Има ли бъдеще за интерактивността?

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3645
Регистриран преди: 12 години

Re: No future for gameplay

Мнение Jim Raynor7 години

Има камина с огън. Зад нея има нещо. Три стаи, имаш само празен съд и едната от трите стаи е баня с вана пълна с вода. Викам му "Какво би направил в реалният живот?" Много ясно, пълниш съда с вода от ваната и гасиш огъня. И той ми вика "Копеле аз ако бях там, щях да се изпикая върху огъня и пак да го изгася"
Не трябва да чета форум в работно време... :lol:

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3529
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp7 години

king_of_the_universe написа:[...] 0 геймплей -> не е игра.

Демон: Най-характерната черта на игрите е това, че са игри - играят се. Затова геймплеят рулс. Марио Брос няма сложен геймплей, но пак изисква достатъчно гейм-умения, нали? :D Пробутването на други развлекателни продукти като игри е с цел повече аудитория -> печалби, а не с цел да развиват игрите като някакво абстрактно изкуство. Ти представи си ако на ФФ: Ъдвент Чилдрен бяха нахакали тук-там куик-тайм-ивентс и я бяха пуснали като игра, ами не като филм - що милиони щяха да клъвнат! :wink:
Real talk :pow:
Няма геометрични фигури има само едно нещо.

The Demon: като говориш за адвенчъри и пъзели, това че не се гърмиш и не ореш stats, далеч не значи, че нямат gameplay. Вярно е, че тук говорим за по-комплексни неща, ама единият Picross или кой да е класически адвенчър предлагат самосвали gameplay в сравнение с поредния слабо интерактивен филм, в който те водят за носа и тук таме ти пускат някой саймън, колкото да те държат буден.

Защото gameplay = интерактивност и точно това е същината на това хоби.
А в момента всички се надпреварват как да го превърнат в поредното пасивно развлечение за все по-безмозъчните тълпи.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5960
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение king_of_the_universe7 години

Според мен геймплеят предлага интерактивно предизвикателство - дали то ще е умствено - мисъл или механично - реакция, или пък комбинация от двете, зависи от жанра на конкретната игра. Показателно е това, че умственото напрягане все повече отстъпва на механичното предизвикателство: затова и цакат ъдвенчърите. Друга показателна тенденция е намаляване на трудността и на механичната тръпка (което сме го коментирали в темата за намаляващата трудност)за сметка на предълги кът-сцени.И съвсем в реда на нещата е да се налага и намаляваща интерактивност, че да може средностатистическото пишлеме да храносмила, докато се пули към екрана.

И не само пишлемето - цялото семейство е добре да се зариби да консумира новите "игри": намаляваща интерактивност/трудност = по-голяма достъпност. Затова жена ми вика, абе, дай следващата конзола да е Уй, че и аз да мога да играя. В интерес на истината лошо няма, понякога пускаш нещо по-парти и всички се веселят. Проблем обаче би възникнал, ако тези описани тенденции доведат до липсата на избор на истински игри. Трупясването на ъдвенчъра е бая сериозна червена лампичка за бъдещето, колкото и да не съм фен на този жанр.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4422
Регистриран преди: 11 години

Re: No future for gameplay

Мнение RRSunknown7 години

Във връзка с последния пост :D

Потребителски аватар
Rinaldo
Контакти:
SEGA Sage
SEGA Sage
Мнения: 2792
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение Rinaldo7 години

RRSunknown написа:Във връзка с последния пост :D
:yes:

Потребителски аватар
BardoSore
Контакти:
One of the Team
One of the Team
Мнения: 8600
Регистриран преди: 14 години

Re: No future for gameplay

Мнение BardoSore7 години

Since the release of the Xbox 360 in 2005, the gaming market has changed, as casual games played on tablets and phones gain in popularity. Microsoft introduced full-body motion controls to console gaming with the Kinect. More than 40 million of the 70 million Xbox 360 customers also have Xbox Live online subscriptions, many of which are used to watch TV and movies, rather than play games.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3529
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp3 години

Попаднах на едно старо сравнение между "овехтелия" Thief (1998) и съвременните AAA буламачи, в това число и лъскавото продължение на Thief от 2014. Преди време, TotalBiscuit беше правил нещо подобно за шутърите, но е интересно да се види халвата на приключенските и RPG игри.



