Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3563
Регистриран на: преди 11 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение Jim Raynorпреди 3 месеца


Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3425
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 1 месец


Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1325
Регистриран на: преди 11 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение niki_преди 1 месец

Еми започва се по- сериозно. Аз лично съм развълнуван, както съм писал и преди много пъти за мен бъдещето на гейминг-а e - играеш на всякъде от всяко устройство.
Перспективата за играчи и разработчици да изтънят dependency-то си с хардуера е вълнуваща.

Въпроса е как ще се стече предстоящата война. До края на следващото поколение не виждам как това ще е доминиращият начин за игра и ще е по скоро алтернатива на стандартните конзоли/ хардуер.
Със сигурност очаквам PS5 и Xbox 2 да има отговор ( поне по солиден от PS now да речем) за своите платформи когато ги обявят, като само MS за мен имат инфраструктурата ( същата която опитаха да интегрират в Xbox One на времето) за нещо сходно с това на google.
Valve и Steam обаче ми се струват най застрашени да изпаднат в 10 year from now сценарии, ако не се адаптират.

Чисто финансовият аспект обаче ми е много интересен " колко за кого" ще си разпределят жетоните ни разработчици и platform holder-и.

Потребителски аватар
BardoSore
Контакти:
One of the Team
One of the Team
Мнения: 8540
Регистриран на: преди 13 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение BardoSoreпреди 1 месец

С абонамент ли ще е или всяко заглавие трябва да се закупува отделно. Виртуален магазин? Трябва ли устройствата да поддържат андроид? А, у?
Аз залагам, че в един момент ще цъфнат "изненади" под формата на лимитации.

Потребителски аватар
me3x
Контакти:
bad-ass-muther-fucker
Мнения: 3619
Регистриран на: преди 13 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение me3xпреди 1 месец

Dead on arrival
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1325
Регистриран на: преди 11 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение niki_преди 1 месец

me3x написа:
преди 1 месец
Dead on arrival
Не съм съгласен изобщо. Стрииминга е успешен и развиващ се формат във почти всяка друга сфера на развлекателните индустрии - било книги, филми и музика.
Естествено цялата тая инициатива ще се точи доста време паралелно с нормалният формат докато не узрее правилно. Според мен е правилният формат когато говорим за "дигитална" дистрибуция.

Със сигурност го предпочитам пред тъпотията която опитаха да pull off-нат MS 2013-та и да ни вържат ръцете щото така им е удобно с always online, без да предлагат никакъв смислен add on value спрямо физическата медия.
Дори в момента, дигиталните копия са често по - скъпи на лаунч, но реално излизат по евтино на компаниите и доставят по- високи приходи на продадено копие. Сегашният digital модел ми е сред най- гнусно развитите практики, именно защото бенефита е основно при ония които лапат.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3425
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 1 месец

А дано да е ДОА.

Колкото до стриймването, неведнъж е ставало въпрос, че не може да работи с традиционните игри. Чисто икономически, няма как да си избият бюджетите. Стриймването прави най-рентабилни циклежи като Destiny, EA's Destiny или Beyond Good & Destiny. Не е много по-различна ситуацията с Нетфликс, ХБО и т.н, където се бълват не кинопродукции, а всевъзможни сапунки, с тук-там някой евтинджос филм за престиж.

Потребителски аватар
me3x
Контакти:
bad-ass-muther-fucker
Мнения: 3619
Регистриран на: преди 13 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение me3xпреди 1 месец

Събскрипшън сървис, с крайно съмнителен търд парти съпорт, възможности и ценообразуване. Друг е въпроса колко хора имат ънлимитед 25mbit трафик на дивайсите си, не им пречи проблема с латентността на връзката и тн. А иначе не говорят за цени поради факта, че не са сигурни дали изобщо някое сериозно търд парти ще се хване на хорото. Ми направете си заявката както трябва - развържете кесията, купете 10-ина студия, покажете някоя игра.... А всъщност игрите определят цената на услугата - не сървиса като такъв. Това предполагам е ясно на всеки. А те искат с един джойстик в ръка да им повярват... Иначе нямам против идеята - просто на този етап и в този си вид ми се струва обречена. При все, че около лаунча на сървиса им ще се анонсира next gen



"The future of gaming", because your inputs will maybe happen in the future...
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2315
Регистриран на: преди 13 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение The Demonпреди 1 месец

Ще почне като опция (както беше едно време дигиталното) и след време ще стане единствената опция. :) Но както при блу рей филмите, не вярвам скоро да ни лишат от физическото. Освен ако не искат много хора да станат пирати. :) Както има сега хора които слушат спотифай, други които го намират за ниско качество и карат на мп3та и трети, най големите меломани, които карат на flac, cd, vinyl...

Аз напоследък сериозно се замислям дали да не се върна към пиратството изцяло. Нищо че последните 15 години гледам да играя 90% оригинални неща. Наглата и алчна политика на разпространителите дотам ще ни доведе. При конзолите месечна такса "конзола", която ти орязва мултиплейър функциите на всички игри. При ПЦ физическите, задължителен стийм + denuvo, което ти сваля производителността... В смисъл, вече нищо не може да ме учуди. Дали ще се усетят че е време да спрат и просто да продават добри игри, без да третират дори легалните играчи като втора ръка хора или престъпници ? :)

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4341
Регистриран на: преди 10 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение RRSunknownпреди 1 месец

Аз пък все повече съм спрял да се занимава с физически носители - и без това вътре в кутийките най-често има само някъкъв код , а игрите изисват някъкъв дебел пач за да са изобщо играеми. Миналата година бях дал на вуйчо ми Wolf New Order , и той понеже на къщата има само някъкъв мобилен интернет беше стигнал едно място което беше невъзможно да се мине с непачната игра. Толкоз за офлайн експириънса .

