Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3568
Регистриран на: преди 11 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение Jim Raynorпреди 6 месеца


Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3456
Регистриран на: преди 14 години

Мнение vvarpпреди 4 месеца


Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1327
Регистриран на: преди 11 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение niki_преди 4 месеца

Еми започва се по- сериозно. Аз лично съм развълнуван, както съм писал и преди много пъти за мен бъдещето на гейминг-а e - играеш на всякъде от всяко устройство.
Перспективата за играчи и разработчици да изтънят dependency-то си с хардуера е вълнуваща.

Въпроса е как ще се стече предстоящата война. До края на следващото поколение не виждам как това ще е доминиращият начин за игра и ще е по скоро алтернатива на стандартните конзоли/ хардуер.
Със сигурност очаквам PS5 и Xbox 2 да има отговор ( поне по солиден от PS now да речем) за своите платформи когато ги обявят, като само MS за мен имат инфраструктурата ( същата която опитаха да интегрират в Xbox One на времето) за нещо сходно с това на google.
Valve и Steam обаче ми се струват най застрашени да изпаднат в 10 year from now сценарии, ако не се адаптират.

Чисто финансовият аспект обаче ми е много интересен " колко за кого" ще си разпределят жетоните ни разработчици и platform holder-и.

Потребителски аватар
BardoSore
Контакти:
One of the Team
One of the Team
Мнения: 8552
Регистриран на: преди 13 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение BardoSoreпреди 4 месеца

С абонамент ли ще е или всяко заглавие трябва да се закупува отделно. Виртуален магазин? Трябва ли устройствата да поддържат андроид? А, у?
Аз залагам, че в един момент ще цъфнат "изненади" под формата на лимитации.

Потребителски аватар
me3x
Контакти:
bad-ass-muther-fucker
Мнения: 3627
Регистриран на: преди 14 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение me3xпреди 4 месеца

Dead on arrival
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1327
Регистриран на: преди 11 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение niki_преди 4 месеца

me3x написа:
преди 4 месеца
Dead on arrival
Не съм съгласен изобщо. Стрииминга е успешен и развиващ се формат във почти всяка друга сфера на развлекателните индустрии - било книги, филми и музика.
Естествено цялата тая инициатива ще се точи доста време паралелно с нормалният формат докато не узрее правилно. Според мен е правилният формат когато говорим за "дигитална" дистрибуция.

Със сигурност го предпочитам пред тъпотията която опитаха да pull off-нат MS 2013-та и да ни вържат ръцете щото така им е удобно с always online, без да предлагат никакъв смислен add on value спрямо физическата медия.
Дори в момента, дигиталните копия са често по - скъпи на лаунч, но реално излизат по евтино на компаниите и доставят по- високи приходи на продадено копие. Сегашният digital модел ми е сред най- гнусно развитите практики, именно защото бенефита е основно при ония които лапат.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3456
Регистриран на: преди 14 години

Мнение vvarpпреди 4 месеца

А дано да е ДОА.

Колкото до стриймването, неведнъж е ставало въпрос, че не може да работи с традиционните игри. Чисто икономически, няма как да си избият бюджетите. Стриймването прави най-рентабилни циклежи като Destiny, EA's Destiny или Beyond Good & Destiny. Не е много по-различна ситуацията с Нетфликс, ХБО и т.н, където се бълват не кинопродукции, а всевъзможни сапунки, с тук-там някой евтинджос филм за престиж.

Потребителски аватар
me3x
Контакти:
bad-ass-muther-fucker
Мнения: 3627
Регистриран на: преди 14 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение me3xпреди 4 месеца

Събскрипшън сървис, с крайно съмнителен търд парти съпорт, възможности и ценообразуване. Друг е въпроса колко хора имат ънлимитед 25mbit трафик на дивайсите си, не им пречи проблема с латентността на връзката и тн. А иначе не говорят за цени поради факта, че не са сигурни дали изобщо някое сериозно търд парти ще се хване на хорото. Ми направете си заявката както трябва - развържете кесията, купете 10-ина студия, покажете някоя игра.... А всъщност игрите определят цената на услугата - не сървиса като такъв. Това предполагам е ясно на всеки. А те искат с един джойстик в ръка да им повярват... Иначе нямам против идеята - просто на този етап и в този си вид ми се струва обречена. При все, че около лаунча на сървиса им ще се анонсира next gen