Въпреки липсата на фокус, този анализ илюстрира нагледно никаквият напредък през последните 16+ години. Естествено, изводите се препокриват с това, което сме писали назад в темата :smh:

Интересно е да се види близо 20 години по-късно колко напред бяха Looking Glass през 90-те - при създаването на имерсия чрез многопластов gameplay, при режисурата и не напоследно място, при разказването на истории, отново чрез самия gameplay. Дъг Чърч (Ultima Underworld, System Shock, Thief) добре е обобщил философията на студиото:
"[We try to] provide a range of player capability in [a] world [where] the player can choose their own goals, and their own approaches to an obstacle[... so that] when they reach the goal it is far more satisfying", and that "flexible simulation of game elements is a powerful way to enable the player to make their own way in the world"
Като именно тази философия е същината на gaming-а като медия.

Има все пак някаква надежда в лицето на студия като Arkane (Dishonored), Eidos Montreal (канадския Deus Ex), Otherside и Night Dive (System Shock 3). Ама за момента по-скоро имитират gameplay-а на Deus Ex (2000) и 20-годишните класики на Looking Glass, при това с немалки залитания към mainstream-а. Дано да дойде време, в което ще почнат да ги надграждат.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3645
Регистриран преди: 12 години

Re: Има ли бъдеще за интерактивността?

Мнение Jim Raynor3 години

От коя част на Thief са кадрите във видеото? Изглежда много добре, има ли начин да се изиграе в наши дни по умерено подходящ начин (16:9)?

Иначе именно този "органичен" подход прави Dark Souls и Silent Hill 2 двете ми най-любими игри въобще.

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3183
Регистриран преди: 11 години

Re: Има ли бъдеще за интерактивността?

Мнение danailkiller3 години

Аз съвсем скоро пуснах пак първият Thief и изглежда изключително добре за времето си. Чисто като управление не е някакво чудо де, но той си е класика все пак.

Инак поне моята стара PC версия е с максимална резолюция 1024х768 и няма как да се направи на повече през настройките, подозирам, че GOG версия ако има то тя ще бъде патчната поне да поддържа текущите монитори де.
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3529
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp3 години

Авторът на видеото се прехласва по първият Thief (1998). Thief II е доста добро продължение - още от същото, но поднесено по по-уверен и фокусиран начин. И двете имат GOG версии, които ползват фенски модове и пачове. Тройката е доста сбъркана, недоразумението от 2014 няма смисъл да се коментира.

Ама Thief-овете не са баш неостаряващи шедьоври. Като режисура и дълбочина на геймплея - вероятно, ама като графика и управление са по-скоро архаични. Даже навремето така и не доиграх двойката, заради значително по-развитите Deus Ex и System Shock 2. А близо 20 години по-късно, предполагам трябва особена нагласа.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3645
Регистриран преди: 12 години

Re: Има ли бъдеще за интерактивността?

Мнение Jim Raynor3 години

Свалих ги. Ако успея да ги подкарам, ще ви кажа стават ли още :)

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4422
Регистриран преди: 11 години

Re: Има ли бъдеще за интерактивността?

Мнение RRSunknown3 години

Аз така и не можах да се насиля да довърша Thief 1 и 2.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3529
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp3 години

king_of_the_universe написа:
andycole написа:Старите tomb raider-им колкото и да са били впечатляващи в някои отношения навремето, в същото са доста големи дървета и за тогава, новите пък са далеч от класата на Naughty Dog игрите :-)
Не казвам, че ТР > Ъ. Казвам само, че ТР няма нужда от клонираните баничари, скриптираните сценки и геймплея он рейлс на Ъ. То, почти всяка трета реплика на героя в Ъ2 е I'm falling! Да не говорим за невидимите стени в джунглата и удобните, но смехотворно разположени съндъци за "геймплея" с пуцане. :D ТР има нужда от Андъруърлд с по-прецизен геймплей.

