First Person Shooters

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3585
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение Jim Raynor6 години

@cain - сто процента на същото мнение.

@RSS: Не са изчезнали съвсем - Red Orchestra и ARMA ми идват на прима виста, но не са само те. Ама на поредици като DF/SWAT/GhostRecon/Rainbow 6 им светиха маслото - не че някога е имало голям интерес към тях.

От IGI имам много малко спомени - основно свързани с узито, което беше много яко направено.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5926
Регистриран преди: 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение king_of_the_universe6 години

Мойте 5 копейки: повечето от новите ФПС-и са част от тенденцията новите игри, независимо от жанра, да са коридорни с минимум изследване и да се минават за отрицателно време. Предполагам, защото кежуълите се кефят на игри, през които газят като коне с капаци (вместо 1 класически ТРейдър - поне 3 Ънчартеда за едно и също време).

За щастие, забелязвам и разцвет на игри от хибридни жанрове, които лично на мен са ми по-интересни от хардкор-ФПС-ите. Накефих се на Бордърите (особено последното засега ДЛЦ на двойката е уникално кораво), мисля да се метна на Рейджа. Столкърите също бих налазил сериозно, защото там също има доволно експлорейшън. Може би и Метрото, ако някой сподели тунелна или не е игрицата.

Стискам палци да се правят все по-малко игри с героични маринки или руснаци срещу фашаги/араби/виетнамци / японци / терорета, щото бая се изтърка тази плоча. Виж, срещу извънземни е друго нещо - там винаги има поле да се развихри авторовата фантазия.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7586
Регистриран преди: 12 години

Re: First Person Shooters

Мнение epedos6 години

RRSunknown написа:Аз се чудя къде изчезнаха игри като Delta Force и Operation Flashpoint в които се клечеше в храстите с реалистичен снайпер и всички умираха с един изстрел.

Имаше една игра IGI 2 - колко и се кефех, имаше хем гори и поля за обикаляне (но не и пълна слободия) хем грамадни сградни комплекси в които трябва да се дебне внимателно (и нямаше куиксейв!). Просто мисиите бяха много открити и като се кажеше сграда се разбираше - целия завод със всички складове , коридори и маршрути а не някъкъв коридор и всичко останало заключено.

P.S. Ето това ми беше любимата мисия - можеше да се минава по всякакви начини и нямаше скрипт.
Ей аз единицата колко я бях играл! Много ми беше любима навремето. И мен точно този тип игри ми липсват напоследък - отворена локация, можеш да се шляеш където си искаш и да влезеш откъдето си искаш. Дано МГС5 наистина предложи нещо подобно, пък нека да не е ФПС.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3585
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение Jim Raynor6 години

Ей аз единицата колко я бях играл! Много ми беше любима навремето. И мен точно този тип игри ми липсват напоследък - отворена локация, можеш да се шляеш където си искаш и да влезеш откъдето си искаш. Дано МГС5 наистина предложи нещо подобно, пък нека да не е ФПС.
Премного игри с отворени локации има в момента. Ако включим и рпг-тата, двойно отгоре.

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7586
Регистриран преди: 12 години

Re: First Person Shooters

Мнение epedos6 години

Сигурно, не се сещам за много.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран преди: 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain6 години

DayZ общо взето е точно това за което говорите
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4388
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown6 години

king_of_the_universe написа:Мойте 5 копейки: повечето от новите ФПС-и са част от тенденцията новите игри, независимо от жанра, да са коридорни с минимум изследване и да се минават за отрицателно време. Предполагам, защото кежуълите се кефят на игри, през които газят като коне с капаци (вместо 1 класически ТРейдър - поне 3 Ънчартеда за едно и също време).
.
Или по-скоро хората не са склонни да отделят времето и вниманието което се изискват за да изследваш - такова действие натоварва, докато повечето хора играят за разпускане.
Това няма нищо общо с някаква трудност (която може да се регулира и в съвременните игри) - съвсем отделни неща са.

Сега знаеш, че 10 часова игра се минава за 10 часа и може да сядаш след работа да поцъкваш по 2-3 часа.

А една карта / мисия на SiN да речем някой може да я мине за 15 минути ако го бива в ориентирането и може да се оглежда , друг може да се върти в кръг и 5 часа без да разбере как се решава пъзела и по които стълби може да се покатериш и да прескочиш. И този някой който се върти 5 часа накрая си удря мишката в земята и заебава защото вместо да разпусне се е изнервил.

Едно яко цитатче по темата от някакво ревю на Metro last Light който до голяма степен обобщава това за което си лафим.
Where most shooters are all about crazy explosions and punching your eyeballs with a barrage of over-the-top setpiece moments, Metro: Last Light--like its predecessor--is about building atmosphere and immersion. There are no objective markers directing you where to go, or how to overcome an obstacle. It's up to you to figure things out.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3501
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp6 години

Мяркам по-напред в темата Ретроиди, Столкъри, Бордъри... Ами никакви шутъри не са това. Перспектива няма нищо общо с жанра.