"The future of gaming", because your inputs will maybe happen in the future...
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2341
Регистриран на: преди 14 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение The Demonпреди 4 месеца

Ще почне като опция (както беше едно време дигиталното) и след време ще стане единствената опция. :) Но както при блу рей филмите, не вярвам скоро да ни лишат от физическото. Освен ако не искат много хора да станат пирати. :) Както има сега хора които слушат спотифай, други които го намират за ниско качество и карат на мп3та и трети, най големите меломани, които карат на flac, cd, vinyl...

Аз напоследък сериозно се замислям дали да не се върна към пиратството изцяло. Нищо че последните 15 години гледам да играя 90% оригинални неща. Наглата и алчна политика на разпространителите дотам ще ни доведе. При конзолите месечна такса "конзола", която ти орязва мултиплейър функциите на всички игри. При ПЦ физическите, задължителен стийм + denuvo, което ти сваля производителността... В смисъл, вече нищо не може да ме учуди. Дали ще се усетят че е време да спрат и просто да продават добри игри, без да третират дори легалните играчи като втора ръка хора или престъпници ? :)

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение RRSunknownпреди 4 месеца

Аз пък все повече съм спрял да се занимава с физически носители - и без това вътре в кутийките най-често има само някъкъв код , а игрите изисват някъкъв дебел пач за да са изобщо играеми. Миналата година бях дал на вуйчо ми Wolf New Order , и той понеже на къщата има само някъкъв мобилен интернет беше стигнал едно място което беше невъзможно да се мине с непачната игра. Толкоз за офлайн експириънса .

От дигитала съм доволен - поястоянно има игри на безценица - купувам, тегля и играя - за физикала трябва да се занимава с куриери , официалните магазини дерат кожи с цени и трябва да чакам по една седмица докато ми дойде нещо. Вече трябва някаква игра много да ме е впечатлила и да знам, че ще я преигравам след десет години да имам желание да я взема физикал - а такива игри няма .

За PC имам игри които ми стоят инсталирани от 10 години - дали ме боли фара, че за Civ 5 имам някъде по кашоните кутийка а Civ 6 съм я взел дигитална като и в двата случая съм ги цепил от игра и имам стотици часове.

Потребителски аватар
danailkiller
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 3173
Регистриран на: преди 10 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение danailkillerпреди 4 месеца

Честно казано и аз съм малко песимистичен докъде може (в наше време) да се докара подобна платформа пък било и то подкрепена от Google. И то не за друго, а пореди две относително видими причини:
* Все още има много места с доста слаб интернет, или пък с лимитиран трафик на месец/ден
* До тук уж всичко е подкарано да работи, а все още не разкриват каква ще е ценовата политика и списъка с игрите на launch?!

Ако Google бяха уверени, че това нещо ще проработи като услуга то щяха да тръбят здраво за игрите, които ще можеш да играеш, както и какви са цените. А така просто като някаква концепция го представят... което не е така, те от години имаха концепцията, дори я показваха чат-пат под друго име.

Но така де, това са притесненията ми на този етап, естествено само времето ще покаже накъде всъщност отиват нещата, а доколко Valve и конзолите ще се пригодят към това - според мен е неминуемо. Все пак не случайно Valve обявиха точно седмица преди Google, че вече можеш да стриймваш Steam игри от машината си вече извън локалната мрежата и на почти всякакви (без iOS заради спор с Apple) устройства. Това е директно си беше предварителен отговор на това, което Google правят.
The jedi's gotta do, what the jedi's gotta do!

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3568
Регистриран на: преди 11 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение Jim Raynorпреди 3 месеца

Скептицизмът е оправдан - дори аз като голям апологет на излъчването не бих се абонирал в началото, по изброените вече горе аргументи. Гугъл не са и част от гейминг културата като цяло, а много често нещата не стават просто като наемеш три синджира народ и хвърлиш много пари, което обяснява и посредствения и объркан анонс. Примери имаме много - motion gaming, VR, а защо не и Google Plus, ако се гледа по-абстрактно.

