First Person Shooters

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 7 години

Казах ти как е на зони - ако наистина вярваш че зоната е прав коридор по който вървиш само напред не знам какво да ти кажа.

Още на второ ниво има едно село с 10-тина къщи където всичко ти е зона и откъдето си искаш може да минаваш. Цялата игра е така.

Ако искаш полето - Delta Force. Само дето там няма никаква динамика. Ако не се ограничат зоните по-някъкъв начин за да се концентрира екшъна играта неизменно се превръща в симулатор на лежане в храсти със снайпер. Затова поначало вкараха скриптовете в първия Медал оф Хонор за PC, за да избегнат стандалото стандартно безопасно изтребване на всички противници със оптиката.
В Същия Блек Опс който оплюваш има една камара мисии с широки зони където можеш откъдето си искаш да ги обикаляш и да подхождаш, а на мен лично ми е много по- интересно да ми дават разнообразни задачи за удържане, снайпериране, ексортиране и други такива вместо стандартното монотонно избиване на на два вида врази което из километри едно и същи коридори каквото беше Куейк 4 и Дуум 3.

И бай да уей - много по голяма креативност може да се прояви ако играта има пъзел елементи и платформинг - като Халфа, отколкото в праволинеен военен екшън.
Последна промяна от RRSunknown на 18 авг 2012, 02:09, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 7 години

Сега що ме караш пак да инсталирам играта. По мои спомени да на зони е, чистиш врагове и задействаш събития. Имаш илюзията за отворено нив, но дефакто
трябва да стигнеш до чекпойнт за да задействаш дадено събитие. Не можеш да продължиш играта колкото и да обикаляш ако не изстреляш ракета по хеликоптера,
ако не влезеш в къщата за да освободиш заложник, ако не стигнеш до дадено място за да заемеш снайперска позиция, ако не стигнеш до хеликоптера.
Даже геймплейната механика им е закърняла такава на толкова мразените ти от теб прото шутъри.
В едните обикаляш за да намериш ключ за да отвориш врата и да минеш в следващо ниво. В другите ключовете са заменени със задействане на събития само
дето няма обикаляне ами просто следване на компас който ти показва ъбджективите.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 7 години

Е добре бе брат , а на Халфа може ли да продължиш ако не застреляш хеликоптера (и в двете игри имаше хеликоптери) ?

Можеш ли в Волфa да счупиш врата с ракета или ритници ако не си минал дадено предварително условие ?


Помня първия CoD в който имаше една сграда която първо се щурмуваше отвън от няколко места, със снежно поле, после вътре имаше няколко етажа със стълбища и стаи. Еми това въпреки че беше скриптирано беше тотално мазало веднъж като почнеше боя - можеха да ти дойдат отвсякъде и ти да минеш отвсякъде. Малко като мащаб но с много възможни придвижвания. Е такива места има и в сегашните CoD-одве макар че хората се хващат винаги и неизменно за нарочно и умишлено сценарийните мисии тип Припят които са сложени с единствената цел да те вкарат в атмосферата.

Абсолютно същото беше и като караш джипката на Халфа - отляво планина, отдясно морето единствения път е напред ама нали ти даваш газ и си внушаваш че имаш голям избор.
Последна промяна от RRSunknown на 18 авг 2012, 02:25, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 7 години

Не можеш, само дето там нивата са изградени сложно и интелигентно и можеш да се луташ дълго докато намериш каквото трябва.
Сега пуснах една мисия на КОД4 където трябва да стигнеш до ТВ станцията. Няма как да се изгубиш тук, уж град широк а така е направен че
играта те води за ръчичка натам накъдето трябва да отидеш.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 7 години

Ма чакай, сега - защо да се губиш се издига в някъкъв култ - не е екшън да търсиш път, Аз НЕ ИСКАМ да търся пътя. Аз искам като почне боя да имам избор как да обикалям в самия бой, зоната на самия бой да предлага възможности.
Кел файда да търся пътя 15 минути и накрая като го намеря да ми изкочи враг в тесен коридор където няма как да пропусна като на Куейк 4 или Дуум 3.

