First Person Shooters

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5923
Регистриран на: преди 14 години

Re: The Last Guardian

Мнение king_of_the_universeпреди 7 години

RRSunknown написа:ДЮК беше легенда пич.
Точно така - минало свършено време за сказуемите с подлог бедния Дюк.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7586
Регистриран на: преди 12 години

Re: The Last Guardian

Мнение epedosпреди 7 години

RRSunknown написа:ДЮК беше легенда пич.
За мен беше просто ФПС, точно както го написах. И не съм очаквал DNF да е нещо повече от прост(о) шуутър.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3461
Регистриран на: преди 14 години

Мнение vvarpпреди 7 години

king_of_the_universe написа:
RRSunknown написа:ДЮК беше легенда пич.
Точно така - минало свършено време за сказуемите с подлог бедния Дюк.
Сега бедния Дюк, след някоя десетилетка, бедния Гардиън :smug:

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3568
Регистриран на: преди 11 години

Re:

Мнение Jim Raynorпреди 7 години

vvarp написа: Сега бедния Дюк, след някоя десетилетка, бедния Гардиън :smug:
Защо ли прочетох първо "бедния Гордън". :lol:

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: The Last Guardian

Мнение cainпреди 7 години

epedos написа:
RRSunknown написа:ДЮК беше легенда пич.
За мен беше просто ФПС, точно както го написах. И не съм очаквал DNF да е нещо повече от прост(о) шуутър.
Явно не си го играл когато на пазара шутърите бяха клонинги на Doom и изведнъж DN3D изкърти всичко с дизайн на нивата и геймплейни решения.
PC mustard race

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7586
Регистриран на: преди 12 години

Re: The Last Guardian

Мнение epedosпреди 7 години

Играл съм го. И ми беше любимата игра. Но е просто ФПС. Не омаловажавам играта, омаловажавам жанра. От днешна и моя гледна точка. :Д
Много преди DNF да излезе вече знаех, че няма да е нищо повече от добър шуутър (това в идеалния случай).
Защото отдавна други игри бяха заместили шуутърите в сърцето ми.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: The Last Guardian

Мнение cainпреди 7 години

Не знам за теб но аз направо боготворя FPS жанра. Само че не това което е в днешно време с регенериращо здраве, елементарни нива, AI team и стотици cutscenes.
Липсват ми комплексните нива, броните, аптечките, босовете накрая на нивото, възможността да носиш повече от 3 оръжия и т.н.
PC mustard race

Потребителски аватар
ZaG
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3714
Регистриран на: преди 13 години

Re: The Last Guardian

Мнение ZaGпреди 7 години

cain написа: Липсват ми комплексните нива, броните, аптечките, босовете накрая на нивото, възможността да носиш повече от 3 оръжия и т.н.
В тази си форма ФПС-те ме радваха супер много едно време.
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 7 години

Специално за сингъла аптечките и броните бяха най-голямата глупост извън аркадите, Half-Life затова въведе фиксирани местенца в които да зареждаш колкото ти трябва вместо да ти трябва 5 живот а да изразходиш аптечка с 50.
Аптечките те принуждават да сейваш и да лоадваш постоянно- иначе никога не си сигурен дали няма да влезеш в бой на два удара и без близки аптечки. Има го и обратното - нагрухан на 200/200 никой не ти е страшен. Играта се накъсва от постоянното ровичкане за аптечки и брони по -секрети.

Аз лично силно и с чувство мразех FPS жанра чак до появата на първия Халф с който не се налагаше да търся ключове и да грухам сектрети и който превърна жанра от симулатор по ориентиране за пещерняци в наистина динамичен екшън с цел.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 7 години

Тоест аптечките и броните те възнаграждаваха за стила ти на игра, стрейфиш и си точен - няма нужда да се притесняваш. Съкваш здраво еми сори ще караш на един шамар живот.
Освен това в HL си имаше и аптечки и броня освен фиксираните.
А днес да не би да е по-добре, постоянно клечиш зад някой ъгъл докато здравето ти се регенерира.

Колкото до това да влезеш в боя на малко здраве, случва;о ми се е без да искам да си прееба сейв на малко хелт и мога да ти кажа
че това е най-адреналинното ми изживяване, да успея почти без грешка да избия всички и да стигна до аптечка.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 7 години

Да бе да , много искам да видя как стрейфаш засада в която те стрелят отзад. Беше си до заучаване, ако случайно те чукнат - F5 и пак си на линия - няма чекпойнт на 20 минути, няма шанс да те пръснат с един удар когато си на 200/200. Много по голям спек е да нямаш запис и да умираш с 1-2 удара което е стандарт в днешните екшъни.



Във всички стари шутъри ЕДИНСТВЕНИЯ ми проблем беше в коя миша дупка да търся шибаните ключове. Още помня как бях избил всички врагове на hexen 2 и три часа обикалях търсейки изхода който не се виждаше от едрите пиксели.


Half-Life беше добре балансирана защото знаеш че те очаква зареждане след всеки бой, повечето обаче не бяха така.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 7 години

Ок нека сравним ето този геймплей:

С ето този

голям спек няма що

Може да е заради фактора носталгия, но за мен шуутърите започнаха да умират в момента в който
някой реши че трябва да има повече кинематографичност, реген на здравето и че играча не трябва да се
лута по нива ами да върви по един прав коридор.
PC mustard race

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3568
Регистриран на: преди 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение Jim Raynorпреди 7 години

Тъй е, но поиграй някой път Рийч, виж на какво ниво е AI-то на елитите на Legendary и какъв кеф е боят с тях и си кажи мнението. За мен това са най-динамичните, изстискващи и напрегнати престрелки в шутър, които съм играл. Но и голям фън. Там са си и огромните нива. Щита се регнва, но хелта не.

