На всяко гърне циклеж

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3488
Регистриран преди: 14 години

На всяко гърне циклеж

Мнение vvarp2 години

Досадната рутина да ореш за предмети, валути, нива се оказва новата нормалност. Вече няма място за бързина и тактика, докато т.нар. grinding се насажда ни в клин, ни в ръкав, без значение от жанр, бюджет или монетизация.
  • В Prey 2017, цялата система за развитие се основава на клошарстване и рециклиране на хиляди отпадъци. Как така System Shock и Deus Ex, чиито духовен наследник се пише Prey, можеха без?

    Единственият начин да минеш Cuphead е след, съвсем буквално, стотици екрани с надписа "You died". Нещо не си спомням да съм циклил 50+ пъти едно и също ниво на Contra или Gunstar Heroes или на която и да от класиките, вдъхновили Cuphead.

    Да напредваш в Hollow Knight е равносилно да удариш в земята Федералния резерв по валутни запаси. Като през цялото време си на косъм да загубиш всичко. А говорим за заглавие, уж съвременна еволюция на Metroid и Castlevania.

    За новия Wolfenstein пък чувам, че играчът се превръща в комбайн за муниции и аптечки.

    Даже Nintendo не останаха по-назад с най-новите Legend of Zelda и Super Mario, където напредването е вързано към 900! "collectаbles" и се налага да циклиш както никога досега.
И всичкото това циклене е само за тази година, при изпипани, самостоятелни заглавия. Нито са състезателни, нито MMO, дори не са RPG-та. Даже нямат микроплащания :dizzy:

Ясно, че не може игрите да разчитат само на бързина и тактика и донякъде съм съгласен за ползата от т.нар. treadmills. Но границата определено е премината щом се оказва, че все по-голяма част от времето прекарано с коя да е съвременна игра се състои именно в grind. Лично, не ща да цикля 20 часа, за да играя 5 (и по-малко).

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7586
Регистриран преди: 12 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение epedos2 години

Не съм сигурен, че Къпхед е адекватен пример, но и мен ми умира коня при изкуствено раздут "кънтент" като гореописания. За жалост в Зелдата тия еднакви храмове наистина се усещат като ре_циклиране след поредната дузина. С Мариото още не съм запознат, но обикновено там прогреса в нови геймплей механики си идваше с прогресирането на нивата, не зависеше от колектъбъли. Сега как е?
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5926
Регистриран преди: 14 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение king_of_the_universe2 години

Продължителността на всяка игра може най-евтино, най-бързо и най-много да бъде удължена чрез вкарване на грайнд (към който спадат и малоумните странични куестове от типа "донеси ми 10 пера от дългопера кукумявка") и бектрекинг. Грайндът по се вписва в геймплея, докато бектрекингът не става за вмъкване помежду другото, без да се набива на очи. Навремето игрите от повечето жанрове се минаваха за под час, ролевките - 20-40 часа макс. Сега, ако има игра под 5 часа, народът се тръшка и блъска, та затова се налага бърз и евтин пълнеж.

И още по- важно: от грайнда до неговото скипване чрез микротрансакции крачката е много малка. Ето я двойната печалба за създателите на игри: рекламират си играта с дължина 50+ часа геймплей, геймърите купуват и виждат че 30 от тия 50 са безмозъчен грайнд. Но все пак са понапреднали и искат някакси да избутат до края. И тогава "на помощ" се притичват създателите, които пускат микрота за бързо пей ту уин.

А бъдещето е на игрите, които още по замисъл са грайнд фест + транзакции за преодоляването му или поне за разнообразяването му с пръдни като козметични добавки и др. Грайндът е първата и най-важна стъпка към транзакциите, печалбата от които сигурно надминава и най-развинтеното въображение.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран преди: 14 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение cain2 години

Аз се замислих как игри които бяха като даденост ps2/xbox ерата и донякъде ps3/x360 днес са като бели лястовици. Страхотни FPS, игри тип Ninja Gaiden и т.н. днешно време са рядкост да ги видиш от голямо студио. Особено пък напоследък всичко се грайнди, левълва, събира. Имам чувството че цели жанрове се заличават и днешно време всичко е насочено към това да държи играча колкото се може по-дълго време.
PC mustard race

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3488
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp2 години

И аз стигам до същите изводи, както за причините, така и за бъдещето на тая практика. В същото време обаче, играещите имат все по-малко време и все повече неща за разцъкване. Интересно как масовото зацикляне ще се отрази на това разнообразие от заглавия...