Нормално е повечето "истински" шутъри да са в регрес, след като през последната десетилетка, парите и съответно, насоката при тях са в мултито. Single кампаниите им са за отбиване на номера и единствената причина все още да ги има е, че са един вид концентрирано демо на мултито. Без каквото не може да се мине, заради навиците на купувачите (no single = no buy) и особено ако са намесени subscription-based услуги.

Изкусният game & level дизайн вирее открай време из: Екшън-адвенчърите, каквито са Retroid-ите, независимо от first person перспективата. В ролките, какъвто е Deus Ex. И в puzzler-ите, каквито са Portal-ите.
Именно затова толкова ги тачим изброените фалшиви "шутъри". Даже съм склонен да броя Half-Life-овете и Bioshock 1 за екшън-адвенчъри, макар да са предимно от първото.

Rage и Bulletstorm са сред най-новите наследници на типичните old-school FPS, ама и двата доказаха, че няма място под слънцето за високобюджетни, но неразвити шутъри. Предстоящият Wolfenstein най-много да потрети тенденцията.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3585
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение Jim Raynor6 години

RRSunknown написа: Или по-скоро хората не са склонни да отделят времето и вниманието което се изискват за да изследваш - такова действие натоварва, докато повечето хора играят за разпускане.
Това няма нищо общо с някаква трудност (която може да се регулира и в съвременните игри) - съвсем отделни неща са.

Сега знаеш, че 10 часова игра се минава за 10 часа и може да сядаш след работа да поцъкваш по 2-3 часа.

А една карта / мисия на SiN да речем някой може да я мине за 15 минути ако го бива в ориентирането и може да се оглежда , друг може да се върти в кръг и 5 часа без да разбере как се решава пъзела и по които стълби може да се покатериш и да прескочиш. И този някой който се върти 5 часа накрая си удря мишката в земята и заебава защото вместо да разпусне се е изнервил..
Уцели точното място с това мнение. Това не е и отсега и може да го продължиш като причината, шутърите днес да са преди всичко мулти, за да си приемаш дрогата на малки дози без затормозяване.
Дори и едно време беше така - колко хора в клубовете играеха Half, Quake, Blood, AvP, CoD без въобще да са пипали. Сингълът винаги са си го играл баш геймърите, хора дето им е сериозно хоби и са им се трошали нерви. Не само за шутърите важи това.

@Vvarp: Окей, не са шутъри, спор няма. Ама проследи какъв е проблема на всички с новите представители - "линейни нива, няма пъзели, не се търсят ключове, няма аптеки". На всички им липсва (или поне аз така го тълкувам), приключенския елемент в стрелялките - а игри като Халф и Сталкър точно на това стъпват и развиват + имат класи по-добри и интересни оръжия и атмосфера.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран преди: 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain6 години

Като спомена Сталкер отново се сетих че не всички шутъри са толкова зле. Например Обливиън и Скайрим са доста яки FPS :yes:
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4388
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown6 години

Не стават - лагват и оръжията не струват. :twisted:

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3585
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение Jim Raynor6 години

А Fallout 3 как ви се струва? Добри хедшоти стават :lol:

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4388
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown6 години

Ми аз пробвах ама нещо не мога да ги целя, пък и като ги уцеля в главата не умират :yes:

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7586
Регистриран преди: 12 години

Re: First Person Shooters

Мнение epedos6 години

Вие се ебавайте, ама ако сравнението важи - определено Skyrim и Fallout 3 не са добри ФПС-та. Duke3D има по-як FPS feeling :lol: Така че ако може да се каже са Сталкер не значи, че може да се каже и за Скайрим :lol:

Темата е за коша. :crazy:
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3501
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp2 години



На бившите People Can Fly. Дано да е повече Painkiller отколкото Bulletstorm.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран преди: 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain2 години

Енджина ми мяза ми на UE4, като гледам цветовете отива повече към пейнкилър
PC mustard race

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3501
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp2 години

UE4, ама употребен със завидно майсторство. Погледни само какво направиха с UE3 навремето.
Иначе без особени изненади се оказа, че това е някакво много ранно и по-скоро технологично демо. Дано не ги изпревари следващото поколение хардуер, платформи и енджини.

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3183
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение danailkiller2 години

Мдааам, доста впечатляващо - хареса ми безспорно това, което видях. Но съм длъжен да се съглася, че това си е малко или много Tech demo, няма много общо с игра на този етап.

Иначе не знам какво имаш предвид @vvarp - Bulletstorm си беше чудесна за игране игра - просто беше с доста глупава история и персонажи. Но като геймплей беше някакво чудо.
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3501
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp5 месеца


Serious Duke 3D is a remake and reimagining of the first Duke Nukem 3D episode as a total conversion mod for Serious Sam Fusion.
In order to play, You need Serious Sam 3 (installed through Serious Sam Fusion)

For further information, check out the workshop page on Steam
https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 1432570016

Бонус, две нови попълнения от старата школа :yes:




Отговори

Кой е онлайн

1 гост