Стратегически игри

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Стратегически игри

Мнение king_of_the_universeпреди 2 години

Аз се зарибих по това:

http://store.steampowered.com/app/289130/?l=bulgarian

Полу-Сив, полу-походова стратегия, напомняща малко на Etherlords. Повече е 4х и не е баш ролевка, ама е страшна стратегия. Страшна работа! :D


P.S. Колкото до диалозите в Ателиетата, ако тези в Тейлсовете се струват на някой много неприятно дебилни и малоумни, значи нищо не е видял/чул още! :lol:
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3157
Регистриран на: преди 10 години

Re: Role-Playing Games

Мнение danailkillerпреди 2 години

Endless Legend е страшна зарибявка и най-якото е, че всяка раса наистина се играе различно! Особено тая раса дето може да има само един град е направо екзотика!
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Role-Playing Games

Мнение king_of_the_universeпреди 2 години

Леджънда поне при мен има 1 проблем: държи се страшно бъгаво и понякога ме изхвърля директно. Страшна красота и атмосфера е, дано успея да я стабилирам на по-мощно РС.

В Сив 5 е забавно да играеш с Венеция (не могат да строят повече от 1 град), но изкуственият интелект с Венеция е първата жертва на рендъм карта. :)
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3157
Регистриран на: преди 10 години

Re: Role-Playing Games

Мнение danailkillerпреди 2 години

Между другото в момента Endless Legend: Emperor Pack е $9 в G2A, за тези, които я нямат това е пълната версия на играта + някой дреболии. Не включва обаче големите DLC пакети!

Инак аз съм голям фен на Civilization 5, особено с фенският balance mod е съвсем различно преживяване - за съжаление обаче явно моите машини пък идват доста нови за играта и буквално на всичките има един и същ проблем - като поиграеш малко и започва да те изхвърля. Рових из нета, това е познат проблем, но няма решение някакво... и сега просто не мога да я играя.
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Role-Playing Games

Мнение king_of_the_universeпреди 2 години

Пълно е с добри игри, изградени върху успеха на Сив 5 и ХоММ3, поне от това не можем да се оплачем. Но не трябва да се лишаваш от Сива, според мен, грабни по-старичък лап-топ, ако трябва. Аз съм фен на Шушончетата - мразя да ми се падат карти от руините и да нямам време да ковна любимата ми религия (Зоро). :) За Плей 3 има една нелоша по-опростена и по-екшън ориентирана Сив, но все не мога да стигна до нея. Много игри има в тоя ролево-стратегически жанр, дори да не броим японските Тактикс Огре и Дисгаеа клонинги. Дори Шогуна може да се играе като търн-бейзд, пък и ми се прииграва понякога и олд-скуул риъл-таймки: Dawn of War, Battle Realms и т.н. Лошо няма, време да има.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Role-Playing Games

Мнение king_of_the_universeпреди 2 години

А, и още нещо да спомена: възродената Age of Wonders 3 + 2-те длц-та. Най-добрият актуален, ъпдейтнат ХоММ3 и всичко, което последните няколко Хироуса трябваше да бъдат, ако някой се вслушваше във фенското мнение. Олд-скул графика, но върви по мед и масло, изпипани биткиджийска система, достатъчно раси, интересни комбота лидер/герои/раси/специализации/умения, бейсик опции за кастъм на лидера, рендъм карти с огромни размери (може би по-големи от Сив 5 картите)и подходящо озвучение. Върнах се да цъкна последното ДЛЦ и пак се зарибих. :)
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3398
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 2 години

А бързината как е спрямо Хироуса, щото трудно мога да отделя повече от час на сесия. Затова и наблягам на реалновремеви (олд-скуул ofc).