С лутането излизаш извън шутъра и отиваш към Адвенчъра където това е геймплея - да намериш пътя. Ако искам да търся пътя ще играя Метроид.

В Шутинга искам като си свърша престрелката да има една много голяма , огромна стрелка която да ми сочи - тука, гражданино тука, към следващата престрелка за мога по най-бързия начин да правя това за което съм дал парите си - да стрелям, (като на Пейнкилър или Сириъс Сам ) а не да обикалям като малоумен 3 часа и търся коя ръчка да дръпна.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 7 години

Никакъв адвенчър, просто нормален шуутър. Тези които предлагат стръвен екшън за мен са Serious Sam. Там кеф ти свобода на движението и липса на
затормозяване откъде да се мине.
Само дето КОД нито предлага интелигентно направени нива, нито стръвен екшън.
Просто добре режисиран railroad шуутър. Нищо напреки подобен тип екшъни и аз се кефя, просто ми липсват стария тип FPS.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 7 години

Еми то затова Pankiller (на който Gold edition ми стои най-отгоре на рафта с колекцията) и Serious Sам са ми на първите две места в класацията на шутъри, а Халфа също е пътека - просто са го замаскирали по-добре( в градския бой към края на двойката и цитаделата няма никаква разлика с CoD). Работата е там че Халфа смазва с дизайн като арт и разнообразие на околната среда и няма как да ти омръзне докато във военните екшъни отдавна няма какво да те изненада и на всички са ни омръзнали разрушените сгради/ снайперирането/стелтването по сценарий.
Последна промяна от RRSunknown на 18 авг 2012, 02:42, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 7 години

Двойката ми е супер любима, но първо там екшъна не е толкова муден, второ нивата са интелигентно направени, има редуване на
разни елементи като споменатото шофиране, но те са за да разчупят гейплея, имаше и разни пъзели с gravity gun.
И все пак не ми е по-любима от единицата която за мен е не само най-великия шуутър, но и най-великата игра.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 7 години

Еми няма как да не е единицата - тя НАДекшън, надсраснала шутинга с много. Като си спомням за най-яките моменти те дори не са престрелки а неща като боса с пипалата, промъкването между лазерите в склада, бягството по язовира, първите моменти с лазенето по платформи които се рушат в реално време под мен, клетката и голямата риба в наводнените тунели или учените които превеждаш между бръсначите по заледения под - ей такива неща.
Последна промяна от RRSunknown на 18 авг 2012, 02:50, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение Bobiпреди 7 години

И двамата сте прави, така че не зная защо спорите. Все пак се получава интересно четиво.

В Halo: CE (Anniversary) има едно ниво, което доста наподобява нажежеността на битката от показаното по-горе филмче с Quake 2 - нарича се The library. Кеф ти коридори с изскачащи иззад завоите врази, кеф ти хаос, кеф ти нужда от бързи реакции, кеф ти смърт след 3-4 поредни удара (или един от базука или лазерен меч). Ако и това ти е малко, пускаш си нивото при трудност Legendary и почваш да скимтиш (и нещо нелогично - това ниво на двойна е по-трудно). :wink:
На едно друго място в играта (след нощното ниво със снайперите) влизаш в извънземен космически кораб и там първото нещо, което правиш, е да умреш няколко пъти от невидим Elite, докато налучкаш тактиката как да го минеш. :lol: На Legendary са четирима такива и удовлетворението при победа над тях тогава е невъобразимо по-голямо.
По-нататък в играта също има десетки други арени, в които положението, от спокойно, изведнъж става напечено и се изискат добри умения за надделяване над противниците.

п.п.: Нарочно давам пример с първото Halo, защото е от онзи по-ранен период.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 7 години

RRSunknown написа:Еми няма как да не е единицата - тя НАДекшън, надсраснала шутинга с много. Като си спомням за най-яките моменти те дори не са престрелки а неща като боса с пипалата, промъкването между лазерите в склада, бягството по язовира, първите моменти с лазенето по платформи които се рушат в реално време под мен, клетката и голямата риба в наводнените тунели - ей такива неща.
И това именно за мен е правилната еволюция на фпс. Търсенето на ключове е заменено от други решения(пъзели), нивата са още по-добри, AI-to на враговете
е по-добро и т.н.

