First Person Shooters

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
blumentopff
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2288
Регистриран на: преди 9 години

Re: First Person Shooters

Мнение blumentopffпреди 7 години

No screenshot => didn't happen. :yes:
See you starside... Изображение

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: Non-News...

Мнение cainпреди 6 години



Рант на тоталбискит (знам че ставам досаден с неговите материали) за регреса във FPS а.к.а. спора ми с RRS преди време за лабиринтните шутъри VS съвременните шутъри с регенериращо здраве. Не го пускам за да предизвиквам спорове, просто всичко онова което исках да кажа по темата, но не го казах го е казал той и го е казал много по-добре от мен.
PC mustard race

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3568
Регистриран на: преди 11 години

Re: Non-News...

Мнение Jim Raynorпреди 6 години

cain написа:Не го пускам за да предизвиквам спорове
Абе, да си спретнем мелето все пак? Пиша тук, пък ти модерирай после (на телефона съм и не ми се рови за подходяща тема.

Рантът е много късоглед и сравнението е много избирателно. Шутърите все пак не свършват с излязлото преди 1996-та, нито модерните опират само до Modern Warfare/Battlefield/MoH.

Защо не се слагат в уравнението неща като Metroid Prime, FarCry, Half-Life, Bioshock, Metro, STALKER, Painkiller, Hard Reset, Serious Sam, Left4Dead, Halo, Resistance 3, където не всичко е стрелба по капачки и Саймън Сез?

До една са по-добри от Wolfenstein 3D, Quake 1, Doom 1, 2, Shadow Warrior - и като механика (физика, усещане на оръжия, разнообразие), и като изкуствен интелект (какъвто старите игри реално нямат). Това, дето ги влече някои хора е на деветдесет процента носталгия, навик и романтика. Тук го няма моментът, в който, както например стана с класическите WRPG-та, жанрът буквално изчезна, или (JRPGs) качествените представители не са се появявали от години.

FPS-ите еволюираха в десетина поджанрове и дори класическата им форма битува в известен смисъл все още (Hard Reset, Serious Sam предстоящи римейкове и т.н.). Това, че солото на шепа мулти пуцалки е зле, не виждам как може да е критерии за желия жанр. Брита да си играе ММО-тата.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: Non-News...

Мнение cainпреди 6 години

Jim Raynor написа: Защо не се слагат в уравнението неща като Metroid Prime, FarCry, Half-Life, Bioshock, Metro, STALKER, Painkiller, Hard Reset, Serious Sam, Left4Dead, Halo, Resistance 3, където не всичко е стрелба по капачки и Саймън Сез?

До една са по-добри от Wolfenstein 3D, Quake 1, Doom 1, 2, Shadow Warrior - и като механика (физика, усещане на оръжия, разнообразие), и като изкуствен интелект (какъвто старите игри реално нямат). Това, дето ги влече някои хора е на деветдесет процента носталгия, навик и романтика. Тук го няма момента, в който, както например стана с класическите WRPG-та, жанрът буквално изчезна, или (JRPGs) качествените представители не са се появявали от години.

FPS-ите еволюираха в десетина поджанрове и дори класическата им форма битува в известен смисъл все още (Hard Reset, Serious Sam предстоящи римейкове и т.н.). Това, че солото на шепа мулти пуцалки е зле, не виждам как може да е критерии за желия жанр. Брита да си играе ММО-тата.
Ранта е за класическия level driven FPS без регенериращо здраве VS cutscene driven railroad shooter. Нагоре ми споменаваш разни рпг-та, както и птички неправещи пролет.
Някои хора си харесват класическите рпг-та където повече четеш отколкото кликаш върху враговете, или пък изпадналия в летаргия жанр на куестовете, примери с израждане на други жанрове има. Това че разработчиците се нагаждат към вкуса на масовата публика която иска хърррр дъррр кътсцени, бавно движение из нивата, липса на нужда да търси аптечки и боеприпаси не значи че трябва да съм ок с тази тенденция amirite? Трябва ли да ти го рисувам с цветни пастели?
PC mustard race

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3568
Регистриран на: преди 11 години

Re: Non-News...

Мнение Jim Raynorпреди 6 години

cain написа: Ранта е за класическия level driven FPS без регенериращо здраве VS cutscene driven railroad shooter. Нагоре ми споменаваш разни рпг-та, както и птички неправещи пролет.
Някои хора си харесват класическите рпг-та където повече четеш отколкото кликаш върху враговете, примери с израждане на други жанрове има.
Трябва ли да ти го рисувам с цветни пастели?
Ахахаха, окей. Може да ми го нарисуваш с розовия, с който си си оцветил очилата :D

Рантът е срещу modern fps genre - хайде да не ти го търся с минута и секунда където го казва.
Иначе ми хареса и това за птичките - чегато олдскуул шутърите са милиони - седем-осем франчайза, половината с продължения - до към петнайсет игри сигурно ще ги докараме, ама половината клонинги.

