Последиците от дигитализацията

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4421
Регистриран преди: 11 години

Re: Последиците от дигитализацията

Мнение RRSunknown1 година

Човек не знам какъв интернет ползваш но моя не се блокира от каквото и да е теглене :). Друг въпрос е когато сървиса е ташак и бави заради тях.
amazon.co.uk, amazon.de и ebay - с тия не мога да се оправя , не ми се занимава , и Pay pal даже нямам.

Потребителски аватар
Ju1968
Контакти:
Console Ninja
Console Ninja
Мнения: 387
Регистриран преди: 5 години

Re: Последиците от дигитализацията

Мнение Ju19681 година

Ако стандартната памет на Суитч беше повече и игрите в онлайн шопа струваха колкото физическите копия в Озон, щях да мина на дигитални за много от заглавията. Добре, че Озон почти винаги пускат нови игри с някакво намаление, че иначе по €60 на игра не ми се дават всеки път.

Най-досадно ми е да сменям дискетите. При 3DS беше по-лесно и бързо.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5960
Регистриран преди: 14 години

Re: Последиците от дигитализацията

Мнение king_of_the_universe1 година

Каквото мога, играя дигитално; каквото харесам, купувам физическо (втора ръка най-често, по-рядко развързвам кесията за приордър на определени любимки).

Цените не са прекалено високи, такива са били винаги (SF2 за СНЕС е струвал 70 долара (които сега излизат над 110 долара)), но ни се виждат солени заради инфлацията, традиционно силния пиратлък и мижавия стандарт в Б-я. А пазарът на секънд хенда толкова се разрастна, че просто не виждам смисъл да купувам дигитално, като мога да го взема на диск в пъти по-евтино.

И гледам винаги да купувам японските версии за колекцията - те са с по-пипнати корици и за старите генерации най-често са с цветни книжки.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3529
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp2 седмици

В съседната тема стана въпрос за абонаментите - плащаш 50-100 кинта и играеш десетки заглавия. Доколко устойчив обаче е подобен модел? Как се разпределя абонаментната такса между отделните разработчици?

Няма начин да не се повтарям, приходите са на базата на прекараното време. С други думи, ако през годината играеш 1000 часа някаква мулти шлака и 10 часа ДМЦ5, последната "изкарва" 1%, т.е. стотинки. Толкова за устойчивостта на модела.

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7660
Регистриран преди: 13 години

Re: Последиците от дигитализацията

Мнение epedos2 седмици

Ако това е модела е малко тъпичко, да. Съмнява ме да издържи, ама засега го има...
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1379
Регистриран преди: 12 години

Re: Последиците от дигитализацията

Мнение niki_2 седмици

Според мен мулти нещата не ги бръснат тия сървиси. Всяка голяма мулти игра или е free to play , или си иска стотинките за лаунч. Големите мулти играчи САМИ са си сървис :lol:
С геймпас-а на майкрото, най големите игри на лаунч са си тяхните и не очаквам 3rd парти мулти игрите да се насочат натам.

Oтносно останалото, тия сървиси винаги ще са място за стари заглавия които не продават вече много, или такива който няма да продадът много генерално (Индита или ексклузивни сделки подплатени с пачки от MS).
Успеха на подобна платформа ще се мери по 1st парти съпорта. Същото виждаме и с Netflix, Disney + and so.

Коза от страна на Майкрото обаче е added value и с други опции в системата им. Освен тяхните игри на лаунч, освен 3рд парти стари, но златни игри, ако метнат и XCloud с микса.... е тогава ще закачат здраво хора и ще диплят пачките.

Според мен и плана им е много хитър. Хардуерен звяр за който не иска компромис, евтина платформа която е за масовият играч, стрииминг услуга за този който изобщо не иска да дава пари. Буквално нуждата от хардуер за next gen игри на Xbox фамилият от конзоли ще бъде сведена до 0.

Sony мнооооого ще трябва да се постараят, щото тоя PS plus e тотално аутдейтната услуга.

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7660
Регистриран преди: 13 години

Re: Последиците от дигитализацията

Мнение epedos2 седмици

Аз много се притеснявам за бъдещето на Сони, нищо не се чува от тях в насока смислен абонамент и стрийминг, като нищо ще ги издухат М$ за отрицателно време идното поколение и нема да им се верва. Айде стрийминга все тая, но поне да пуснат нещо като Ориджин Аксес или Гейм Пас в комбо пакет с ПС+, не знам какво се ослушват още, чакат да им опре до кокала ли... не може да са толкова тъпи, ние ги виждаме тия неща, те не ги ли?
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3643
Регистриран преди: 12 години

Re:

Мнение Jim Raynor2 седмици

@vvarp смесваш нещата. Говоря за вътрешни продукции и затова примерът ми е замерянето с пари на всевъзможни анонимници от страна на Netflix. В крайна сметка, когато продаваш какъвто и да е content-as-a-service, съдържанието е цар и дори най-големите нещастници в гейминга - Миро - не се заблуждават в това отношение - не случайно купиха 20 студия. Остават отворени въпросите с честотата, съмнителния успех (или откровен неуспех, както е при Netflix) и доказаната способност на Миро да съсипят всяко начинание с меринджействането си. И все пак, оригиналното съдържание привлича хора - аз съм си взел Pro вместо Х само заради Bloodborne. Нишовите заглавия, освен че облагородяват каталога, имат и потенциал за успех на такава услуга (повече хора ще се прилъжат като не рискуват нищо, защото абонаментът си върви) - win-win.