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re:

Мнение king_of_the_universeпреди 2 години

vvarp написа:А бързината как е спрямо Хироуса, щото трудно мога да отделя повече от час на сесия. Затова и наблягам на реалновремеви (олд-скуул ofc).
Има много съществени разлики с дъртите стратегии, което прави AoW3 един истински модерен Хироус 3 - какъвто трябва да бъде - с много настройки по желание на играча при рендъм картите. Бързината на големи карти е много бавна, но можеш да си подредиш настройките при рендъм генерирането за чувствително по-бърза игра:

-по-малки по размери карти;
-повече начални ресурси;
-по-голяма начална войска;
-по-бързо строене на сградите и развитие на градовете (като скоростите в Сив 5)...

Крийповете може да ги озаптиш с настройка за по-рядко споунване или направо да ги изключиш. Или пък обратното - да ги назобаш, така че още на 15-ия ход да ти почукат на портата някакви мега-изроди. :) Има още сумати настройки, например космически събития (на базата на уийк ъв нещоси в Хироуса, но доста по-разнообразни като проявления); имперски задачи (който изпълни определена задача пръв, получава съответния бонус), ограничения за брой герои и за макс ниво на развитие и т.н. Май има и настройка за едновременни ходове (риъл тайм?), но не съм я пробвал - играя само класика търн-бейзд.

Пробвай играта, 100% можеш да си я нагласиш генератора по свой вкус. Няма да забравя как едно космическо събитие споунна някакъв хипер-герой-изрод, който ми изора цялата некромансърска империя. Оттогава играя без тия ивентове, докато не задобрея дотолкова, че да посмея да си ги пусна пак. :lol: Оценявам как разработчиците са си играли да сипват здраво разнообразяващи геймплей елементи, но както писах, играя Уандърса по-класик, без много нововъведения.Но наистина решението на Триумф Студио + тумбата съпортващи фенове/тестъри да оставят играча да си прави картите по свой тертип, без да натрапват нещо отвъд класическите елементи на жанра, е перфектно! :inlove: :inlove: :inlove:
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3398
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 2 години

Благодарско за разяснението и за препоръката. Добре звучи и ще гледам и аз да налазя.
Щото седя и си мисля, че ултимативната стратегия би следвало да комбинира дълбочината на походовите и бързината на реалновремевите. Age of Wonders 3 се очертава да е близо до този "идеал". Със съвременните технологии би следвало да може да се отиде дори по-далеч - едновременно стратегия от високо ниво и умерен майкро-мениджмънт на всеки един аспект (строене, оране на ресурси, развиване, битки...). Няма как да бъде баш в реално време, но може да има пауза при някои менюта, както и по-комплексни команди с цел автоматизиране (задаваш поредица от действия).

Ама досега не съм чул за такова заглавие, не знам и доколко е възможно да се направи. Примерно, реалновремевите, като тези на Blizzard избиват най-вече на тактика и битки, докато 4X са пълната противоположност - там фокусът е стратегия от високо ниво. При Total War има и от двете, ама поотделно - походова макро стратегия и от друга страна, детайлни реалновремеви битки.

Друг е въпросът, че съм играл малко стратегии излезли след 2003. По-горе си писал за Dawn of War, която така и не пробвах навремето. Новият spinoff на Homeworld е на същия екип, ама нещо издишал геймплейно. Пак ще се пробва, най-малкото заради пустинния, не дотам sci-fi сетинг, който ми е слабост от времето на Dune.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Стратегически игри

Мнение king_of_the_universeпреди 2 години

Аз съм фен най-вече на походовите стратегии и бавните битки. Много рядко нещо реалновремево ме изкушава - с оригинални раси и/или сетинг. В DoW са най-забавните орки евър. В DoW:Soulstorm са Sisters of Battle - матриархална фракция от пичета в тежки доспехи с пушкала, мечове и флеймтроури. В Battle Realms има фракции на зли ронини и на добри самураи. В AoW3 наред с традиционните за фентъзитата хора, орки, джуджари, елфи има фараонско-котешка раса, фрост-северняци, гущероподобни, халфлинги и забавни неутрални градове (наги, гиганти, скелети, феи и др.), плюс страшно изобилие от същества - от глигани през пингвини до дракони. :D

