First-person shooters

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain8 години

Никакъв адвенчър, просто нормален шуутър. Тези които предлагат стръвен екшън за мен са Serious Sam. Там кеф ти свобода на движението и липса на
затормозяване откъде да се мине.
Само дето КОД нито предлага интелигентно направени нива, нито стръвен екшън.
Просто добре режисиран railroad шуутър. Нищо напреки подобен тип екшъни и аз се кефя, просто ми липсват стария тип FPS.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown8 години

Еми то затова Pankiller (на който Gold edition ми стои най-отгоре на рафта с колекцията) и Serious Sам са ми на първите две места в класацията на шутъри, а Халфа също е пътека - просто са го замаскирали по-добре( в градския бой към края на двойката и цитаделата няма никаква разлика с CoD). Работата е там че Халфа смазва с дизайн като арт и разнообразие на околната среда и няма как да ти омръзне докато във военните екшъни отдавна няма какво да те изненада и на всички са ни омръзнали разрушените сгради/ снайперирането/стелтването по сценарий.
Последна промяна от RRSunknown на 18 авг 2012, 02:42, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain8 години

Двойката ми е супер любима, но първо там екшъна не е толкова муден, второ нивата са интелигентно направени, има редуване на
разни елементи като споменатото шофиране, но те са за да разчупят гейплея, имаше и разни пъзели с gravity gun.
И все пак не ми е по-любима от единицата която за мен е не само най-великия шуутър, но и най-великата игра.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown8 години

Еми няма как да не е единицата - тя НАДекшън, надсраснала шутинга с много. Като си спомням за най-яките моменти те дори не са престрелки а неща като боса с пипалата, промъкването между лазерите в склада, бягството по язовира, първите моменти с лазенето по платформи които се рушат в реално време под мен, клетката и голямата риба в наводнените тунели или учените които превеждаш между бръсначите по заледения под - ей такива неща.
Последна промяна от RRSunknown на 18 авг 2012, 02:50, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Bobi
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение Bobi8 години

И двамата сте прави, така че не зная защо спорите. Все пак се получава интересно четиво.

В Halo: CE (Anniversary) има едно ниво, което доста наподобява нажежеността на битката от показаното по-горе филмче с Quake 2 - нарича се The library. Кеф ти коридори с изскачащи иззад завоите врази, кеф ти хаос, кеф ти нужда от бързи реакции, кеф ти смърт след 3-4 поредни удара (или един от базука или лазерен меч). Ако и това ти е малко, пускаш си нивото при трудност Legendary и почваш да скимтиш (и нещо нелогично - това ниво на двойна е по-трудно). :wink:
На едно друго място в играта (след нощното ниво със снайперите) влизаш в извънземен космически кораб и там първото нещо, което правиш, е да умреш няколко пъти от невидим Elite, докато налучкаш тактиката как да го минеш. :lol: На Legendary са четирима такива и удовлетворението при победа над тях тогава е невъобразимо по-голямо.
По-нататък в играта също има десетки други арени, в които положението, от спокойно, изведнъж става напечено и се изискат добри умения за надделяване над противниците.

п.п.: Нарочно давам пример с първото Halo, защото е от онзи по-ранен период.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain8 години

RRSunknown написа:Еми няма как да не е единицата - тя НАДекшън, надсраснала шутинга с много. Като си спомням за най-яките моменти те дори не са престрелки а неща като боса с пипалата, промъкването между лазерите в склада, бягството по язовира, първите моменти с лазенето по платформи които се рушат в реално време под мен, клетката и голямата риба в наводнените тунели - ей такива неща.
И това именно за мен е правилната еволюция на фпс. Търсенето на ключове е заменено от други решения(пъзели), нивата са още по-добри, AI-to на враговете
е по-добро и т.н.

За Halo няма какво да кажа, играл съм малко първото може би трябва пак да си взема x360 и да разцъкам.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown8 години

Еми да ама както Виктор Антонов каза наскоро - за да има такива неща трябва да се излезе от военния сетинг и да се върне сай-фай сетинга за да има креативност. :wink:

Военния екшън няма как да реализира такива похвати и ги заменя със странични дейности като разни танкове, стрелби от хеликоптери или специални оружия и подобни опити да се разчупи геймплея.

За съжаление дори такива сетинги като Gears или Uncharted където може и би трябвало да има платформинг елементи и пъзели - и там няма.

