за геймплея освен идейните оръжия дори и тогава Турока не можеше да се калсира в петицата на най-добри шутъри а камо ли в глобалната класация. B.t.w признавам им че там за пръв път са ползвали аналога за мерник но това не може да вдигне качеството на играта.

Имам някакви спомени, че в Thief стрелях с лък :blue: Даже май с него можеше да се гасят и свещи, лампи и т.н., за да ти е доволно тъмно, когато се промъкваш иззад скорошните жертви :twisted: А това за тоягата - ми че то тя си беше едно от оръжията, с което пречукваш пазачите безшумно. Почти всяка игра в жанра рзполага с някое подобно нестрелково оръжие или направо някой крайник (тояга, лост, нож, брадва, ритник с кубинка, удари с ръце), даже в Half-life замахваш с железния лост в толкова много от времето, че по твоята система за преценка на игрите, тя би трябвало да не е стрелба от първо лице, а сурвакане по гърбината от първо лице :wink: Така че Thief пак си е стрелба, но без да го правиш непрекъснато срещу малоумни армии от гадове, а също комбинира и допълнителен жанр - този на промъкването.

За Turok-а и неговите ЕФЕКТИ - къде си видял в Quake 2 подобни ефекти? Е, да, в Q2 има тук-там някое взривче и пушечно облаче, но не могат да се сравняват с тези в Turok. А и не бива да се бърка възможността за изобразяване на детайлна геометрия (графичното средство на Quake 2) с възможността за впечатляващи ефекти (графичното средство на Turok). Пък и Turok в онези години беше едно от малкото заглавия от жанра, които наблягаха на обикаляне из пъстроцветни обширни открити пространства, вместо да си забутан в поредица от двуцветни тесни коридори и стаи (най-важната причина за докарването на повече детайли в Q2). Вярно, че в Q2 нямаше мъгла като при Turok, но пък в откритите пространтва в първата имаше някакви замазани рисунки на пейзажи на 20 метра пред теб, което не беше кой знае колко по-добър похват за прикриване на невъзможността за изобразяване на детайли в далечината.
Не зная, дали си пипвал играта и дали изобщо си играл достатъчно много на Turok, но да добавя и това, че тя набляга и на системата за достоверно поведение на противниците при попадение в различните зони на тялото (навремето много прехвалваха за тази "новост" появилата се няколко години след нея Soldier of fortune), както и на няколкото вида умиране за всеки противник (което в повече игри от жанра тогава беше просто едно изчезване, изпаряване, гръмване и т.н. фантасмагорски похвати за изчезване на телата на убитите).

Колкото и да искам, не мога насила да уважавам Wolfenstein или Doom, само защото навремето са били едни от първите игри от жанра (и кажи-речи е нямало на какво друго да се играе за сравнение на качествата - един вид, като няма Мерцедеси, и Трабанта е кола)...

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение RRSunknownпреди 10 години

За трети път ти казвам - това че Thief е от първо лице не я прави шутър. Всичките стари западни D&D РПГ игри са от първо лице.При това са класики . Но не се появяват в нито една класация или история на шутърите. Просто не може да сравняваш жанр в който идеята е конфронтация, прицелване, динамика, бързи реакции , точност и екшън (и стрелба с огнестрелни оръжия откъдето идва името на жанра ) с Thief в който освен перспективата няма нищо общо и се залага на избягване на конфронтацията и битките, няма нужда от бързи реакции а от дълго дебнене и изобщо липсват огнестрелни оръжия с които да се стреля.
За Turok-а и неговите ЕФЕКТИ - къде си видял в Quake 2 подобни ефекти?
Куейк го остави ако искаш - по това време и малко след Турок излязоха Unreal, Blood 2, Shogo,Aliens vs Predator a после и Half Life, Soldier of fortune, KIngpin с енджина на Quake 2. Ако кажеш че Халфа има по грозна графика , детайлност или ефекти от Турок просто сме играли различни игри. Но мисълта ми е друга - не отричам приноса на Турока. Но дефакто много игри имат някъкъв принос бил той фундаментален или по малък. Но чисто логически не може да сложиш всякаа игра която е направила нещо за времето си малко по добре от другите (и то технически което е най -отминаващия фактор) във една класация за ТОП 10 или за всички времена. Иначе трябва да слагаме 100 игри исе губи смисъла :).

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение Bobiпреди 10 години

Хе-хе, не забравяй, че "стрелба" не ограничава оръжията само до огнестрелни :wink: Това включва и присъстващият в Thief лък, който си има и набор от няколко вида стрели. :idea: И пак повтарям, че липсата на непрекъснато пуцане с лъка напосоки не изключва играта от жанра. Все едно, да кажеш, че човек, който пафка само по 1 цигара на ден, не е пушач - еми, няма как да стане, защото пак си е пушач, но просто с по-слабо заболели бели дробове. :lol:

И пак за този разнищен вече отвсякъде Turok - забележи, че аз говорех за нея като даваща наледен урок на игрите от нейното време. Също така, играта излиза за конзола, която е около година и половина по-рано на пазара, но ВЪПРЕКИ ТОВА разнищва всичко, излязло преди нея за PC или конзоли, макар и едва през 1997-а. А после ти ми даваш за примери PC игри, излезли години след Turok, и използващи няколко години по-нови графични технологии. Те даже и не можеха да вървят свястно на най-новите за времето си машини (липса на оптимизация, каквато имаше в Turok за видеокартите по неговото време), та се наложи да почакаме година-две, докато излязат достатъчно мощни видеокарти, памети и прочее. Все едно, още днес да изкарат Gears of war 7 с "баси яката четириизмерна графика", ама да може да се подкара свястно едва с технологии от след няколко години. Е, няма как да стане правилна съпоставка по този начин.
За да съм по-ясен - Turok навремето беше толкова по-далеч от конкуренцията като графика, колкото преди няколко години беше Gears of war по времето на своето появяване. Или, както бяха (и все още са) "напред с материала" Crysis и Killzone 2.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: 21 стрелби от първо лице, които не бива да изпускаш

Мнение RRSunknownпреди 10 години

няма смисъл да ти обяснявам повече , отказвам се :D

Отговори
Подобни теми
  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания

Кой е онлайн

1 гост