ID шутърите и Дюк като техен наследник AI нямаха, просто ботовете ставаха нагрухани снайперисти. Скила се свежда колкото до стрейф, толкова и до лазенето до следващото стъпало, ограда и надежда нещо да не изскочи зад/над/под теб. Класики са безспорно и дори с недъзите си може пак да ти харесват повече, мисълта ми е, че може би има все пак положителна еволюция в някои заглавия от жанра. Все се каня да изтествам и Hard Reset как е.

Иначе аз също предпочитах System Shock/Deus Ex/Thief пред чистите шутъри.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3461
Регистриран на: преди 14 години

Мнение vvarpпреди 7 години

Jim Raynor написа:Иначе аз също предпочитах System Shock/Deus Ex/Thief пред чистите шутъри.
Сигурно щото хич не са шутъри.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 7 години

Пак избирателни и некоректни сравнения :facepalm:

От една страна показваш на хард една от най-бързите игри правени изобщо (много по-бърза от Дуум, Дюк и другите от сорта) от друга страна избирателно вадиш филмче показващо експлойт на Първо ниво НЕпачната начална версия.

Защо не извадиш клипче от същата игра на ветеран на нивото в което няма зареждане на живот и трябва да се мине цялото ниво в една мъгла а враговете налитат от всевъзможни позиции? Защо не покажеш, както каза колегата - битка от Хейло където меч, ракета или камикадзе те сваля от раз а чекпойнта е на 20 минути. Защо не покажеш на Killzone 2 филмче ? В Съвременните игри се умира много бързо и категорично (освен ако по някаква причина не играеш на ийзи да разгледаш нивата) - смъртта те застига с грозна внезапност. Кратко изтракване, сърцето ти се свива от изненада, студена тръпка минава през него докато се чудиш откъде е долетяла граната/снайпера/ракетата/меча. Край!

Съвременния щит е като да си на 40/100 от старите игри - винаги на удар-два, нищо че се презарежда.


А това за лутането - :facepalm: Лутането прави екшъна и динамиката ? Лутането по еднообразни коридори е точно такава тъпотия колкото невидимите стени на CoD.

В най-големите класики като Half 1, Sin, Kingpin, AvP, RtCW, Soldier of Fortune, Blood 2 че и в по късните Painkiller, Seroous Sam и т.н. никакво лутане не е имало - имаше зони със стръвен екшън след което си продължаваш напред.
Точно това искам от шутърите - да шутвам, ако може многобройни противници с многобройни патрони.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 7 години

Естествено че имаше лутане в Half Life 1, само дето там не трябваше да търсиш ключове ами примерно контакт който да изключи електричеството, да заобиколиш и т.н.
Трябва ли да ти показвам сравнение този път между DN3D и COD4 за да ти покажа какво имам впредвид. ГЕЙМПЛЕЙНО!!
В единия случай обикаляш сложно изградени нива, отстрелваш врагове и търсиш начин да продължиш, в другия случай като някакъв опълченец на Шипка
лазиш от чекпойнт на чекпойнт и само се кашираш и риташ врати.

RRSunknown написа: В най-големите класики като Half 1, Sin, Kingpin, AvP, RtCW, Soldier of Fortune, Blood 2 че и в по късните Painkiller, Seroous Sam и т.н.
Като изключим Painkiller и Serious Sam игрите които си изброил носят духа на Quake и DN3D - сложно изградени нива, свобода на движение и действие, липса на регенериращо здраве.
Тези две са просто аркадни шутъри в които влизаш от арена на арена и отстрелваш врагове.
Личи си колко си играл :facepalm:
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 7 години

Е специално пък в CoD 4 бяха супер отворени зони, правил съм си експерименти да минавам откъде ли не да минавам във фланг.

Системата на играта е Зона (сгради/уличка/поляна) -> чек->зона и т.н. Военна игра - какво друго да направят.

Халфа е същото - зона след зона просто някои зони са по широки. Разликата е че има пъзели и платформинг елементи и оттам може да позациклиш.


Дуум и Куейк е - цялото ниво - в някаква миша дупка/тайник има ключ - вадиш си наръчника по пещерно ориентиране и почваш да търсиш.
Последна промяна от RRSunknown на 18 авг 2012, 01:48, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 7 години

Единствената по-отворена зона в COD4 беше мисията в Припят.
Това че ти не можеш да се ориентираш а искаш някой да те води за ръка е друг въпрос.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 7 години

Личи си колко си играл
Нищо не си личи - най-малкото пазя и сейвове, и ги знам наизуст - бяха ЕЛЕМЕНТЕ , в пъти по-лесни от кой да е CoD на Veteran.
Изключая AvP в която НЯМАШЕ аптечки за всички и беше на чекпойнти = бая адреналин.


Точно Припят е най-скриптираната зона - там само сценария следваш.

Ако ще говорим за аркадност наистина е много Неаркадно да правиш рокетджъмп, да носиш по 10 оръжия наведнъж и да издръжаш на по две-три ракети централно :crazy:
Последна промяна от RRSunknown на 18 авг 2012, 01:52, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 7 години

Понеже извън Припят не следваш сценарий, там COD направо е като Мороуинд?
PC mustard race

Отговори

Кой е онлайн

1 гост