От дигитала съм доволен - поястоянно има игри на безценица - купувам, тегля и играя - за физикала трябва да се занимава с куриери , официалните магазини дерат кожи с цени и трябва да чакам по една седмица докато ми дойде нещо. Вече трябва някаква игра много да ме е впечатлила и да знам, че ще я преигравам след десет години да имам желание да я взема физикал - а такива игри няма .

За PC имам игри които ми стоят инсталирани от 10 години - дали ме боли фара, че за Civ 5 имам някъде по кашоните кутийка а Civ 6 съм я взел дигитална като и в двата случая съм ги цепил от игра и имам стотици часове.

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3163
Регистриран на: преди 10 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение danailkillerпреди 1 месец

Честно казано и аз съм малко песимистичен докъде може (в наше време) да се докара подобна платформа пък било и то подкрепена от Google. И то не за друго, а пореди две относително видими причини:
* Все още има много места с доста слаб интернет, или пък с лимитиран трафик на месец/ден
* До тук уж всичко е подкарано да работи, а все още не разкриват каква ще е ценовата политика и списъка с игрите на launch?!

Ако Google бяха уверени, че това нещо ще проработи като услуга то щяха да тръбят здраво за игрите, които ще можеш да играеш, както и какви са цените. А така просто като някаква концепция го представят... което не е така, те от години имаха концепцията, дори я показваха чат-пат под друго име.

Но така де, това са притесненията ми на този етап, естествено само времето ще покаже накъде всъщност отиват нещата, а доколко Valve и конзолите ще се пригодят към това - според мен е неминуемо. Все пак не случайно Valve обявиха точно седмица преди Google, че вече можеш да стриймваш Steam игри от машината си вече извън локалната мрежата и на почти всякакви (без iOS заради спор с Apple) устройства. Това е директно си беше предварителен отговор на това, което Google правят.
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3563
Регистриран на: преди 11 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение Jim Raynorпреди 1 месец

Скептицизмът е оправдан - дори аз като голям апологет на излъчването не бих се абонирал в началото, по изброените вече горе аргументи. Гугъл не са и част от гейминг културата като цяло, а много често нещата не стават просто като наемеш три синджира народ и хвърлиш много пари, което обяснява и посредствения и объркан анонс. Примери имаме много - motion gaming, VR, а защо не и Google Plus, ако се гледа по-абстрактно.

Все пак това е стъпка по пътя и като такава - нещо положително. Явно са налели сериозен ресурс или поне така твърдят. Стриймингът ще се случи в един момент, това е неминуемо и въпрос на време - както каза Дан, индустрията вече се наглася натам. Разбира се, ще стане поетапно и не вярвам да измести напълно традиционните носители - все пак хората още купуват винили, продават се вестници и дискове и ходим на кино.

Горе варп писа, че streaming-ът не работел със всички заглавия и даде пример с продукциите в Netflix/HBO GO, с което се съгласявам, но с уговорката - за момента. Ценовите модели също еволюират във времето, а възможностите за продуциране на такива мрежи ще растат пропорционално на умножаването на потребителите им (в което едва ли някой се съмнява - милениълите и идващите след тях едва ли ще е вълнуват от дискове или ще имат търпението за сваляне и инсталация). По моему, качествени "only on" продукции ще видим много скоро в киноиндустрията - с все по-масовата консолидация на големите продуцентски къщи и насочването на ресурса към конвеирно производство на марвелистики, повече и повече интересни проекти ще се случват direct-to-stream и филми като Roma няма да са случайност. Вероятно day 1 Avengers няма да излезе скоро едновременно с кинопремиерата в stream мрежа, но и това е до време и до пари.
В гейминга предполагам нещата ще се случат по-бавно, но идните десетилетия разходите вероятно ще паднат доста с напредъка на AI - най-малкото колосалните outsourcing начинания в Индия, Филипините и България ще зачезнат. Така че мегдан има и е въпрос на време.

tl;dr - streaming-ът ще дойде и ще е ок, но вероятно и за щастие няма да доживеем времето, в което ще ни вземе конзолите, дисковете и инсталациите изцяло.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3425
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 1 месец

При облаците, основна бариера е инфраструктурата. В това отношение, Sony и Nintendo нямат полезен ход, освен да минат изцяло на софтуерната сцена. Така че не подценявайте Google, като на хорото са почти цялата MAFIA - Microsoft, Amazon, засега липсват Facebook и IBM, но пък се чува за Apple.

Софтуер ще има, друг е въпросът доколко ще са "игри". Ако се върна на икомическия въпрос, максимални приходи дава това, което се гледа/играе най-много пъти, от най-много хора. За облачните кабелари, това е форматът на сапунките, понеже са с най-голяма продължителност, докато Roma, например, трябва да се гледа от 10+ пъти повече хора за да докара нивото на рентабилност на един(!) сезон на Daredevil. При игрите, логиката не е много по-различна, то и сега най-печеливши са мулти-циклежи като Fortnite, с навъртени 1000-ди часове на калпак. Само че при облачен модел, неща като Devil May Cry, Metroid, Resident Evil или Cuphead няма как да си избият парите, просто защото се минават за 10 часа. Такива заглавия могат да съществуват само при продажба на копия. За да не съм голословен:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... eal-monday
The company would collect [...] monthly fees, then divide up the revenue between developers based on how much time users spend playing their games.

Колкото за "прогреса", облачната жица води към филма Ready Player One. Неслучайно Facebook се сдоби с Oculus VR. Що за прогрес е това :smh:

Отговори

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 2 госта