Защото, както и да го гледаме, малко са хората, които биха отсвирли някоя "игра"-циклеж в полза на лавината от заглавия. Потребителската маса е склонна да цикли в продължение на години едно и също нещо, за сметка на всичко останало. От там, по-малко приходи за всичко, дето не е Heartstone, Destiny, COD или Candy Crush и съответно, още по-малко алтернативи.

Потребителски аватар
Ju1968
Контакти:
Console Ninja
Console Ninja
Мнения: 369
Регистриран преди: 5 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение Ju19682 години

Не смятам, че в Breath of The Wild има грайндване. Поне аз не съм изпадал в ситуация да трябва да правя нещо скучно и монотонно, за да продължа напред.

Ненавиждам грайнда. Свързвам го най-вече с игри, в които трябва да качваш левъли. Това е една от причините да отказвам все още да стигна до края на Xenoglade Chronicles и X - игрите имат много хубави моменти, но отказвам да грайндвам, за да ги усетя. Затова ще скипна новата. Разбрах, че и новият Асасин ползва левъли, които ти ограничават уж отворения свят.

В Сплатуун 2 едно от малкото неща, които не харесвам, е че трябва да качваш левъли, за да отключваш нови оръжия. А това става много бавно. Наскоро сложиха в играта нов чадър - пушка. Влизам да го видя - трябват ми още десет нива, за да го отключа. Не останах доволен.

Потребителски аватар
Dementius
Console Master
Console Master
Мнения: 1223
Регистриран преди: 12 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение Dementius2 години

Мда, циклажа в Splatoon е много глупав. Поне не е необходимо да даваш пари за да се буустнеш - от сингъл кампаниите има билети, които ти дадват 50% повече XP. Даже не трябва да преиграваш нивата, тези билети са на overworld света - само ги събираш и излизаш. Обменят се при скаридата, който е в един форгон в средата на лобито.

Но специално за чадъра и някои от другите оръжия има смисъл да са заключени, но според мен трябва да е само първите няколко нива. А те май се оключват към 15-то, което си е доста игра ако искаш специално тях да пробваш.

Ако искаш да качваш бързо нива играй с най-доброто ти оръжие последователни мачове. След десетия или дванайстия почва да ти дава 6 пъти повече XP.

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3183
Регистриран преди: 11 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение danailkiller2 години

От всички игри, които напоследък играх то и аз се присъединявам, че в Splatoon 2 грайнда беше твърде силно застъпен, че да не измърморя по повода. Разбирам, че искат да ти дават някакъв повод да се почувстваш, че имаш прогрес, но нивата се качват само и единствено, че да ти се отключи опцията да си купиш дадено оръжие.

Аз бая си я поцъках де, и да - ако се заиграеш малко по-дълго и се справяш добре (и не излизаш от лобито) то започва да ти дава повече EXP, но все пак е тъпотия.

За гореспоменатите игри - Assassin's Creed: Origins разчупва страшно много формулата на цялата поредица и нивата на теб и гадовете са голям плюс. Никой не те кара да грайндиш в тази игра де, то няма и голям смисъл, защото гадовете дават много малко EXP на фона на свършените куестове. Реално никой не те и спира да се набуташ навсякъде из отвореният свят, просто ако отидеш супер-ниско ниво на място където гадовете са високо ще трябва много по-успешно да се промъкваш, защото ако те забележат няма да успееш да ги убиеш просто ей-така :).

И двата Xenoblade-а, са JRPG-та като тип, при това те доста наподобяват на single-player MMO, така че при тях грайнда си е част от общият замисъл на прогреса. Знам, че в наши дни "грайнда" стана обидна дума, но навремето всички си го очаквахме това от JRPG-тата и никой не му обръщаше внимание :crazy: . На мен и сега не ми пречи де, стига да е направено да ти е достатъчно интересно да правиш това, което ти дава EXP, точки, или там каквото ти трябва в съответната игра.