Има достатъчно добри модерни шутър заглавия, които считам за по-добри от старите. Който му се играе пак Doom 1 защото "това си харесват", е далеч по-щастлив от хората, дето им се играят куестове или rpg-та с четене, понеже из нета има хиляди нива и модове.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: Non-News...

Мнение cainпреди 6 години

Кои олдскул шутъри са милиони? Говорим за последните няколко години нали?

И не не искам да играя шутъри отпреди 15 години, искам този тип геймплей да се беше развил в същата посока.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: Non-News...

Мнение RRSunknownпреди 6 години

Това със здравето винаги ми се струвало голяма глупост - преди да се наложи регенериращото се здраве просто се играеше с F5 - куиксейв и F6 - куиклоад като ти точнат две капки живот.
Така съм изиграл 99% от всички шутъри излизали за PC до 2000 година на хард (винаги играех на хард).

Сега в момента не смея да се пускам на повече от нормал на шутъри защото се нервя като ме убиват с по един-два удара на късмет.

Особено пък игри в които може да си носиш аптеките като предмет и да ги ползваш когато си искаш - като се нагрухаш яко и няма важен бой който да ти се опре. Разбирам да събираш някакви крайно ограничени аптечки и да нямаш никакви сейвове - ама то само един AvP 1 беше така направен и то почти никой не го изигра.


Това за което говори пича е, че навремето левъл дизайна беше най-важното - нивата бяха 3Д изкуство, сега са общо взето някаква плоскост или коридор и толкоз.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3568
Регистриран на: преди 11 години

Re: Non-News...

Мнение Jim Raynorпреди 6 години

cain написа:Кои олдскул шутъри са милиони? Говорим за последните няколко години нали?

И не не искам да играя шутъри отпреди 15 години, искам този тип геймплей да се беше развил в същата посока.
Имах предвид, че няма кой знае колко много "добри" шутъри от времето, което се реферира в клипа.
Иначе РСС ти изтъкна хубав аргумент. Аз ще ти изтъкна и друг:
хърррр дъррр кътсцени, бавно движение из нивата, липса на нужда да търси аптечки и боеприпаси не значи че трябва да съм ок с тази тенденция amirite
Искаш level driven fps, ама да не се мотаеш из нивата. Е, аз поне имам ясни спомени от Duke 3D и Doom, и не толкова ясни от други игри, в които съм избивал всичко живо и се почва пиксел хънтинг за ключа, копчето и т.н. Това не е добър гейм дизайн. Това е "Тука има, тука нема" на програмисти, които правят игри. И е на йоти по-добре от съвременните полюции, само защото поне е е геймплей, а не cutscene или QTE. Ама пак е загуба на време.

Game design има в халфа. Или в Ретроид. Интересно разработена система за лекуване и муниции има в Left 4 Dead. Или Call of Cthullu. Или в Резистънс 3 (аптеки). Или в Сталкера. Или Метрото. Ама това били рпг-та и не знам си какво.

@РСС: това с умирането от изстрел-два си остана точно от време оно. Какво да пишеш ИИ, като просто можеш да им вдигнеш демиджа и точността с 400 процента. Единици са игрите като Хейло, където виждам промяна у враговете като поведение на висока трудност.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: Non-News...

Мнение RRSunknownпреди 6 години

@РСС: това с умирането от изстрел-два си остана от време оно. Какво да пишеш ИИ, като просто можеш да им вдигнеш демиджа и точността с 400 процента. Единици са игрите като Хейло, където виждам промяна у враговете като поведение на висока трудност.
Да ама навремето можех да припсувам и да се рилоудна , а сега като знам че енкаунтара е 15 минути а сейв няма нещата са съвсем различни и съвсем не ми дреме че ми се зарежда живота при положение че в моменти в големия хаос някой те убива с един удар без да можеш да направиш нищо.

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2350
Регистриран на: преди 14 години

Re: Non-News...