Потребителски аватар
epedos
Console Master
Console Master
Мнения: 7701
Регистриран преди: 13 години

Re: First Person Shooters

Мнение epedos8 години

Точно халфа ако па няма безумно лутане... само дето не е за аптечки или ключове, а за да нацелиш правилния път и да минеш през него още веднъж след 2ч въртене из лабиринта. :D
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown8 години

На Halfa няма лабиринти - има една посока, ако искаш мога да ти извадя и скици на картите ако не вярваш.

Потребителски аватар
Bobi
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение Bobi8 години

За разлика от ранните стрелби от първо лице, където търсиш къде да продължиш из лабиринтеното ниво, напредването в Half-life изисква да намериш начин да стигнеш там, където знаеш, че трябва да идеш. И, разбира се, изискваше умения и здрави нерви, за да го постигнеш. Както беше и при първите четири игри за Tomb raider (малко странно сравнение, ама вярно).

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain8 години

Имаше си лутане по нивата в HL, там с чудовището с пипалата трябваше бая обикаляне докато успееш да го изпържиш.
PC mustard race

Потребителски аватар
andycole
Console Master
Console Master
Мнения: 5422
Регистриран преди: 14 години

Re: First Person Shooters

Мнение andycole8 години

Защо поставяте такова значение на лутането из карти? Не е ли най-важното за един шуутър усещането от стрелбата, качеството на геймплея, управлението, изкуствения интелект на вразите из нивото и поведението им ? Както и разнообразие от готини и различни като усещане оръжия. Пък обикаляне по нивата - в мултплейър :-)

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain8 години

Аз го поставям защото комбинацията и баланса от сложни нива, в които трябва да пообиколиш, бързия екшън в който трябва да внимаваш защото здравето не ти се регенерира
ми носеше голямо удовлетворение. Уви този тип FPS не се среща много често напоследък.
PC mustard race

Потребителски аватар
Rinaldo
SEGA Sage
SEGA Sage
Мнения: 2792
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение Rinaldo8 години

скоро излиза ДООМ 3 ремейка(октомври), здраво екшън ще е на голяма трудност :) или не :(, а в други ден т.е на 21-22(август) излиза ремейка или квото се води на CS (Counter Strike: Global Offensive ), Хало 4 идва с некви нови мод неща в мултито(ноември).. кеф ти нови и стари ФПС шутърчета... а черните "цици" 2, не ми се споменават дори...

но е истина, че трудните ФПС-та или квито и да било трудни игри с тръпка(атмосфера), вече трудно се намират, или имаме хубави, но банално лесни игри с гейски модчета или има и разни малко по трудни ФПС-та в стил "спек нас", който са още по малоумно направени и по грозноватички т.е дървен тип..

да не говорим, че адски много фпс-та особено тип Мулти, излязоха ебахти многото, все от почти един дол дренки.

пс. даже наскоро някой ми вметна, че новия АвП, щял този път да кърти ..., не че го вярвам, защото това трябва да се види, но .. кой знае..

Потребителски аватар
Bobi
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение Bobi8 години

andycole написа:Защо поставяте такова значение на лутането из карти? Не е ли най-важното за един шуутър усещането от стрелбата, качеството на геймплея, управлението, изкуствения интелект на вразите из нивото и поведението им ? Както и разнообразие от готини и различни като усещане оръжия. Пък обикаляне по нивата - в мултплейър :-)
Halo 3, Halo: Reach :wink:

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: Non-News...

Мнение cain7 години



Рант на тоталбискит (знам че ставам досаден с неговите материали) за регреса във FPS а.к.а. спора ми с RRS преди време за лабиринтните шутъри VS съвременните шутъри с регенериращо здраве. Не го пускам за да предизвиквам спорове, просто всичко онова което исках да кажа по темата, но не го казах го е казал той и го е казал много по-добре от мен.
PC mustard race

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3673
Регистриран преди: 12 години

Re: Non-News...

Мнение Jim Raynor7 години

cain написа:Не го пускам за да предизвиквам спорове
Абе, да си спретнем мелето все пак? Пиша тук, пък ти модерирай после (на телефона съм и не ми се рови за подходяща тема.

Рантът е много късоглед и сравнението е много избирателно. Шутърите все пак не свършват с излязлото преди 1996-та, нито модерните опират само до Modern Warfare/Battlefield/MoH.