Все пак това е стъпка по пътя и като такава - нещо положително. Явно са налели сериозен ресурс или поне така твърдят. Стриймингът ще се случи в един момент, това е неминуемо и въпрос на време - както каза Дан, индустрията вече се наглася натам. Разбира се, ще стане поетапно и не вярвам да измести напълно традиционните носители - все пак хората още купуват винили, продават се вестници и дискове и ходим на кино.

Горе варп писа, че streaming-ът не работел със всички заглавия и даде пример с продукциите в Netflix/HBO GO, с което се съгласявам, но с уговорката - за момента. Ценовите модели също еволюират във времето, а възможностите за продуциране на такива мрежи ще растат пропорционално на умножаването на потребителите им (в което едва ли някой се съмнява - милениълите и идващите след тях едва ли ще е вълнуват от дискове или ще имат търпението за сваляне и инсталация). По моему, качествени "only on" продукции ще видим много скоро в киноиндустрията - с все по-масовата консолидация на големите продуцентски къщи и насочването на ресурса към конвеирно производство на марвелистики, повече и повече интересни проекти ще се случват direct-to-stream и филми като Roma няма да са случайност. Вероятно day 1 Avengers няма да излезе скоро едновременно с кинопремиерата в stream мрежа, но и това е до време и до пари.
В гейминга предполагам нещата ще се случат по-бавно, но идните десетилетия разходите вероятно ще паднат доста с напредъка на AI - най-малкото колосалните outsourcing начинания в Индия, Филипините и България ще зачезнат. Така че мегдан има и е въпрос на време.

tl;dr - streaming-ът ще дойде и ще е ок, но вероятно и за щастие няма да доживеем времето, в което ще ни вземе конзолите, дисковете и инсталациите изцяло.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3456
Регистриран на: преди 14 години

Мнение vvarpпреди 3 месеца

При облаците, основна бариера е инфраструктурата. В това отношение, Sony и Nintendo нямат полезен ход, освен да минат изцяло на софтуерната сцена. Така че не подценявайте Google, като на хорото са почти цялата MAFIA - Microsoft, Amazon, засега липсват Facebook и IBM, но пък се чува за Apple.

Софтуер ще има, друг е въпросът доколко ще са "игри". Ако се върна на икономическия въпрос, максимални приходи дава това, което се гледа/играе най-много пъти, от най-много хора. За облачните кабелари, това е форматът на сапунките, понеже са с най-голяма продължителност, докато Roma, например, трябва да се гледа от 10+ пъти повече хора за да докара нивото на рентабилност на един(!) сезон на Daredevil. При игрите, логиката не е много по-различна, то и сега най-печеливши са мулти-циклежи като Fortnite, с навъртени 1000-ди часове на калпак. Само че при облачен модел, неща като Devil May Cry, Metroid, Resident Evil или Cuphead няма как да си избият парите, просто защото се минават за 10 часа. Такива заглавия могат да съществуват само при продажба на копия. За да не съм голословен:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... eal-monday
The company would collect [...] monthly fees, then divide up the revenue between developers based on how much time users spend playing their games.

Колкото за "прогреса", облачната жица води към филма Ready Player One. Неслучайно Facebook се сдоби с Oculus VR. Що за прогрес е това :smh:

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3456
Регистриран на: преди 14 години

Мнение vvarpпреди 2 месеца

https://news.microsoft.com/2019/05/16/s ... rtnership/
Under the memorandum of understanding signed by the parties, the two companies will explore joint development of future cloud solutions in Microsoft Azure to support their respective game and content-streaming services. In addition, the two companies will explore the use of current Microsoft Azure datacenter-based solutions for Sony’s game and content-streaming services.
Светло бъдеще, а?

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3456
Регистриран на: преди 14 години

Мнение vvarpпреди 2 месеца

https://www.bloomberg.com/news/articles ... ation-team
Negotiations with Microsoft began last year and were handled directly by Sony’s senior management in Tokyo, largely without the involvement of the PlayStation unit, according to people familiar with the matter. Staff at the gaming division were caught off-guard by the news. Managers had to calm workers and assure them that plans for the company’s next-generation console weren’t affected, said the people, asking not to be identified discussing private matters.
Нищо чудно банковите шефчета на Ментендо да са следващите.