Мнение The Demonпреди 6 години

Не знам от къде е тръгнала тази дискусия, но лично аз, сериозно намалих шутерите някъде след 2003-2004-та. Може да звучи смешно на някой, но според мен е много по-добре човек да изиграе Quake 1 на SEGA SATURN например. Там ще види левъл дизайн, хитри идеи, удоволствие от постигнат успех и много тръпка. Да няма сейв след всеки убит противник, за разлика от PC версията. :) Друг е въпроса че малко хора биха го направили, защото не могат да преглътнат графиката и някакви остарели механики. Смешното е, че въпреки тези неща, в дадения пример има действително много повече геймплей и удоволствие (от повечето съвременни FPS). Като го гледах това клипче си спомних и други ефекти свързани с игрането на стари шутери. От толкова много обикаляне на едно ниво направо почва да ти се гади. :D

Аз HALO 1 не можах да го доиграя заради регенериращата кръв. Навремето имаше супер много FPS-та, много от които бяха добри клонинги на големите заглавия. В смисъл променяха и добавяха 1-2 неща, но запазваха главната идея в гейплея и търсенето на амуниции и сикрети. Проблема е в това, че с времето човек се пренасища и му писва. Но за един съвременен геймър, който не е играл шутер от преди 2000-ната, ще бъде много добър урок. Да види колко повече геймплей има в тези заглавия.
Последна промяна от The Demon на 11 юли 2013, 01:04, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: Non-News...

Мнение cainпреди 6 години

RRSunknown написа:Това със здравето винаги ми се струвало голяма глупост - преди да се наложи регенериращото се здраве просто се играеше с F5 - куиксейв и F6 - куиклоад като ти точнат две капки живот.
Така съм изиграл 99% от всички шутъри излизали за PC до 2000 година на хард (винаги играех на хард).
Което не пречи да има игри с аптечки и чекпойнтове?
RRSunknown написа:Това за което говори пича е, че навремето левъл дизайна беше най-важното - нивата бяха 3Д изкуство, сега са общо взето някаква плоскост или коридор и толкоз.
Amen to that.
Jim Raynor написа:
хърррр дъррр кътсцени, бавно движение из нивата, липса на нужда да търси аптечки и боеприпаси не значи че трябва да съм ок с тази тенденция amirite
Искаш level driven fps, ама да не се мотаеш из нивата. Е, аз поне имам ясни спомени от Duke 3D и Doom, и не толкова ясни от други игри, в които съм избивал всичко живо и се почва пиксел хънтинг за ключа, копчето и т.н. Това не е добър гейм дизайн. Това е "Тука има, тука нема" на програмисти, които правят игри. И е на йоти по-добре от съвременните полюции, само защото поне е е геймплей, а не cutscene или QTE. Ама пак е загуба на време.
Под бавно движение из нивата имам впредвид псевдореализма в който героя ти се влачи като охлюв, нищо че може да понесе хедшот. Нямам нищо против търсене на ключ и муниции стига да е направено добре а не досадно.

Колкото до 1-2 изстрела за да те утрепят кое му е хубавото. Това че дори и да си бог в придвижването, стрейф и т.н. неща останали миналото така или иначе, или прицелването пак могат да те опукат. И затова трябва да се криеш като плъх и да чакаш да се регенерираш.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 6 години

Което не пречи да има игри с аптечки и чекпойнтове?
мии , всъщност пречи защото дизайнерите не могат да предвидят как ще влезеш в енкаунтър или как ще те сейвне чекпойнта и се получава че или се мега нагрухан и прегазваш, или влизаш на 5 кръв и няма минаване.

Тъй че всъщност в момента игрите с аптечки са многократно по-лесни от тези със регенерацията. Поне моите наблюдения са такива.


Иначе това за което говори демона е кефа от това сам да си намираш пътя в 3д среда, да катериш стълби, да плуваш, да търсиш вратички или шахти - в момента каквото да си говорим - няма такива неща. Дори не става въпрос за ключове - когато излязоха Халфа 1 и SIN вече нямаше ключове.

Или си в коридора с дебелата стрелка или си отворен свят в който няма къде да търсиш път или да се загубиш защото всичко е равен терен със сгради.
Последна промяна от RRSunknown на 11 юли 2013, 01:18, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 6 години

Минавал съм бос в дн3д на 25 здраве и без броня щото F5 без да искам в неподходящия момент. В краен случай винаги можеш да преиграеш нивото.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 6 години