Външните продукции на royalties вероятно ще страдат повече, но в бъдеще, защото се съмнявам да си напълно прав за модела в момента - едва ли Рокстар са пуснали RDR2, за да получават 20 стотинки на ден игра, много по-вероятно е джамджиите да са развързали кесията за отделен договор. Най-вероятно и с други разпространители е така.

ПП. Монката, ако останат сами, ще го духат в светлото бъдеще на услугите, ясно е, но не вярвам (и искрено се надявам) да не е скоро.

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1379
Регистриран преди: 12 години

Re: Последиците от дигитализацията

Мнение niki_2 седмици

epedos написа:
2 седмици
не знам какво се ослушват още, чакат да им опре до кокала ли... не може да са толкова тъпи, ние ги виждаме тия неща, те не ги ли?
Аааа не се ослушват споко..
Sony and Microsoft to explore strategic partnership
Companies to collaborate on new cloud-based solutions for gaming experiences and AI solutions ...

... The Microsoft-Sony cloud partnership “was all driven by Sony” says Satya Nadella
Майкрото и тях ще дерът за кинти, въпроса е бай японец колко адекватна услуга може да предостави. А дано е читава.

Потребителски аватар
tosh
Console Ninja
Console Ninja
Мнения: 316
Регистриран преди: 14 години

Re: Последиците от дигитализацията

Мнение tosh2 седмици

Лека вметка за геймпас от мен, гарнирана с малко инсайд информация. В момента разплащането с пъблишъри/девелопъри не е на pay-per-play принцип, а на твърда сума, договорена и получена преди пускането на играта в услугата. Каква ще е бъдещата им позиция, ще разберем с излизането на некстджен платформите. При Сони предполагам е подобна ситуацията с 3rd party в PSnow. За плюс игрите знам от познати девелопъри (white paper games с ether one), че с платената сума са избили целия дев на играта + пари отгоре. Но тези неща вероятно няма да са валидни при пс5/xsx и ще се заложи на добре познатият и доволно оплют pay-per-play модел.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3529
Регистриран преди: 14 години

Мнение vvarp2 седмици

tosh, прав си, че сме в началото и съответно има логика да е така. А на какъв принцип се свалят неща от каталога? Вероятно договорът е на принципа х месеца за у кинта. Само че ако заглавието е прекалено играно, едва ли бързат да го махат и съответно предоговарят.

Примерът, който дадох по-горе сигурно не е най-точният. Мисълта ми е, че нещата, които играем от години (20-50 милионови екшъни, RTS, ролки, метровидчета, файтъри и т.н.) просто няма как да оцелеят при абонаментите. Приходите няма да са достатъчни и накрая ще останат от една страна, възможно най-нишовите неща, тип семки и бонбонки. От друга, стомилионни, пристрастяващи циклежи, с оране на ресурси, необятност и ММО забежки. Възможно е да оцелеят и големи акули, от рода на Рокстар, но те още от сега налитат на втория тип "услуги". Едва ли вътрешните студия ще са изключение - най-пресни примери - Grounded на Obsidian и Rad на Double Fine.

Що се отнася до престижа, по аналогия с кабеларите, колкото и щедро да броят милиарди, не се наемат да правят боливудски екшъни. Raynor вече беше давал примера с Roma, защо Куарон не направи Gravity за Нефликс? Лъвският пай на кабеларите отива за сапунки (кабелната аналогия на циклежите), пък били те безобразно скъпи, като Троновете или Уестуърлд.

Съгласен съм иначе, че абонаментите в момента са просто допълнение към другите търговски модели. Дали обаче не бутат каруцата точно в тази посока с разните MMO заемки в почти всички жанрове?

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4421
Регистриран преди: 11 години