Защо не се слагат в уравнението неща като Metroid Prime, FarCry, Half-Life, Bioshock, Metro, STALKER, Painkiller, Hard Reset, Serious Sam, Left4Dead, Halo, Resistance 3, където не всичко е стрелба по капачки и Саймън Сез?

До една са по-добри от Wolfenstein 3D, Quake 1, Doom 1, 2, Shadow Warrior - и като механика (физика, усещане на оръжия, разнообразие), и като изкуствен интелект (какъвто старите игри реално нямат). Това, дето ги влече някои хора е на деветдесет процента носталгия, навик и романтика. Тук го няма моментът, в който, както например стана с класическите WRPG-та, жанрът буквално изчезна, или (JRPGs) качествените представители не са се появявали от години.

FPS-ите еволюираха в десетина поджанрове и дори класическата им форма битува в известен смисъл все още (Hard Reset, Serious Sam предстоящи римейкове и т.н.). Това, че солото на шепа мулти пуцалки е зле, не виждам как може да е критерии за желия жанр. Брита да си играе ММО-тата.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: Non-News...

Мнение cain7 години

Jim Raynor написа: Защо не се слагат в уравнението неща като Metroid Prime, FarCry, Half-Life, Bioshock, Metro, STALKER, Painkiller, Hard Reset, Serious Sam, Left4Dead, Halo, Resistance 3, където не всичко е стрелба по капачки и Саймън Сез?

До една са по-добри от Wolfenstein 3D, Quake 1, Doom 1, 2, Shadow Warrior - и като механика (физика, усещане на оръжия, разнообразие), и като изкуствен интелект (какъвто старите игри реално нямат). Това, дето ги влече някои хора е на деветдесет процента носталгия, навик и романтика. Тук го няма момента, в който, както например стана с класическите WRPG-та, жанрът буквално изчезна, или (JRPGs) качествените представители не са се появявали от години.

FPS-ите еволюираха в десетина поджанрове и дори класическата им форма битува в известен смисъл все още (Hard Reset, Serious Sam предстоящи римейкове и т.н.). Това, че солото на шепа мулти пуцалки е зле, не виждам как може да е критерии за желия жанр. Брита да си играе ММО-тата.
Ранта е за класическия level driven FPS без регенериращо здраве VS cutscene driven railroad shooter. Нагоре ми споменаваш разни рпг-та, както и птички неправещи пролет.
Някои хора си харесват класическите рпг-та където повече четеш отколкото кликаш върху враговете, или пък изпадналия в летаргия жанр на куестовете, примери с израждане на други жанрове има. Това че разработчиците се нагаждат към вкуса на масовата публика която иска хърррр дъррр кътсцени, бавно движение из нивата, липса на нужда да търси аптечки и боеприпаси не значи че трябва да съм ок с тази тенденция amirite? Трябва ли да ти го рисувам с цветни пастели?
PC mustard race

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3673
Регистриран преди: 12 години

Re: Non-News...

Мнение Jim Raynor7 години

cain написа: Ранта е за класическия level driven FPS без регенериращо здраве VS cutscene driven railroad shooter. Нагоре ми споменаваш разни рпг-та, както и птички неправещи пролет.
Някои хора си харесват класическите рпг-та където повече четеш отколкото кликаш върху враговете, примери с израждане на други жанрове има.
Трябва ли да ти го рисувам с цветни пастели?
Ахахаха, окей. Може да ми го нарисуваш с розовия, с който си си оцветил очилата :D

Рантът е срещу modern fps genre - хайде да не ти го търся с минута и секунда където го казва.
Иначе ми хареса и това за птичките - чегато олдскуул шутърите са милиони - седем-осем франчайза, половината с продължения - до към петнайсет игри сигурно ще ги докараме, ама половината клонинги.

Има достатъчно добри модерни шутър заглавия, които считам за по-добри от старите. Който му се играе пак Doom 1 защото "това си харесват", е далеч по-щастлив от хората, дето им се играят куестове или rpg-та с четене, понеже из нета има хиляди нива и модове.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: Non-News...

Мнение cain7 години

Кои олдскул шутъри са милиони? Говорим за последните няколко години нали?

И не не искам да играя шутъри отпреди 15 години, искам този тип геймплей да се беше развил в същата посока.
PC mustard race

Кой е онлайн