В този ред на мисли днес попрегледах там повечето видеа, които пуснаха IGN, Gamespot и т.н. от геймплей на Xenoblade Chronicles 2 и доста повече се надъхах от това което видях. Особено спрямо видимо дърварските и просташки направени трейлъри, с които опитват да ни зарибят. И така де, направих си pre-order-а аз, и я чакам (евентуално) петък да дойде.
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3488
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp2 години

След написаното в темата за Breath of the Wild, не мога да не отбележа колко образцов циклеж са компилирали. Всичко, в което обвиних Prey, Cuphead, Hollow Knight, Wolfenstein.... и още.
:smh:

+ клошарстване на стотици вражески оръжия и карантии, като в Prey 2017
+ самоцелно трупясване в стил Cuphead
+ сребролюбието на Hollow Knight, даже феите са спретнали корупционна схема
+ комбайниране тип Wolf, не на аптечки, а на храна за цял супермакет
+ оране на планини от точки, не experience, а видиш ли, spirit orbs, в стил евтино RPG
+ с малки изключения, всяка задача е fetch quest, тип корейско MMO
+ събиране на стотици collectables а ла No Man’s Sky
+ фармене на "редки" материали, което би засрамило и Farmville
+ протяжно чакане за "зареждане" на умения (cooldown), като в мобилна F2P шлака
+ латентен хазарт под формата на амибо ротативка

Най-вероятната причина за масираният цикло-пълнеж е стремежът да оплътнят първата година на Switch. Ама не може да се отрече, че бая са прекалили, разтягайки метафоричния локум поне двойно – вместо страхотни 50-60 часа, стават леко досадни 100+. Още повече на фона на цялата поредица, която винаги се е стремила да предложи концентрирано забавление, а не grind тип втора работа.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3488
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp1 месец

Jim Raynor написа:
1 месец
[...]
За циклежите - не съм съвсем съгласен, но може и да не разбирам съвсем какво се визира под циклеж. В интерес на истината, повечето циклежи в наши дни са относително щадящи към геймъра. Наскоро изиграх Shadow of Mordor и като я започнах се ужасих - в типичен Ubisoft стил minimap-ът ме заля с колектибъли, мисии, подмисии и какво ли не. Реално просто ги игнорирах и я изиграх за около 10-12 часа - само основните мисии - и се забавлявах доволно, защото е много читава и иновативна игра, типично за Монолит. Това важи за всичките му Farcry's, Assassin's и т.н. соло времегубки - можеш да изиграеш колкото искаш. Мулти циклежи като MOBAs, bOttle royals/fronts/fields, Overwatch, Battlefront/field и т.н. няма нужда да коментираме, защото те се играят заради циклежа.

И на този фон, спомнете си колко дълги и разточени бяха (J)RPG-тата едно време (имам чувството, че един Suikoden можеше да се играе 100-тици часове, така и не го свърших), колко трябваше да се оре за какво ли не - от exp до ресурси - и каква досада беше да си ровиш в инвентара (а сега едно Diablo 3 има толкова благини в интерфейса в това отношение). Сетете се как се удължаваше изкуствено времето с някакви малоумни save системи тип пишещите машини и inc ribbon-ите в RE, или със завишената трудност на 99 процента от заглавията в NES/SNES ерата. Дори големи нинтендовски класики не са безвиновни в това отношение - от зелдите до метроид прайм.
Истина е, че не е новост заглавията да се тъпчат с всевъзможни пълнежи. В същото време, през последните две конзолни поколения се наблюдава доста масирана кампания за пробутване на откровено пристрастяващи схеми. Навсякъде и по много.

Отворил си дума за Metroid Prime. Вярно е, че имаше пълнеж от досадния тип, за да се разтегли играта с 3-5 часа. Така се получават 15-20 ч, напълно приемливо за екшън-приключенско заглавие. Да сравним с 20+ часовия Doom 2016 - уж чистокръвен шутър, ама всъщност 2/3 са циклене из еднообразни арени с трупане на perk-и, максване на skill trees, ъпгрейди, XP скали и т.н.