Re: Последиците от дигитализацията

Мнение RRSunknown2 седмици

Като почнахте за дигитализация искам да спомена един пресен пример с оплюване на Capcom - бях си купил за 15 лева SF5 от някаква промоция дигитална /с физическа щеше да е същата прецаквация/, обаче установих това е някаква мега начална версия и посмъртно не мога да си отключа повече герои и арени. Та гледам някаква друга промоция тече и се излъгах да си купя Upgrade Kit за Championiship edition който отключва всички герои, арени и костюми без няколко маргинални арени. Къде е уловката - обяснявам - още от PS3 имам акаунт регистриран за UK защото тогава нямаше BG регион и съответно всичките ми трофеи, приятели и т.н. са на този акаунт. Оттам нищо не съм пазарувал дигитално защото с моята карта не ми дава . Та когато си купих PS4 вече имаше BG store и си направих втори акаунт на същата конзола и с който съм накупил към 100 + игри и 10-тина DLC-та . Всички тези игри и DLC-та обаче ги ползвам само с първия акаунт където си се шерват автоматично.
Докато купих Upgrade Kit-а ! Тогава се оказа, че той се локва само за един акаунт и не се шерва. Това не е споменато никъде в условията които прочетох внимателно! Помислих, че е бъг но после като разрових в интернет видях, че не е бъг а долен номер от страна на Capcom.
За щастие веднага изпратих гневен тикет за рефънд - първо ми отговориха, че съм в друг регион и да си търся UK съпорта. От UK съпорта ме прехвърлиха пак на BG съпорта - макар, че бях пуснал играта за тест се позовах на казуса, че съдържанието не работи и за щастие ми върнаха парите - макар, че мина една седмица. Тук по- интересното е, че макар да ми върнаха парите и сега като кликна на Upgrade Kit ми дава опция да я купувам пак - съдържанието си стои налично в акаунта ми в самат игра и като я пусна през BG акаунта всичко си е отключено . Докато не реша да я изтрия предполагам. Не, че ще я играя с този акаунт но е куриоз който ми навява мисли за лют екплойт на системата .

Потребителски аватар
me3x
Контакти:
bad-ass-muther-fucker
Мнения: 3716
Регистриран преди: 14 години

Re: Последиците от дигитализацията

Мнение me3x2 седмици

И от девет кладенеца вода да се носи...дигитализацията си е ок гайс, в случай че се подходи правилно към нея. Майкрото разбраха, че е по хитро да набиват кинтите периодично в няколко що годе доказани търд парти заглавия, както и най накрая да се възползват правилно от инфраструктурата си, вместо да експериментират с диви бюджети в разработката на нещо ново, от което може и да не излезе нищо. Или може и да излезе, но в кафяво. За това и дръпнаха кепенците на доста проекти със съмнителни качества(Fable Legends, Scalebound etc), давайки зелена светлина на въпросната Gamepass услуга. Думкай всичко що е фърст парти на лаунч, земи и някви читави търд парти бонус, дръж тоя лайв голд, що не и на Windows PC...5 куит монтли дюд. На мен лично ми е през оная работа, на кой колко му плащат и кой за кво се бори - аз виждам работещ модел на дигитална дистрибуция за самия мен, без аналог към днешна дата. Пито - платено. Или обратното. Уатевъ. Лично за мен този ход беше критичен за бъдещето на xbox като платформа.
Най важното е, че се сложи края на една крайно гнусна и порочна практика от последните години - да си плащам, за да играя в мулти. Сега си плащам един друг куул сървис, а гейминга в мулти просто си идва като бонус към него. На същите пари. Никой не го спомена преди мен, но за мен(а и не само) това е огромен успех за крайния потрбител.
Sony изтърваха коня с хардуеъра, та поне сега се надявам да догонят михаля с конкурентен(а защо не и по апетитен) сървис.
Fingers crossed...
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3643
Регистриран преди: 12 години

Re: Последиците от дигитализацията

Мнение Jim Raynor2 седмици

Така е, за 5 долара тая instant библиотека на конзола е супер за потребителя, дори за хора с претенции като нас - Yakuza, Nier, DMC, Doom 2016 виждам на пръв поглед . Дори когато неминуемо го вдигнат до десет, пак ще е напълно ок.

За това, че преимуществено ще има циклежи - вероятно да, защото вече циклежите са навсякъде, но и тук може да се поспори. Че услуга като Gamepass може да има полза от тях е вярно, но баш циклежите нямат полза от нея. По-голямата част от тях са f2p и какъвто и да е paywall е излишен - дори в момента неща като Fortnitne и Apex Legends са освободени от изискването за Live Gold/PS+ на съществуващите екосистеми.

Тези, които са платени (GTA/RDR2 Online/CoD), нямат стимул да се задържат - минаваш за месец-два, зарибяваш който можеш и го каниш да си плати, ако още му се цикли.

Не на последно място - самите "цикльори" е спорно до колко ще намират смисъл да си плащат ежемесечно абонамент за 100-200 игри като играят само една-две, които на всичкото отгоре може утре да ги няма.

Не вярвам такава услуга да може да мине метър само с подобни заглавия. Не е като да няма и прецедент - въпреки добрите мулти циклежи (Gears/Forza/Halo) - Live и Xbox не удържаха на четворката. Ако имат претенции да са някакво ултимативно бъдеще, ще трябва съдържание и то много и разнообразно, включително от нашите си игри (бюджетите за които са baby money на фона на това, което се очаква услугата да изкарва един ден, като в допълнение direct-to-service нещата по правило имат незначителен маркетинг) - искат-не искат ще наливат и за друго, ако не - ще го намерим другаде.

Отговори

Кой е онлайн

1 гост