Има ли бъдеще за интерактивността?

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Потребителски аватар
BardoSore
Контакти:
One of the Team
One of the Team
Мнения: 8600
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение BardoSore7 години

@ andycole
Enslaved се играе заради сетинга, историята и най-вече невероятната игра на Анди Съркиз и Линдзи Шоу. Геймплей в играта почти липсва.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5960
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение king_of_the_universe7 години

BardoSore написа:@ andycole
Enslaved се играе заради сетинга, историята и най-вече невероятната игра на Анди Съркиз и Линдзи Шоу.
С цялото ми уважение към Инслейвд, но все пак говорим за игра, а не за филм, така че геймплеят трябва да е водещ.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
BardoSore
Контакти:
One of the Team
One of the Team
Мнения: 8600
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение BardoSore7 години

Така е. Винаги е било така, но в случая имам предвид защо все пак трябва да се изиграе тази игра. Константата е, че все пак има удовлетвореност от играта (все пак е такава).
Всеки има право на виждане и мнение кое му пълни fun bar-а в дадено заглавие.

Потребителски аватар
DETONATOR-M
Console Master
Console Master
Мнения: 3734
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение DETONATOR-M7 години

И искате да кажете, че няма място за игри като Heavy Rain?
FORZA "СКРИТА СИЛА" МЪДРЕВО !

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5960
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение king_of_the_universe7 години

DETONATOR-M написа:И искате да кажете, че няма място за игри като Heavy Rain?
Ами, аз лично не смятам да я "играя". :D
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7660
Регистриран преди: 13 години

Re: No future for gameplay

Мнение epedos7 години

Out. Now. :arrow:
:D
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
BardoSore
Контакти:
One of the Team
One of the Team
Мнения: 8600
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение BardoSore7 години

По-добре да натискам по едно копче през 5 минути и да гледам Елън Пейдж енд къмпани, вместо да се кълча заедно с Джъстин Бийбър!

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7660
Регистриран преди: 13 години

Re: No future for gameplay

Мнение epedos7 години

И двете могат да бъдат безкрайно забавни. Само кълченето да не е на Бийбър, а на Джако.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2445
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение The Demon7 години

Имаше нещо което си мислех преди години и ми е много странно, че не успя да се въведе. Състемата с епизодите. Опити имаше доста, xenosaga, sin, half life и много други. Епизод 3 на Half Life ще го дочакаме ли не знам. :)

На пръв поглед идеята е да се вложат средства и екип в технологичния процес (2години) и после с много по малък екип от предимно артисти, да се направят още 4-5 игри (през следващите 3-4 години), тип експанжъни и да се доразвие идеята. Нещо като създаване на енджин, ама създаден за един тип геймплей, за една поредица и много достъпен за артистите. Тоест, създава се поредицата и после няма никакви или почти никакви геймплей нововъведения. Освен доразвиването на идеята в следващите части, епизоди (които може и да не са вързани) , могат да се използват други техники за разнообразяване, без да се пипа по кода на играта. Като смяна на обстановката, увеличаването на някой елемент спрямо друг. (битки, пъзели) Така хем ще е достъпна за предишните потребители, хем няма да се учат наново и горе долу ще знаят как се играе (Kaто Project Zero, Silent Hill и други поредици от тоя тип)

А това за геймплея не е толкова важно. Аз имам поне 5-6 любими игри, на които геймплея не е нищо особено или почти го няма. Има много други фактори които да те грабнат - сюжет, атмосфера, някакъв вид изживяване. Игрите са много разнообразно изкуство, което далеч не се изчерпва със сложен и комплексен геймплей.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5960
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение king_of_the_universe7 години

BardoSore написа:По-добре да натискам по едно копче през 5 минути и да гледам Елън Пейдж енд къмпани, вместо да се кълча заедно с Джъстин Бийбър!
Най-добре да избягвам и Пейдж, и Бийбър. :lol: Не смятам, че караокето и денсането (дори и домашно да са)са видео-игри. Те са електронни забавления, но не и игри. 0 геймплей -> не е игра.

Демон: Най-характерната черта на игрите е това, че са игри - играят се. Затова геймплеят рулс. Марио Брос няма сложен геймплей, но пак изисква достатъчно гейм-умения, нали? :D Пробутването на други развлекателни продукти като игри е с цел повече аудитория -> печалби, а не с цел да развиват игрите като някакво абстрактно изкуство. Ти представи си ако на ФФ: Ъдвент Чилдрен бяха нахакали тук-там куик-тайм-ивентс и я бяха пуснали като игра, ами не като филм - що милиони щяха да клъвнат! :wink:

Накъсването на игрите на "епизоди" е отново с цел дране на геймърите, защото обикновено няколко епизода правят само 1 пълна игра, а се продават на цената на няколко такива. Ако питаш мен, Ксеногеарс > Ксеносагите. Хаковете ги праснаха като 4 отделни игри, а дори най-постната ФФ (без 13-2, която също е нещо като по-голям епизод, появил се на цената на цяла игра!) предлага повече геймплей и кеф от всички тях, взети заедно. Това ме навежда и на мисълта защо С-Е не правят ФФ7-2: защото, ако ФФ7-2 не е огромна игра като първата, ще има линч, а за да е достойно продължение, се иска наистина къртовски труд.