Ето и мой пример за кастъм герой:

Изображение

:D
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3398
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 2 години

Герои-пингвини има ли :lol:

Иначе и аз обичам да се мотая :) Но също е важно играта да не те мотае. По дефиниция, реалновремевите са най-изчистени в това отношение, но пък рядко имаш възможност да играеш със свой ритъм. От друга страна, съвременните походови, колкото и да се опитват, не могат да компенсират изгубеното време за изчакване между ходовете или преминаването в отделни екрани.

Затова писах по-горе, за умерен компромис, в който се мотаеш без да те мотаят. Примерно, Homeworld е от приятно "мудните" RTS изключения, в което не се налага да правиш по 9000 клика на секунда. Като насилственият micromanagement в RTS-ите спокойно може да се замени с автоматизиране + самостоятелен и програмируем AI. Малко като програмируемото парти във Final Fantasy XII, но в стратегически мащаб. Щото, в крайна сметка, реалновремевият елемент трябва да води до повече възможности, не до ограничения.
Колкото за сетинга, едно време отбягвах разните космически и фентъзи стратегии :smh: Heroes беше изключение, после WarCraft III (въпреки циганския арт) и от тогава гледам механиката. Ама не отричам, че трябва да има fun. Сред забавните стратегии бих добавил Red Alert (военно-историческа пародия) и най-вече, Sacrifice - абсурдно и сюрреалистично фентъзи, с елементи на окултен апокалипсис :bow:

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3557
Регистриран на: преди 10 години

Re:

Мнение Jim Raynorпреди 2 години

Пробвай и Company of heroes като наваксваш стратегии, ако още не си. "Мотаещата" част е доста минимизирана и бързо се стига до същината.

Аз напоследък зациклям пред spreadsheet-овете на hearts of iron, като все още не съм избутал цяла кампания. Макар че така като гледам, може и да не е в този живот.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re:

Мнение king_of_the_universeпреди 2 години

vvarp написа: От друга страна, съвременните походови, колкото и да се опитват, не могат да компенсират изгубеното време за изчакване между ходовете или преминаването в отделни екрани.
Аз затова в АоУ3 играя срещу не повече от 2-3 противника на големи карти, а ако пусна макс размер, само 1 противник ми стига - крийповете се събират тук и там на талази и почват мощно да вършеят из картата, с което динамизират геймплея. Или пък пускаш малка/средна карта и два противника в комбина срещу себе си. Няма скука за мен, поне засега. :D

Пингвини-герои няма, но има ремпейджинг монстъ кокс:

Изображение

:lol:
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3398
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 2 години

Ентусиазиран фен на Red Alert 2 направил демо-римейк:
+ в Unreal Engine 4 :bow
+ с VR интерфейс (HTC Vive) :dizzy:

Общо взето, интересен макар и недотам практичен прототип на това как биха се играли стратегиите във VR.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Стратегически игри

Мнение king_of_the_universeпреди 2 години

Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3398
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 1 година

Дж. Голъп (X-com) и десетина нашенци правят духовен наследник на X-com, който едновременно с това предлага интересни развития за тактическите игри и стратегическия жанр като цяло:



Кратък разбор от страна на Eurogamer.

Няма начин с толкова малко средства да докарат лъскавостта на X-овете на Firaxis, но обещанията за процедурално AI, което се адаптира към действията на всеки играч е една от посоките, в които трябва да се развиват стратегиите, а и не само те :yes:
В най-скоро време трябва да пуснат gameplay.