Съвременните ролевки са раздути още повече. Допреди 10-12 години, разните класики рядко надхвърляха 50 ч. за основната игра. В момента обаче, Witcher 3, Persona 5 и т.н. трябва да ги играеш месеци наред, едва ли не на пълно работно време. Без надница.

Breath of the Wild е трети добър пример, който съм описал по-горе.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4393
Регистриран преди: 11 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение RRSunknown1 месец

Наскоро си купих и пробвах една след друга - God of war, Horizon и Assasin Creed origins - все бяха една и съща игра , само събираш рази колектабъли и крафтинги . И графиката им беше подобна .
Нямам нищо против секретите но гриндажа без който не си адекватен ако не клошарстваш всичко ме натоварва ужасно много - още в темата за Биошок го бях казал - там вместо да си играя играта и да се кефя на атмосферата и боя имах едно напрежение да обикалям и клошарствам което ми заемаше сигурно 60 % от геймплейното време и ми разваляше тотално пейсинга. Тъкмо се е вдигнал адреналина след някой бой и последвалото клошарство из зоната те приспива.

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1342
Регистриран преди: 12 години

Re:

Мнение niki_1 месец

vvarp написа:
1 месец
Да сравним с 20+ часовия Doom 2016 - уж чистокръвен шутър, ама всъщност 2/3 са циклене из еднообразни арени с трупане на perk-и, максване на skill trees, ъпгрейди, XP скали и т.н.

Съвременните ролевки са раздути още повече. Допреди 10-12 години, разните класики рядко надхвърляха 50 ч. за основната игра. В момента обаче, Witcher 3, Persona 5 и т.н. трябва да ги играеш месеци наред, едва ли не на пълно работно време. Без надница.

Breath of the Wild е трети добър пример, който съм описал по-горе.
  • 1. Да принизиш Дуум до циклеж на арени за XP e абсолютно самоцелно.
  • 2. Breath of the Wild наистина е раздута. Там обаче криейтив визията е много ясна и постига много все пак с chemistry системата, не мога да я слагам на един кантар с лайна като Death Stranding.
  • 3. Нямало циклеж и грайнд в RPG-та от едно време , силно казано и лицемерно.
    Witcher 3 e с мейн кампания от 50 часа, за 60 си минал спокойно.
    Познавам хора със 150 часа на FFX за босове и айтеми. Няма да споменавам ВГРАДЕНИЯТ грайнд на random encounter-ите, който те караше да циклиш Jrpg-ta без избор в монотонен ред. Разликата е, че в Witcher-a имаш стотици озвучени и мега добре написани сайд куестове да се занимаваш, а не гриндиш на поляна монстъри. :wink:
    The Outer Worlds e с 15 часа кампания... ако искате ще вадим RPG-та и ще мерим колко са дълги. Безумно.

Не ме разбирай погрешно, НЕ ХАРЕСВАМ безкрайните open world игрите, но ти изпускаш генералният проблем и се съсредоточаваш в лесни мишени извън контекст, че видиш ли имало много съдържание... проблема е друг

Jim Raynor написа:
1 месец
[...]
За циклежите - не съм съвсем съгласен, но може и да не разбирам съвсем какво се визира под циклеж. В интерес на истината, повечето циклежи в наши дни са относително щадящи към геймъра. Наскоро изиграх Shadow of Mordor и като я започнах се ужасих - в типичен Ubisoft стил minimap-ът ме заля с колектибъли, мисии, подмисии и какво ли не. Реално просто ги игнорирах и я изиграх за около 10-12 часа - само основните мисии - и се забавлявах доволно, защото е много читава и иновативна игра, типично за Монолит. Това важи за всичките му Farcry's, Assassin's и т.н. соло времегубки - можеш да изиграеш колкото искаш.
Ето, някой който си е направил труда да изиграе новите заглавия е написал как седят нещата - никой не те кара почти да ботиш вече. 80% от всички тия странични задачки са абсолютно optional.

Къде е обаче е истинският проблем тогава, защото го има?!
Не ме интересува колко сайд неща има за "циклене", но ме интересува мейн съдържанието.
Истината е, че точно тези "сайд" неща изискват тонове допълнителен development и в крайна сметка вредят на production-a на основното съдържанието чисто като ресурси.
За това въртим едни и същи мисии , системни човечета с бейсик AI, липсата на размах, уникални геймплей механики, и визуални асети в тези мейн кампании... всичко идва от самоцелното преследване на повече съдържание. Проблем който е много видим в open world AAA игрите.