Смърт на епизодите, тяхната мама! :evil:
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2445
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение The Demon7 години

Това е така, но зависи за коя игра говориш. Примерно една от любимите ми игри Shadow Of Memories, навремето беше обвинена че нямало много геймплей. Еми да, основното в нея при първото изиграване беше гледането. Тогава се решаваха елементарни пъзели за да продължиш сюжета. Даже Gamers Workshop ли, къде беше не помня, бяха написали "Оставете кучето си да играе" и се насладете на историята. :) Ето че дойдохме до момента, в който индустрията така се промени, че сега не съм сигурен, че днешните геймъри могат да я превъртят. Много спадна мисловното ниво. Но това което исках да кажа е, че тази игра става интересна заради сюжета. Като я минеш, тогава започваш да изпробваш неща с информацията която имаш от предишните изигравания, за да стигнеш другите финали. Нещо като 999. Да, това е и игра в която търсиш и събираш предмени, говориш с хора... но основното е да опиташ да промениш нещо. (което не е геймплей в буквалния смисъл) За някои игри, общото мнение за геймплея не е подходящ. Да вкарат стрелби, Rpg елементи, куестове... това ще направи играта по лоша. Може да е беден (за някой) геймплей, но да е на точното място и добре премислен! Fahrenheit беше игра предимно с натискане на бутони в правилния момент и местене на аналози в различни посоки. Но разбира се, това е само видимо. Истинския гемплей става в главата ти и няма нищо общо със сръчността на пръстите или информацията която си натрупал от опит. В гореспоменатите 2 игри, предизвикателството е в това, какво ще направиш в момента. Без да знаеш изобщо какво ще се случи после.

Xenosaga се провали защото и трите епизода не си приличаха. Имаха много различен геймплей. За какво играта е на епизоди, при положение, че променят геймплея и всичко? Това важи и за FF X-2, FF13-2 ... баси, това не са епизоди, а някакви spin off-ове. :)

Концепцията с епизодите може да се получи, но в точно определен вид игри. Като тези horror адвенчъри, които тотално изчезнаха в последното поколение. Могат да ги продават като отделни игри, могат и да са вързани, разбира се може и двете. Защото те дори да си приличат като геймплей, силата им е в нещо съвсем друго. Ако някой си спомня, имаше такъв опит с 3 Blair Witch хорър игри. 3 разработчика, 3 тотално различни игри с една технология.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3646
Регистриран преди: 12 години

Re: No future for gameplay

Мнение Jim Raynor7 години

При положение, че последните години 90 процента от игрите излизат през 2 години, с една и съща технология и геймплей, не разбирам какво по-епизодично може да искате :)

Потребителски аватар
BardoSore
Контакти:
One of the Team
One of the Team
Мнения: 8600
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение BardoSore7 години

Примерно с The Walking Dead е така в момента на епизоди. Но The Demon явно иска нещо по-мащабно.
Нещо което няма да получи. Вече.

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2445
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение The Demon7 години

Не, не ме разбрахте правилно. Ако зависеше от мен, това с епизодите е пълна простотия и искам всеки път играта да е с нов геймплей, графика и т.н.

Разсъждавах над проблема с големите разходи и начини по които да се решат. Това с епизодите на пръв поглед не е чак толкова лошо. Особено ако се запази някаква ниша за истинските геймъри и не изчезват жанрове.

Ако ми дават игри като първите Resident Evil на епизоди, докато си избият парите, съм готов да преглътна това, че нямат нова графика и системата на геймплея е еднаква. Важното е да ги има и ако епизодите могат да ги спасят съм ОК. Това с еднаквата система на геймплея не е задължително да значи, напълноеднакви пъзели. Трябва да се прояви креативност. Ако в първият епизод (или игра) се наблегне на сървайвъла, пестят се патрони, подбират се маршрути, втората да са повече пъзели и т.н. Има много начини да запазиш системата и пак да си оригинален. Артистично и идейно поне.
Последна промяна от The Demon на 29 ное 2012, 16:37, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4422
Регистриран преди: 11 години

Re: No future for gameplay

Мнение RRSunknown7 години

Да, това е и игра в която търсиш и събираш предмени, говориш с хора... но основното е да опиташ да промениш нещо. (което не е геймплей в буквалния смисъл)
Напротив- точно това е геймплей много повече от поредния шутър в който единственото "решение" пред мозъка ти е дали ще застреляш първо левия и после десния или обратното.
Истинския гемплей става в главата ти и няма нищо общо със сръчността на пръстите или информацията която си натрупал от опит.
Мислим по еднакъв начин :)

