Shenmue

It's been AGES!
Отговори
Raziel
Freaky Fanboy
Freaky Fanboy
Мнения: 66
Регистриран на: преди 2 години

Re: Shenmue

Мнение Razielпреди 11 месеца

Жалко реши ли са да не се дават зор и да минат с калпав Remaster.

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2369
Регистриран на: преди 14 години

Re: Shenmue

Мнение The Demonпреди 11 месеца

Новите SEGA които решиха да правят това в което са най-добри, ама именно Софтуер, са така ... :D 15 години разпространители, понякога на яки заглавия, понякога не. Плащащи стотинки на чужди фирми да им правят средняшки продължения на франчайзите и пускащи от време на време някакви Аркади и Якуза .... И най вече, цоцащи от портове на игрите им до 2001ва, пускани на разнообразни платформи по няколко пъти. Това е Sega след Dreamcast.Не ги подкрепяйте като купувате старите им игри, те го разбират погрешно и пускат още портове, вместо нови заглавия. Пак се радвам че все пак ги има и пускат по една добра нова игра на година, но знам че могат 10 пъти повече.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4367
Регистриран на: преди 10 години

Re: Shenmue

Мнение RRSunknownпреди 11 месеца

Може пък да са чели форума и оплакванията от римастъра на Shadow of the colossus, че променял естетиката на играта и да са решили , че няма смисъл да се охарчват :)

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3570
Регистриран на: преди 11 години

Re: Shenmue

Мнение Jim Raynorпреди 11 месеца

RRSunknown написа:
преди 11 месеца
Може пък да са чели форума и оплакванията от римастъра на Shadow of the colossus, че променял естетиката на играта и да са решили , че няма смисъл да се охарчват :)
Плача :D

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2369
Регистриран на: преди 14 години

Re: Shenmue

Мнение The Demonпреди 11 месеца

На съвременните носители и както пускат да се теглят пачове по 20 гига, могат спокойно да пуснат и двете версии. Или на носителя или като длц код. Нямат оправдание. :) Игри като Wonder Boy могат директно да превключват между нова и ретро визия. Не им се работи на SEGA и това си е. Колкото се може по-лесно да е.

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2369
Регистриран на: преди 14 години

Re: Shenmue

Мнение The Demonпреди 2 седмици

Тоя уикенд се стегнах, запалих Дриймкаста и довърших Shenmue 2. Досега го карах лежерно, защото бях сигурен, че няма да има трета част. Сега като видях как свърши 2-ката, ми стана гадно за хората чакали от 2001-ва продължение. Даже прочетох темата и бая се усмихвах като четох коментарите на Bobi и Rinaldo. Ех, велики времена. :lol: Да се надяваме, че аз няма да чакам много, въпреки че докато не натисна START на заглавният екран с надпис "Shenmue 3", не вярвам че ще излезе изобщо. :lol: 4тият диск с Shenhua беше доста странен, но постигна целта си. Определено велика игра, не можеш да я сравниш с нищо друго. Слагам я наравно с най-големите игри от 2001-ва като Metal Gear Solid 2, Final Fantasy X, GTA 3, ICО, Silent Hill 2 и много други. В някои отношения надмива всички изброени... в други дори бие съвременни игри за PS4. Например още в първото барче във FF15, два напълно еднакви женски NPC модела се блъскаха в ъгъла и не можеха да се разминат. Ама напълно еднакви - лице, дрехи, всичко! :lol: В Shnemue 2 има може би над 200, напълно различни NPC-та ходещи по улиците и минаващи по дневните си маршрути и задачи. В апартаментните сгради сигурно има над 200-300 стаи в които да влизаш без никакъв смисъл и нито една не е напълно еднаква на другата (Разместено е обзавеждането по уникален начин и във всяка стая има поне 1 уникален предмет) Всичко което съм писал за 1-цата, важи и тук. Просто това е игра в която има прекалено много неща, много от които за днешните девелопъри биха били немислими. Тези неща са сложени в играта, не с някаква цел, а допълват атмосферата/реализма. В днешното разбиране за гейм дизайн, всяко нещо за което се положи усилия, трябва да някаква връзка с геймплея. Aко Shenmue се правеше сега, щяха да заключат стаите в апартаментните сгради, щяха вместо 200 разхождащи се нпц-та, да направят 20-30 и да се повтарят... Страшното става, когато се вкарат опция за задаване на въпроси, на всяко едно NPC на улицата. Можеш да го питаш няколко стандартни въпроса важащи през цялата игра (Търсене на работа, търсене на магазини, търсене на места за залагане и бойни арени) и 1 за мейн куста, който обикновено е за посока и се променя постоянно. Не знам как са го направили, но се създава усещането че всяко npc, отговаря по различен начин, със своят характер и в зависимост от това колко е заето, а някои дори те водят до мястото за което питаш. Най-вероятно е заради огромният бюджет за времето си, но в няколко отношения, играта е ненадмината и до днес.. Хубавото в случая е, че се вижда къде е отишъл бюджета. :) Понякога дори вече да съм научил къде трябва да отида, заговарям случайни NPC-та да видя дали няма да изкочи повече информация или да видя как ще ми отговорят от любопитство. Личи си че в дублажа за обикновените NPC-та са използвали аматьори или един актьор си променя гласа за да звучи различно... но пак адмирации за опита всички да са озвучени различно.