Докъде го докараха ТР - да избираме с или без регенериране на кръвта. :lol:
Така е, от поредица налагаща нови концепции, TR стана клонинг на клонинг.
Но най-лошото е, че вече всяка високобюджетна игра се пука по шевовете от клонирани клишета. Като Баничарите (тм) са нарицателно за водещият в момента шаблон, който се копира най-безобразно.

Има едно старо клипче по темата за изтъкания от клишета шаблон на "модерните" стелт-шутъри. Илюстрирани са The Evil Within, Alien Isolation и Watch Dogs, но спокойно могат да се броят "новите" Рейдъри, Uncharted, The Last of Us, The Division и т.н. и т.н.


Отвъд шутърщините и бомбастичните скриптирани сцени, не по-малко клонирани клишета са т.нар. crafting и оране на хиляди (безполезни) предмети и статистики. Смятайте, щом чак ги изпляскаха в The Legend of Zelda. .
:smh:

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4422
Регистриран преди: 11 години

Re: Има ли бъдеще за интерактивността?

Мнение RRSunknown3 години

Кои са тия баничари?

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2445
Регистриран преди: 14 години

Re: Има ли бъдеще за интерактивността?

Мнение The Demon3 години

Не знам за вас, но мен супер много ме дразни това как големите AAA заглавия крадат една от друга не само геймплей елементи, а и дори похвати с камерата и други такива. Не знам дали го бях споменал някъде преди. Например когато Лара Крофт се промушва през цепнатина в стената, камерата се зумва в циците и чуваш дъха на героинята. После същите работи ги видях във FF15 и THE LAST GUARDIAN. Сякаш тия цепнатини са нарочно създадени, за да можеш да приложиш този трик с камерата. Може и да ставам вече параноичен, ама игрите дори от различни жанрове почват адски да си приличат :mrgreen: Супер тъпо е че са сложили насилен Open World във FF15, само защото е модерен и са го запълнили с fetch quest-ове. Нямам търпение тия open world глупости да изчезнат от мода. Жанровете се смесиха. Mass Effect уж е RPG, ама по-скоро ми прилича на Third Person Action. То винаги си е имало модни тенденции, но сега с тия големи бюджети, почва да става супер еднообразно. Аз нямам една модерна игра, за която да кажа "Еее това искам да го играя, защото подобно като него не съм играл никога". Толкова ли трудно стана да ни впечатлят с нещо, нас старите кучета? :)

Много добро видео между другото. Добре обяснява нещата. :) Има много истини в това. Да вярно че сегашните Екшън игри са стигнали някаква еволюция която се води перфектна - камера с аналога, стрелба зад рамо... Няма ги "проблемите" от едно време с танк контролите, няма ги "проблемите" с камерата. Обаче игрите се усещат еднакви. Тъпо е. :) По-добре да измислят нова система за контролиране, нищо че ще е по-трудна за усвояване. Но тя ще предложи по-различни работи в геймплея. Екшън контрола от РЕ4, доведе със себе си екшън геймплея и вървенето само напред. Нещо от което не можа да избяга дори Evil Within. Трябва си нови контроли, нови неща за правене. Стига вече с това прикриване за нагласени варели или хвърли бутилка за да разсееш врага и да минеш. :) Мен ми е много смешно как още го използват тоя похват. Противниците ти да стоят до варели с експлозиви, така че да ги гръмнеш барабар с тях. :lol:

Ако някой си мисли, че не съм прав и че старите системи за управление са тъпи.... Предизвиквам го да си пусне Fear Effect за PS1. Тотално различни контроли за придвижване, прецелване и геймлей. На първо време ти се струва невъзможно, но като посвикнеш и почне да се придвижваш, свикваш с камерата и т.н., усещаш как ти става много по-интересно от модерните игри. Само защото играеш нещо различно.