да бе, че може може теоретично ама нито е голям кеф за 99% от хората нито е интересно да го правиш постоянно. :lol:
Такива ситуации изкарват на повърхността всякаква леш и експлойти с които да измамиш системата на сигурно вместо просто да си цъкаш играта както е предвидена.
Може да звучи смешно на някой, но според мен е много по-добре човек да изиграе Quake 1 на SEGA SATURN например.
Не искам да разбивам добрата стара носталгия но Quake 1 за Sega е МЕГА орязана версия на истинската игра (за която говим ние като стане дума за трудност), с многократно занижена трудност и скорост точно за да може да се играе на конзолата и да се впише в лимитациите и. Дори енджина не е същия - просто са направи Дуум клонинг с Quake модели.
Последна промяна от RRSunknown на 11 юли 2013, 01:36, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3568
Регистриран на: преди 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение Jim Raynorпреди 6 години

Аз съм правил F5 точно в момента, в който ме убиват :lol:

Безспорно бяха интересни плетеници нивата. Щом ги приемате като изкуство няма какво да споря - това е до възприятие. Мен поне ме отегчават повечето - предпочитам дизайна в Халфа или Биошок - не толкова свободни, но достатъчно разнообразни и с феноменален арт.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cainпреди 6 години

Ще се цитирам сам, понеже това вече го казах преди около година
И това именно за мен е правилната еволюция на фпс. Търсенето на ключове е заменено от други решения(пъзели), нивата са още по-добри, AI-to на враговете
е по-добро и т.н.
За HL става на дума.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknownпреди 6 години

Аз се чудя къде изчезнаха игри като Delta Force и Operation Flashpoint в които се клечеше в храстите с реалистичен снайпер и всички умираха с един изстрел.

Имаше една игра IGI 2 - колко и се кефех, имаше хем гори и поля за обикаляне (но не и пълна слободия) хем грамадни сградни комплекси в които трябва да се дебне внимателно (и нямаше куиксейв!). Просто мисиите бяха много открити и като се кажеше сграда се разбираше - целия завод със всички складове , коридори и маршрути а не някъкъв коридор и всичко останало заключено.

P.S. Ето това ми беше любимата мисия - можеше да се минава по всякакви начини и нямаше скрипт.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3568
Регистриран на: преди 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение Jim Raynorпреди 6 години

@cain - сто процента на същото мнение.

@RSS: Не са изчезнали съвсем - Red Orchestra и ARMA ми идват на прима виста, но не са само те. Ама на поредици като DF/SWAT/GhostRecon/Rainbow 6 им светиха маслото - не че някога е имало голям интерес към тях.

От IGI имам много малко спомени - основно свързани с узито, което беше много яко направено.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5923
Регистриран на: преди 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение king_of_the_universeпреди 6 години

Мойте 5 копейки: повечето от новите ФПС-и са част от тенденцията новите игри, независимо от жанра, да са коридорни с минимум изследване и да се минават за отрицателно време. Предполагам, защото кежуълите се кефят на игри, през които газят като коне с капаци (вместо 1 класически ТРейдър - поне 3 Ънчартеда за едно и също време).

За щастие, забелязвам и разцвет на игри от хибридни жанрове, които лично на мен са ми по-интересни от хардкор-ФПС-ите. Накефих се на Бордърите (особено последното засега ДЛЦ на двойката е уникално кораво), мисля да се метна на Рейджа. Столкърите също бих налазил сериозно, защото там също има доволно експлорейшън. Може би и Метрото, ако някой сподели тунелна или не е игрицата.

Стискам палци да се правят все по-малко игри с героични маринки или руснаци срещу фашаги/араби/виетнамци / японци / терорета, щото бая се изтърка тази плоча. Виж, срещу извънземни е друго нещо - там винаги има поле да се развихри авторовата фантазия.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7586
Регистриран на: преди 12 години

Re: First Person Shooters

Мнение epedosпреди 6 години

RRSunknown написа:Аз се чудя къде изчезнаха игри като Delta Force и Operation Flashpoint в които се клечеше в храстите с реалистичен снайпер и всички умираха с един изстрел.

Имаше една игра IGI 2 - колко и се кефех, имаше хем гори и поля за обикаляне (но не и пълна слободия) хем грамадни сградни комплекси в които трябва да се дебне внимателно (и нямаше куиксейв!). Просто мисиите бяха много открити и като се кажеше сграда се разбираше - целия завод със всички складове , коридори и маршрути а не някъкъв коридор и всичко останало заключено.

P.S. Ето това ми беше любимата мисия - можеше да се минава по всякакви начини и нямаше скрипт.
Ей аз единицата колко я бях играл! Много ми беше любима навремето. И мен точно този тип игри ми липсват напоследък - отворена локация, можеш да се шляеш където си искаш и да влезеш откъдето си искаш. Дано МГС5 наистина предложи нещо подобно, пък нека да не е ФПС.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Отговори

Кой е онлайн

1 гост