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2445
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение The Demon7 години

Мда, много добре казано RRSunknown. Още си спомням как Дейна от Shadow of Memories искаше да остане в миналото и така минавах играта всеки път. На четвъртия от любопитство опитах да намеря начин да я убедя и тя реши да се върне, заради една единствена реплика. Понякога дори една дума може да промени вижданията на един човек. Това маловажно действие за мен, промени играта на 100% и до ден днешен не знам кой е истинският финал. Мисленето в някои игри става в главата. Нищо че нещата стават с натискане на един бутон.

Потребителски аватар
DETONATOR-M
Console Master
Console Master
Мнения: 3734
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение DETONATOR-M7 години

Всичко си мислят, че най-важното нещо в една хубава игра е геймплеят. Но геймплеят е само част от светият квадрат - история, геймплей, визия, звук. Всички те, обаче служат на едно нещо играчът да получи нужният experience, което на български е нещо между "опит и изживяване". Екшън игрите дават екшън изживяване, стратегиите - да се изживееш да си адмирал/маршал и прочее.

Така че задачата на Heavy Rain, да речем, е да даде cinematic experience, което е съвсем различно от Street Fighter нещо си. Което не я прави по-малко игра.

Не мога да разбера въобще темата на топика - No future for gameplay . Да, правилата се променят с идеята да станат по-достъпни и това не значи, че геймплей липсва. Липсва предизвикателството чрез уменията си да биеш играта.
FORZA "СКРИТА СИЛА" МЪДРЕВО !

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2445
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение The Demon7 години

Нека ви разкажа, една история, която ми се случи, преди време.
Един от най-добрите ми приятели си беше купил DS. Той не е геймър, от време на време играе PES и почти нищо друго. Жал ми беше за DS-a му, добре че си го продаде. Използваше го като вестник. Играеше само Пикрос, Судоко и някакви с карти. Веднъж му казах, да земе да изиграе нещо интересно и му предложих Another Code или 999. Айде за Another Code разбираемо и аз не можах да я врътна. Ама на 999 дето е най-лесната адвенчър игра. Той изобщо не можа да мине следното място и се отказа.

Има камина с огън. Зад нея има нещо. Три стаи, имаш само празен съд и едната от трите стаи е баня с вана пълна с вода. Викам му "Какво би направил в реалният живот?" Много ясно, пълниш съда с вода от ваната и гасиш огъня. И той ми вика "Копеле аз ако бях там, щях да се изпикая върху огъня и пак да го изгася"

Идеята ми е че, хората към които индустрията се стреми, не обичат да мислят в игрите. Не че не могат, напротив, просто не искат. Това ги затормозява. Искат ако може играта да се играе сама. Затова няма бъдеще за геймплея.
Последна промяна от The Demon на 29 ное 2012, 17:17, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4422
Регистриран преди: 11 години

Re: No future for gameplay

Мнение RRSunknown7 години

Липсва предизвикателството чрез уменията си да биеш играта.
Ако под умения се има предвид умствени умения съм съгласен.

Потребителски аватар
Rinaldo
Контакти:
SEGA Sage
SEGA Sage
Мнения: 2792
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение Rinaldo7 години

RRSunknown написа:
Липсва предизвикателството чрез уменията си да биеш играта.
Ако под умения се има предвид умствени умения съм съгласен.
умствените умения също си имат нива :) има умения с мислене (логика), има умения, който ти си натрупал с игрането на други други, умението да използваш управлението движението на еди кво си, с някви прецизности или някви basic неща, който се преповтарят в игрите и тн... и за 2те неща се иска акъл (знание, опит), едното е по лесно от трудното, но понякога е обратното или пък са едно и също нещо ... така или иначе на повечето хора им липсват дадени нива, някой от тях се вдигат лесно с тренинг, отдаденост, желание и изминало време в часове, дни, седмици и тн. Но хората ги мързи, по различни причини... А и дори да не ги мързи, наблюдавал съм много хора в различни типове игри, където се иска умения за някой неща и дори след 2-3-4-5 години прекарани там, тия хора все още не могат да натрупат нужните умения умственни и такива отново свързани със физическата част...

повечето играчи в днешно време са от новите поколения, много от тях не са чували за старите конзолки или пък са играли много малко на тях... и дори новите лесни игри са им трудни..

така или иначе умствения потенциал overall на хората страда от големи липси, без значение имат ли някъв опит, нямат ли и тн...

някой хора хващат дадена игра и стават майстори за 1-2-3 месеца , други и след години не могат ;)

Отговори

Кой е онлайн

Jim Raynor 1 гост