Навремето 98-2003, го имаше тоя проблем с FPS-тата на PC игрите. Всички се играеха по един и същи начин. Спомням си един момент, когато гледах как играе приятел някакъв рандъм FPS и не можеше да продължи. Без да знам играта, му казах "Огледай се за някаква вентилационна шахта, гръмни я и влезни в нея" и то така се оказа. :mrgreen: Вобще безидейността, клонингите и т.н., винаги си ги е имало, но никога не е било така както е сега между жанровете. Навремето се крадеше от жанр в същият жанр поне и пак с мярка.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5960
Регистриран преди: 14 години

Re: Има ли бъдеще за интерактивността?

Мнение king_of_the_universe3 години

The Demon написа:Ако някой си мисли, че не съм прав и че старите системи за управление са тъпи.... Предизвиквам го да си пусне Fear Effect за PS1. Тотално различни контроли за придвижване, прецелване и геймлей. На първо време ти се струва невъзможно, но като посвикнеш и почне да се придвижваш, свикваш с камерата и т.н., усещаш как ти става много по-интересно от модерните игри. Само защото играеш нещо различно.
Не си прав - играл съм и двата Ефекта. Просто тогава на мода беше танковото управление на Рези и много игри го копираха (от които точно Ефектите, Дино Кризите и Хард Едж са ми любимите). Модата умря чак след Верониката и забравих коя Онимуша. Та, първият Ефект е Рези с 3 героя и с повече филмчета. Голямата разлика е в по-кефещия сетинг - Хонг Конг.
RRSunknown написа:Кои са тия баничари?
"Баничари" са избиваните от ре-бустнатата Лара клонирани брадати мушмороци в дрипи, а от Дрейк - клонираните униформени мушмороци, за които се присещаш, като видиш два-три сандъка/камъка (Гиърс стайл), положени за кавър насред нищото. Паметник на Незнайния войн трябва да им вдигнат на тия клонирани пичове, щото явно никоя модерна екшън-приключенка не може да е интересна без тях. Не можеш да създадеш гъста атмосфера, идейни местенца за изследване и малко, но запомнящи се противници? Няма проблем - ръгай куик таймове, скриптове и клонинги зад всеки ъгъл! :lol:
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4422
Регистриран преди: 11 години

Re: Има ли бъдеще за интерактивността?

Мнение RRSunknown3 години

Това е защото вече под търд пърсън се разбира не игра с екплорейшън, платформинг и капани и пъзели с малко екшън (ала Соул Рийвър или Окарина ъф тайм) ами рейл интерактивно филмче с много шутинг с някъкъв измислен стелт. Затова никога не харесах никой Ънчартед.

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2445
Регистриран преди: 14 години

Re: Има ли бъдеще за интерактивността?

Мнение The Demon3 години

Ама ти взимаш само танковото управление. Не, не и не! :D Не е само това. Никога не бих сравнил Fear Effect с който и да е RE.FF е много повече екшън игра със стреляне. Имаш ръчен (не автоматичен с едно бутонче като в RE3) додж мув в 4 различни зададени от теб посоки (кълбо напред, назад,ляво дясно), ходене в клекнало положение (което ако не ме лъже паметта се използваше за стелт атаки) и смяна на оръжията в реално време без да влизаш в инвентара. Там противниците не са зомбита и директно те стрелят с пистолети, веднага щом те видят от другият край на екрана. Изисква се много бързо рейгирване, стрелба и доджване. Мисълта ми беше, че е тотално различно управлението в екшън моментите и на някой сега ще му се стори невъзможно за игра. Поцъка ли обаче 2-3 часа, ще усети ритъма, ще престанат да го убиват и ще почне да му харесва. Наистина никога не съм усещал битките във Fear Effect, да са дори леко близки до RE. Общото е перспективата с рендваните фонове и танковото управление, но всичко свършва до там. Не и така както се усещат близки тези в Tomb Raider, uncharter, last of us, Gears of war и всеки други подобен търд пърсън екшън. Или пък колко близки са RE4-5-6 с Evil Within. Сравни тези прилики в екшъна на тези игри, с приликите в екшъна между RE и Fear Effect. Последните могат да минат за игри в други жанрове едва ли не. :D