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2341
Регистриран на: преди 14 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение The Demonпреди 2 месеца

Като я видях тази снимка, колко усмихнати се здрависват, първото нещо което си помислих е "Събраха се" :lol: Две компании, които толкова много си приличат. И двете влезли в геймбизнеса, без да имат нищо общо (или почти :) ) с единствена идея, разширяване на дейностите. Сони - електронен гигант, конгломерат. Топ целта им е да взимат повече пари, но поне знаят как се прави маркетинг и хардуер. Като хардуера винаги е много консервативен и ако имам нещо по разчупено, то е само след като някой го е въвел преди това. (онлайн гейминг, моушън контроли, тъч контроли... дори пада им почти не се е променил и на DS4 единствената разлика е говорителче, което пак е взето от Wii пада. Какво ще правят без Nintendo не знам. ) Студията си ги купуват, намират, финансират. Майкрософт - гейминга за тях е просто забежка, като мобилната им девизия. Развлечение по принуда. Някакси имам чувството, че едва ли не, без желание се работи в отделението за гейминг (изключвам първите 3 години на 360) Двете компании 95% работят в картел! Тъжното е, че избутаха Нинтендо настрана, унищожиха SEGA и общо взето сега могат да си насочват гейминдустрията накъдето си поискат. Много искам да се появи някаква друга геймкомпания за геймъри, която да прави истински конзоли, но едва ли ще го позволят. Google не се брои. Сони и Майкрософт, ако не бързат и изчакват точните моменти и смяната на поколенията, могат да водят конзолната индустрия накъдето си поискат. Реално те се интересуват от това всички покупки да минават през техният стор и всеки да си плаща редовно абонамент. Физическите копия не са опция, защото идеята е да имат контрол над потребителите, като извиват ръце с абонаменти. А тия абонаменти имат смисъл само за хора които много играят. Ама наистина много. Като предимно играят комерс игри и каквото им дадат. Общо взето те ще имат силата и да определят до някаква степен, какво да се играе масово. Скоро дори сейвовете на игрите, ще ни ги пазят те и ще ни казват кога спираме да играем дадена игра и кога не.

Обаче краят на конзолите (такива каквито бяха) май наближава и в япония. Суича биел PS4 с 8 милиона срещу 6 и половина. Въпреки че Sony нямат никаква конкуренция там, те не продават много. Тъжно е и че по метрото в Токио все по малко можеш да видиш хора, които играят на хендхелди. Всички зомбирано си цъкат сървисите на смартфоните, взимат си дневните бонус кристали и набиват в микротранзакции. На запад обаче нещата са други. PS4 отива към 100 милиона и явно има пазар за конзоли. Все още.

Мен ако питате, всичко заради което се влюбих в конзолите началото на 20ти век, вече го няма. Без едно.

-Пускаш и играеш - пускаш играта и се инсталират 32 гигабайта от диска, после се теглят още 34 гигабайта ъпдейти (пример FF15)
-Притежаваш завършени копия - Ми не, вече има дей 1 пачове, кило dlc-та изрязани от играта и нова версия GOTY с всичко след 1 година
-Физически копия - нямат смисъл, понеже игрите излизат в бета версии и нямат манюъли. Всичко е добре премислена схема с цел отказване на потребителите от тях и въвеждане на затворена дигитална система. Всички повтарят като зомбирани че физическите копия не са бъдещето. Това е идеята.
-Всички са равни като си купят играта - Ми не, вече потребителите се делят на плащащи и неплащащи, като вторите имат най-различни преференции като това да играят мултиплейър, да получават безплатни неща и да играят онлайн сингъл плейър игри като Dark Souls.
- Конзолни ексклузиви - Почти няма, всичко го има и за компютър. Помните ли периода от 90-те до 2007ма с края на PS2 епохата. Колко много игри бяха само конзолни и не можехха да се играят на PC. Aз помня. Само за PS2 мога да изброя 100 игри които ги няма и за PC, без да гледам в нета, а реално сигурно са над 500. Сега за PS4 мога да изброя не повече от 10, от които истински ми се играят 1-2 от тях.
-Конзолите като уникален хардуер за гейминг - На практика те са си PC-та. Не толкова проблема е в спецификациите им, а защото вече неистово се сравняват с PC-то. Преди време не беше така. Това изоставане не беше проблем като сега и по-скоро беше плюс, защото се наблягаше на оригиналните идеи и арта. Сега в момента в който изостанат от PC-то, eдва ли не стават трагедии и масови самоубийства. Ако ти е леко по-ниска резолюцията, играта става "неиграема" Издават се ъпгрейднати версии на конзоли Pro X версиите.. Жалко е. :)