EDIT: 8 мин. pre-alpha

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3398
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 1 месец

Ново издание на Command & Conquer + Red Alert, дело на създателите на поредицата. Обещават също графичен римейк, по подобие на StarCraft: Remastered.
It was over 25 years ago when Brett Sperry and I (at Westwood Studios) worked to create a game that mixed together elements of Populous, Civilization, Herzog Zwei, and Military Madness games. Brett Sperry was visionary and I was lead programmer and designer. The result was Dune II. The first game of a new genre -- Real-Time Strategy. The subsequent game, Command & Conquer (C&C), is where the RTS genre really took off. It combined video recorded actors, rendered 3D video sequences, alternate story endings, an enigmatic villain (Kane), free multiplayer for your friend (only 1 CD was required to play and the game came with 2 CDs), context-sensitive mouse control, and two unique factions that didn’t play by the same rules.

C&C didn’t turn out as we originally envisioned. I had initially designed the game to be set in a fantasy world with three factions -- humans, wizards, magical beasts. Some months into development, Brett Sperry decided to redirect the game toward modern military for two main reasons. The gulf war was in the news so this was more relatable to gamers at the time, and also because we believed fantasy was too niche. I saw this new direction for C&C as being closer to turning my childhood experiences of playing with plastic soldiers in a sandbox into “reality” so to speak. Thus Command & Conquer Tiberian Dawn was born.

The positive reaction to the game was intense. C&C was the right kind of game that arrived at the right time.

We should have seen the clues that C&C would be a success. The QA department would have difficulty testing for bugs since they could not resist losing focus to play for fun and try to win against each other instead of the more “boring” bug-testing they were actually assigned. The rest of the studio would play the game in the late afternoon and into the early evening. I would take careful notes and then make changes overnight to start the process over again the next day.

As soon as C&C was released, we immediately started working on an expansion pack that would pivot to alternate history with a post WW II feel. We kept adding more units, backstory twists (w/ Kane), more elaborate interstitial video sequences (still campy though), and new gameplay features. It became so massive an expansion that we just had to turn it into a stand-alone game in its own right -- C&C: Red Alert. Players seemed to love this game just as much as the original C&C!

Over the years, I’ve received C&C related gifts, fan mail, and anecdotes, and two fans even got matching GDI and Nod tattoos! The most common request is to bring C&C back to its roots like the original Command & Conquer and Red Alert. My answer was always the same: “Yes that would be great! Electronic Arts (EA) is the gatekeeper for C&C though. If they are on board, so am I!”

So here we are 20+ years later and EA has reached out to us regarding C&C. They had decided it was about time to revisit the original C&C games to give the fans what they had been asking for. Petroglyph has many former Westwood employees and is a perfect fit for bringing the original Command & Conquer games back to life. I’m excited to revisit the original Command & Conquer and Red Alert for our legacy fans, along with introducing the games to a new audience! Our battle-plan mission is to “remaster” rather than “remake” the original C&C games. That definition is a little fuzzy around the edges and that is where you come in.

I’m looking forward to re-engaging with the fans of the series as we bring the Command & Conquer franchise back to its roots of “easy to play, difficult to master”. We’re eager to provide an experience that takes advantage of enhanced connectivity, graphics features, and other technology improvements that weren’t around back in 1995. As we begin to craft the plan that will kick off the development phase of the project I’m eager to hear what else fans are looking for. If you could turn back the clock, what would you have wanted in the original C&C games? How true to a remaster should we adhere do? What modern improvements can be added without deviating from the core game? Balance changes? We will be starting development soon, so now is the time to let your voice be heard.

Joe Bostic
Няма лошо, ама щом EA са тръгнали да си купуват индулгенция, да не се правят на ударени, ами да дадат ресурс на Petroglyph за нещо ново.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4327
Регистриран на: преди 9 години

Re: Стратегически игри

Мнение RRSunknownпреди 1 месец

И двете са безподобни тоеги откъм баланс и интерфейс. Но ако направят модерна графика и интерфейс дори заради идеята на ред алерта ще се играят.

Отговори

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 1 гост