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5960
Регистриран преди: 14 години

Re: Има ли бъдеще за интерактивността?

Мнение king_of_the_universe3 години

The Demon написа:Ама ти взимаш само танковото управление. Не, не и не! :D Не е само това. Никога не бих сравнил Fear Effect с който и да е RE.FF е много повече екшън игра със стреляне. Имаш ръчен (не автоматичен с едно бутонче като в RE3) додж мув в 4 различни зададени от теб посоки (кълбо напред, назад,ляво дясно), ходене в клекнало положение (което ако не ме лъже паметта се използваше за стелт атаки) и смяна на оръжията в реално време без да влизаш в инвентара. Там противниците не са зомбита и директно те стрелят с пистолети, веднага щом те видят от другият край на екрана. Изисква се много бързо рейгирване, стрелба и доджване. Мисълта ми беше, че е тотално различно управлението в екшън моментите и на някой сега ще му се стори невъзможно за игра. Поцъка ли обаче 2-3 часа, ще усети ритъма, ще престанат да го убиват и ще почне да му харесва.
Имаш много опции в Ефекта - да, но са ръбато направени, най-малкото защото камерата е куца и често те подвежда в коя посока трябва да ролваш. Играта е невъзможна за безпроблемно първо изиграване - просто не знаеш какво ще ти се случи в определена стая. Във Фиъра има 1001 начина да умреш - какъвто и рефлекс да вадиш - само защото не знаеш какво да очакваш: капани, гангстери, чудовища и т.н. На мен точно тази непредвидимост ми хареса, плюс историята за възрастни и далекоизточната мистика.

Съгласен съм, че сегашните екшън-ъдвенчърки са различни само откъм скинове и локации. Rinse and repeat стрелби иззад сандъци и убийства откъм гъза стотина пъти, плюс събиране на чували от ненужни артефакти, периодично пъшкане и зумване на камерата от невероятни, но кинематографични ъгли. И зле прикрита праволинейност. Точно затова нямам бърз зор нито за Ъ4, нито за ре:ТР2 - на по 30-40 кинта ще ги купя и изиграя.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2445
Регистриран преди: 14 години

Re: Има ли бъдеще за интерактивността?

Мнение The Demon3 години

Хохо, сега ме подсети още за това ролване на ляво и дясно. Ако героинята гледа към теб и ти натиснеш да се ролне наляво, тя се ролва надясно, защото нейно ляво е твое дяснo. :mrgreen: (ако е с гръб е същото като сегашните игри) Вобще трябваше да се вживееш от нейна гледна точка, не твоя и да преценяваш има ли мястото за ролване и ъгъла на камерата за всяка нова сцена. :yes: Абе тегаво беше, ама поне е нещо по-различно като усещане. Изисква нови навици и ако успееш да направиш каквото искаш, избегнеш им куршумите е ебаси кефа. :lol:

Мисля че всяко ново управление води със себе си различен геймплей. (Като РЕ4 управлението доведе екшъна) То няма кой знае колко много варианти за управление, които вече не са правени де, но игрите трябва да се стремят да се различават една от друга. Не че не стават тия новите raider-и. За някакво настроение биха били читаво изживяване. Просто не забавляват много, понеже си ги правил тия неща вече 10 други такива игри. Както е обяснено в онова клипче по-горе, не е същото като правиш нещо за N-ти път.

Отговори

Кой е онлайн

Jim Raynor, The Demon 2 госта