Death Stranding e абсолютен пример за такова лайно - нахвръляни обджективи, липса на синематици, липса на пейсинг , липса на наратив вързан с играча, липса на production value и цялостен дизайн!
Това overscope-ване на една проста идея, която дори работи добре механично е срало на всичко което е тая игра. Demon-a може да си хипстърее , че е "различна" , но е взела е от най- грозните неща в гейминга и ги е направила мейн съдържание.

Доста съм сигурен, че скоро тоя раздут синдром ще си замине, защото ако искаш нивото на fidelity да е конкурентно, натоварваш development-a зверски, а разликите вече се виждат много, дори да имаш стотици милиони.
Red Dead и GTA могат да си позволят скриптирани мейн кампании в огромен свят, защото ресурса е буквално безкраен.
Дали обаче, CD Project или друг може? Не мисля, ако искат да не изглеждат outdated още на лаунч, компаниите ще трябва да се научат да си свиват сърмите умно през новият джен.
Както казах и в другата тема, поредният тренд на който му идва времето.
Последна промяна от niki_ на 04 яну 2020, 16:49, променено общо 5 пъти.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4393
Регистриран преди: 11 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение RRSunknown1 месец

Не ме интересува колко сайд неща има за "циклене", но ме интересува мейн съдържанието. Истината е, че точно тези "сайд" неща изискват тонове допълнителен development и в крайна сметка вредят на production-a на основното съдържанието чисто като ресурси. За това въртим едни и същи мисии , системни човечета с бейсик AI, липсата на размах, уникални геймплей механики, и визуални асети в тези мейн кампании идва от самоцелното преследване на повече съдържание. Проблем който е много видим в open world AAA игрите.
Точно за това си мислех и аз. От стремеж за съдържание същото става банално , и почва да натоварва.

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1342
Регистриран преди: 12 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение niki_1 месец

Абсолютно.

Дори 20 часова игра като God of War няма босове, и са шепа запомнящите се моменти в мейн кампания. За сметка на zelda опити за някъв семи отворен свят с пъзели и 12 валкирии с две движения, експлорейшън и тн. Играх ги малко... окей са, правилният сайд кънтент е това, но пак е пример за игра от няколно стола на земята... няма как да е 95% метакритик на никой свят.

Потребителски аватар
me3x
Контакти:
bad-ass-muther-fucker
Мнения: 3668
Регистриран преди: 14 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение me3x1 месец

На никой уважаваш себе си играч не му пука колко е отворен светът и колко кънтент е набухан в играта. Важен е геймплея, пейсинга, наратива, челинджа, арт дайрекшъна и как сработва всичко. Големите бюджети могат да си позволят визия и кънтент, но нищо повече. Там се пречупва призмата и нещата придобиват истинския си смисъл. За Кура ми Янко може да е ''Уау'' играта, но за мен нещата са счупени още в началото и там свършва всичко. Има го тънкия момент, когато големите бюджети не могат да надцакат гения на твореца - нещото, което не се купува с пари, или замества с огромни екипи от дев уонабита. RDR2, GTA5, GOW са достатъчен пример. Да - разнообразието е огромно, бюджетите също. Но игрите са си все така същите, поне за мен. Вземете един Уитчър3 - ми почнах го след Souls2/Bloodborne и ми беше откоровенно жалък. Не става и тва е - играта ми се стори повече от посредствена. Или имаш таланта и ми избиваш зъбите с играта си, или отиваш в боклука...Не знам дали някой друг дали е имал същото усещане?!
И да - Зелдата е далеч от това, което можеше и трябваше да бъде.
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4393
Регистриран преди: 11 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение RRSunknown1 месец