За Halo няма какво да кажа, играл съм малко първото може би трябва пак да си взема x360 и да разцъкам.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 7 години

Еми да ама както Виктор Антонов каза наскоро - за да има такива неща трябва да се излезе от военния сетинг и да се върне сай-фай сетинга за да има креативност. :wink:

Военния екшън няма как да реализира такива похвати и ги заменя със странични дейности като разни танкове, стрелби от хеликоптери или специални оружия и подобни опити да се разчупи геймплея.

За съжаление дори такива сетинги като Gears или Uncharted където може и би трябвало да има платформинг елементи и пъзели - и там няма.

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7586
Регистриран на: преди 12 години

Re: First Person Shooters

Мнение epedosпреди 7 години

Точно халфа ако па няма безумно лутане... само дето не е за аптечки или ключове, а за да нацелиш правилния път и да минеш през него още веднъж след 2ч въртене из лабиринта. :D
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 7 години

На Halfa няма лабиринти - има една посока, ако искаш мога да ти извадя и скици на картите ако не вярваш.

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение Bobiпреди 7 години

За разлика от ранните стрелби от първо лице, където търсиш къде да продължиш из лабиринтеното ниво, напредването в Half-life изисква да намериш начин да стигнеш там, където знаеш, че трябва да идеш. И, разбира се, изискваше умения и здрави нерви, за да го постигнеш. Както беше и при първите четири игри за Tomb raider (малко странно сравнение, ама вярно).

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 7 години

Имаше си лутане по нивата в HL, там с чудовището с пипалата трябваше бая обикаляне докато успееш да го изпържиш.
PC mustard race

Потребителски аватар
andycole
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 5414
Регистриран на: преди 13 години

Re: First Person Shooters

Мнение andycoleпреди 7 години

Защо поставяте такова значение на лутането из карти? Не е ли най-важното за един шуутър усещането от стрелбата, качеството на геймплея, управлението, изкуствения интелект на вразите из нивото и поведението им ? Както и разнообразие от готини и различни като усещане оръжия. Пък обикаляне по нивата - в мултплейър :-)

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 7 години

Аз го поставям защото комбинацията и баланса от сложни нива, в които трябва да пообиколиш, бързия екшън в който трябва да внимаваш защото здравето не ти се регенерира
ми носеше голямо удовлетворение. Уви този тип FPS не се среща много често напоследък.
PC mustard race

Потребителски аватар
Rinaldo
Контакти:
SEGA Sage
SEGA Sage
Мнения: 2792
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение Rinaldoпреди 7 години

скоро излиза ДООМ 3 ремейка(октомври), здраво екшън ще е на голяма трудност :) или не :(, а в други ден т.е на 21-22(август) излиза ремейка или квото се води на CS (Counter Strike: Global Offensive ), Хало 4 идва с некви нови мод неща в мултито(ноември).. кеф ти нови и стари ФПС шутърчета... а черните "цици" 2, не ми се споменават дори...

но е истина, че трудните ФПС-та или квито и да било трудни игри с тръпка(атмосфера), вече трудно се намират, или имаме хубави, но банално лесни игри с гейски модчета или има и разни малко по трудни ФПС-та в стил "спек нас", който са още по малоумно направени и по грозноватички т.е дървен тип..

да не говорим, че адски много фпс-та особено тип Мулти, излязоха ебахти многото, все от почти един дол дренки.

пс. даже наскоро някой ми вметна, че новия АвП, щял този път да кърти ..., не че го вярвам, защото това трябва да се види, но .. кой знае..

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение Bobiпреди 7 години

andycole написа:Защо поставяте такова значение на лутането из карти? Не е ли най-важното за един шуутър усещането от стрелбата, качеството на геймплея, управлението, изкуствения интелект на вразите из нивото и поведението им ? Както и разнообразие от готини и различни като усещане оръжия. Пък обикаляне по нивата - в мултплейър :-)
Halo 3, Halo: Reach :wink:

Отговори

Кой е онлайн

1 гост