Eдинственото нещо което остана от конзолите е удобството. Него не мога да не го отбележа. Според мен, точно затова масово се продават на запад. Като геймър който се ориентира към PC, трябва да призная, че се появяват определени проблеми. Дали пада ти няма да го разпознава играта (особено ако е PS4 пад... с 360/оne е много по-добре под windows), дали ще има други технически проблеми (разминаване на звук и картина в редки случаи, странни засичания тук и там, играта няма да се стартира... проблеми с резолюциите на телевизора..). Има проблеми, но не са много чести и ако имаш елементарни технически познания, можеш да решиш всеки един такъв с четене в нета и пипане по настройките на играта.

За мен лично, докато някои от горните минуси не се променят, Сони и Майкрософт вече не са ми опция за гейминг. Не са опция също cloud услугите им, абонаментите, стрийминга. Интересен ми е все още Switch-a като конзола и нямам търпение да обявят новите модели.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение RRSunknownпреди 1 месец

Този списък ми напомни защо спрях да играя на PC и преминах изцяло към конзоли за дълго време -сега обаче нещата пак се обърнаха - конзолите станаха PC-та със всичките им проблеми .

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3456
Регистриран на: преди 14 години

Мнение vvarpпреди 1 месец

PC или конзола, от края на 90-те всички игри се ръководят от конзолните поколения. В продължение на 6-7 години излизат заглавия със сходни технически показатели, задвижвани от общо-взето, едни и същи енджини. Така, дори човек да е с най-мощното PC, няма кой знае каква полза след като игрите са правени да вървят на 7-годишен конзолен хардуер.

Очевидно предимство на това е, че вместо да се броят хилядарки за ново PC или чест ъпгрейд, може да се мине с конзола за няколко стотака. Всъщност, целият отрасъл се крепи на конзолните поколения. В противен случай нямаше да има време за изплащане на разработките на хардуер и енджини, оптимизацията щеше да е невъзможна, продажбите никакви и в крайна сметка щеше да се стигне до вълна от фалити, като в края на 90-те.

Така че понятието конзола трябва да се свърва най-вече с конзолни поколения и фиксиран хардуер.


Ако се върнем на темата, едно негласно сътрудничество между Sony, Nintendo и чипмейкъри, като Nvidia спокойно може да контрира напъните на облачно-сървърната мафия. В противен случай, както вече е говорено, двете компании остават без полезен ход освен да клекнат пред въпросните бухалкаджии. За съжалени, това и става.


Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4359
Регистриран на: преди 10 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение RRSunknownпреди 1 месец

Не ми харесва офертата им за заместване на конзолите - за да играеш на телевизор трябва да си купиш Google Chromecast (100 лева) + контролер (120 лева) и по 10 долара на месец = 120 долара на година и трябва да си купуваш игрите отделно. За PC повече виждам смисъл дори вързано към телевизора, НО при положение, че едва ли ще се предлагат ВСИЧКИ игри а само някакви избрани от тях пак ще го има момента със ограничението.
Със сегашния интернет и лаг е пълен абсурд технически да се стриймва мултиплеър.
А повечето хора съм забелязъл, че без значение колко яка оптика имат си ползват интернета през някъкъв недъгав рутър и никога не си ползват реалната скорост и време за реакция.

Ако беше като нетфликс - плащаш такса и само такса и гледаш/ползваш всичко тогава щях да видя смисъл в иновацията. В момента както е ми изглежда твърде странна услуга - хем плащаш такса хем си купуваш игри хем нямаш достъп до всички игри .

Отговори

Кой е онлайн

1 гост