И аз го имам, сигурно съм един от малкото които не харесаха Witcher 3. Всички я хвалят за огромен свят и история, за мен е посредствен еднообразен бой (Още в Уичър 2 оплюх подробно боя) и свят пълен със статисти в който реално освен да слушаш сценария нямаш никакви извън бойни възможности. И понеже играта (като всички такива игри) те засипва с плячка тя се обезмисля бързо и стимула да изследваш умира (тип Скайрим).
На обратния полюс е примерно Demon (а и всякаква друга) Соулс- всяко предметче е сложено ръчно в хитро замисленото като своеобразен пъзел ниво и носи тежест да има смисъл да се изследваш всяка миша дупка и да намираш начини да вземеш плячката. Левъл дизайна е това което ме впечатлява най-много в тази поредица - особено като си отварям шорткъти и видя как са навързали нивата. Движението по вертикалата , предизвикателствата към балансирането по дъски и пропасти, капаните - класика която вече в други игри я няма . Ей това го няма в масовите игри - или са тунелчето или са пляснат отворен свят в който реално няма никакво значение откъде и как ще минеш.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3488
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp1 месец

Малко се отклоняваме, но нямам какво да добавя. Друго си е всичко да е пипнато от-до и като дизайн и като режисура :yes:

@niki_, пак ще повторя. Причината за темата за циклежа беше насаждането навсякъде и по много на откровено пристрастяващи схеми - клошарстване, трупане на валути, XP скали, максване на skill trees, ъпгрейди и т.н. и т.н. Това е и проблемът ми с Дуум '16. 5 ч. приличен шутър, 10-15 ч. еднообразие, "оправдано" с цикльорщини. Защо не само първото?

Трудно се прави съпоставка при продължителността на ролевките и по асоциация, времегубните open worlder-и. Примерно, Breath of the Wild се минава както за около 2 часа, така може да се нищи и над 100. Друго имам предвид.

За добро или зло, нормалната човешка реакция е да се разгледа какво има. От там, колкото по-голямо количество е натъпкано, толкова повече човек се мотае из местности, градове, мисийки и се хваща на въдицата. Реализацията също е от значение - Witcher 3 предлага къде-къде по-добра игрална, пък и аудио-визуална стръв от ролевките от миналото. А и далеч по-необятен игрови свят.

Човешкото любопитство е недостатъчно за да оправдае цикленето стотици часове наред, затова се цели подсилващ ефект чрез пристрастяващите схеми. Веднъж пристрастен, на редовият потърпевш му е безразлично какво цикли, било то еднообразни мисии с дървени човечета или фермички във фейса или карти (TCG) или направо карти и зарове (комар).

Бих се радвал да греша, но от тук насетне по-скоро ще автоматизират производството на open worlder-и (процедурна генерация), отколкото да си свият сърмите, залагайки на дълбочина и новаторски gameplay. Твърде е вероятно приоритет за "game" дизайна да останат схемите, обект на тази тема. Както вече сме обсъждали, всичко това е прелюдия към услугизацията - поголовното превръщане на игрите в MMO с абонамент. Или поне опит за това.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4393
Регистриран преди: 11 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение RRSunknown1 месец

Специално за картите и мобите - по едно време бях в болничен за месец и нещо и си бях инсталирал какво ли не , защото бях си пукнал ребрата и не можех да мръдна от стола за който се бях вързал с въженце (лягането беше немислимо). В един момент установих, че от изпълнение на куестчета и дребни задачки за да хвана редовните наградки реално нямах време за същинска игра на нищо. Дори с 20 часа свободни пак беше физически непосилно да изпълнявам дори само куестчетата на 10 игри какво остава за повече.

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2401
Регистриран преди: 14 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение The Demon1 месец

Специално това с циклежа дойде в ААА игрите от може би недоволството на феновето, че екшън игрите са по 10 часа макс. :D В МОБИ и сървиси, ММО-та и т.н. винаги си го е имало. Повечето големи дивелопъри, естествено не дадоха на феновете какво искат, а им намериха цаката, не с реален кънтенд, а с циклеж. :D