За тая игра мога да говоря с часове.... За уникално пресъздаденият Хонг Конг и за Кулон... дори за планинската местност накрая. Незнам... постоянно се чудиш и маеш, как са успяли да постигнат това на Dreamcast и на какво ли е още е била способна машинката, ако не я бяха спряли за година и половина на запад.... Ако бяха успели да вземат малко повече от пазарният дял завзет от Sony и хайпа който караше всички да чакат PS2. :roll: Каквo ли щеше да стане ако бяха издали Shenmue 3 oще 2003та? Напоследък все повече и повече се чудя, какъв ли би бил гейминга, ако SEGA още ги имаше... Сега години след оттеглянето от хардуерната сцена, виждам че компанията малко по-малко загуби софтуерната си сила и всички тия гръмки думи за разработка на софтуер, са били само за да могат някои хора да си запазят заплатите. Shenmue заслужава римейк подобен на този от новият Shadow Of Collosus. В момента мисля, че не много хора биха я оценили както подобава. За да я изпита човек на макс, трябва определена нагласа. Малко могат да разберат какво техническо достижение е била на тоя хардуер през 2001ва. Има някои неща които не са остаряли добре - quick time events, където по време на кътсцена натискаш бързо появяващи се бутони. Леле това колко е дразнещо в комбинация с кътсцени, които трябва гледаш отново и отново, без бутон за скипване. :lol: Самите битки са ми малко дървени, въпреки че на играча му се налага да им свикне и овладее до някакво прилично ниво. С втората част вече почва да прилича повече на кунгфу филм с много битки, в с всичките му яки клишета в добрият смисъл на думата.

Най-тъжното нещо е, когато накрая на играта се изписва надпис The Story Goes On... или нещо такова и ти дават шанс да запишеш CLEAR SAVE. Сейв който никога няма да бъде използвам, защото не е за new game plus, а за Shenmue 3 продължението за дриймкаст. Все пак си го записах и ще си го пазя вечно на мемори картата. Този сейв ще е нещо като награда и за мен символизира краят на една епоха в гейминга. :)

Shenmue поредицата не се оказа онзи Killer app, на който SEGA са се надявали в борбата със Сони. Тази игра е за ценители геймъри и не може да впечатли лапета и рандъми по начинът по който може GTA 3. Oще навремето е имало журналисти които не са я разбирали и са и давали 7/10. За новата част се надявам да е успешна и да изкарат и 4-ката след нея. Сега вече го няма натиска от конзолните войни и с кеф ще си го цъкам на PC. Нямам търпение да дойде ноември, day 1 ще е за мен. Тогава направо не знам как ще смогна, че и death stranding се очаква същият месец . :)

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4367
Регистриран на: преди 10 години

Re: Shenmue

Мнение RRSunknownпреди 2 седмици

Например още в първото барче във FF15, два напълно еднакви женски NPC модела се блъскаха в ъгъла и не можеха да се разминат. Ама напълно еднакви - лице, дрехи, всичко! :lol: В Shnemue 2 има може би над 200, напълно различни NPC-та ходещи по улиците и минаващи по дневните си маршрути и задачи.
Ей това винаги ме е дразнило в игрите - и днес ги мързи , и не мога да разбера защо при положение, че в Скайрим този ефект го постигнах с 600 килобайтов!!! мод . Да се чуди човек какво толкова е ги е домързяло от bethesda при положение, че дори сами са си направили редактор на тела и физономии и всякакви дрехи . За разлика от едно време предполагам когато педантично са правили всичко на ръка.

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2369
Регистриран на: преди 14 години

Re: Shenmue

Мнение The Demonпреди 2 седмици

Явно този аспект се смята за маловажен и не влагат ресурси в него. Но е голяма грешка, защото ми избоде очите във Ff15. Разваля вживяването, атмосферата и прави npcта много изкуствени. Вярно някакъв рандъм генератор ще е по добре от ръчно направени, но малко на брой добре изглеждащи модели.

Отговори

Кой е онлайн

1 гост