Ето днес си пуснах Batman Arkham City, да тествам Wii U-то с някаква ААА игра. Битките - зле, Графика - супер, история - сравнително интересна... Викам си, това ще е прилична и забавна игра. Има няма третата мисия и се почват някакви ъпгрейди на няколко вида неща. Тоя лошко ти дава да събираш медали, ония лошко ти дава да събираш трофита скрити из цялата отворена карта… Аз не се давам, но понякога тайните пътища с медали и трофита ги обърквам за мейнсторито и си губя времето с тях. Уж вървя по сторито, вдигам звънящ телефон и се оказва поредният сайд кънтенд, от който не мога да избягам. Някакъв ми казва че ако не се върна на майната си да вдигна друг телефон, ще умре човек. Връщам се, какво да правя. :D После пак обратно, влизам някъде, един ми вика "Виж, трябва да взривиш 6 контейнера пръснати по цялата карта" Айде взривих 3, писна ми и ги заебах. :yes: Отклюват се някакви галерии, тренировъчни мисии за бързо летене, отключват се някакви нови режими извън играта.... Татално ме разбиха. НЕ ЗНАМ ОТ КЪДЕ ДА ПОЧНА! :mrgreen:

Вярно е това което vvarp казва. Нормална човешка реакция да ти е любопитно и да опитваш неща които ти предлагат. Но в горният случай с Батман - тази практика е стигнала най-високото си равнище. 10 часа играя - мейн сторито е на 9 процента. Циклеж на н-та степен. :lol:

Тука искам да сложа и уточнение, че това за което говорим може и да е проблем за някои от нас. Обаче има много играчи, които се кефят да циклят. Колкото повече неща имат да правят, толкова по-щастливи са. Аз допускам че тия хора са повече от колкото съм смятал, щом толкова много игри използват тия прийоми и малко се вдига шум против тях.

Един път да изчезне модата на големите мащаби, Open World-a, грандомандността… всичко с циклежа ще си дойде на мястото. Просто дори да изключиме ходенето от една точка до друга.... и да го приемем за разглеждане и експлорване, те няма с какво да запълнят тия големи светове. Ще са статични, празни.... без задачки и сайд куестове.

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1342
Регистриран преди: 12 години

Re: На всяко гърне циклеж

Мнение niki_1 месец

The Demon написа:
1 месец
Ето днес си пуснах Batman Arkham City.... Татално ме разбиха. НЕ ЗНАМ ОТ КЪДЕ ДА ПОЧНА! :mrgreen:

Вярно е това което vvarp казва. Нормална човешка реакция да ти е любопитно и да опитваш неща които ти предлагат. Но в горният случай с Батман - тази практика е стигнала най-високото си равнище. 10 часа играя - мейн сторито е на 9 процента. Циклеж на н-та степен. :lol:

Само ще ти кажа, че всичко което написа за Аркам Сити, в контекста на мнението ти ми звучи като самоцелен хейт.
Не е нужно да циклиш АБСОЛЮТНО НИЩО.
Такива оправдания.... "ами мен ми е любопитно да правя 400 гатанки по картата без да ме задължават, ама всъщност не ми е интересно "... Наистина питам , сериозен ли си ?
Играта се играе прекрасно изцяло като мейн съдържание, нищо не липсва или те задължава да се занимаваш със странични неща.

Все тая де, след тези крайни твърдения и остро мнение на Пешо по повод циклежа не виждам смисъл да обсъждаме даденият пример. По скоро за да илюстрираме ситуацията, искам от него по едно ревю да драсне за две от любимите му игри за тоя джен... Death Stranging и Shenmue 3.
Ще те помоля да се съсредоточиш в анализа ти, защо там ужасният задължителен грайнд е оправдан и какви огромни геймплейни достойнства има в тези игри?
Мен лично ми мирише на двойни стандарти и фен бойщина по Коджима и Сузуки, но оценката ще оставя на останалите тук.


PS.Не гледайте на това мнение като заяждане, но ако ще критикуваме нещо, искам да погледнем цялостната картинка за да имаме обективен анализ. С Demon-a си говорим по темата ежедневно, но няма да е лошо ако разширим дискусията :-)

Сигурно съм най големият фен на Коджима в този форум, но не мога да си затварям очите примерно след безобразният задължителен грайнд в последните му две игри - отписвам го тотално.
Особено DS е на аматьорско ниво , като дирекшън. Разбира се за Коджима- Бок се трият негативни user ревюта в метакритик и му се дават партинии награди и номинации по евенти.

Отговори

Кой е онлайн

1 гост