First-person shooters

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: Non-News...

Мнение RRSunknown7 години

Това със здравето винаги ми се струвало голяма глупост - преди да се наложи регенериращото се здраве просто се играеше с F5 - куиксейв и F6 - куиклоад като ти точнат две капки живот.
Така съм изиграл 99% от всички шутъри излизали за PC до 2000 година на хард (винаги играех на хард).

Сега в момента не смея да се пускам на повече от нормал на шутъри защото се нервя като ме убиват с по един-два удара на късмет.

Особено пък игри в които може да си носиш аптеките като предмет и да ги ползваш когато си искаш - като се нагрухаш яко и няма важен бой който да ти се опре. Разбирам да събираш някакви крайно ограничени аптечки и да нямаш никакви сейвове - ама то само един AvP 1 беше така направен и то почти никой не го изигра.


Това за което говори пича е, че навремето левъл дизайна беше най-важното - нивата бяха 3Д изкуство, сега са общо взето някаква плоскост или коридор и толкоз.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3673
Регистриран преди: 12 години

Re: Non-News...

Мнение Jim Raynor7 години

cain написа:Кои олдскул шутъри са милиони? Говорим за последните няколко години нали?

И не не искам да играя шутъри отпреди 15 години, искам този тип геймплей да се беше развил в същата посока.
Имах предвид, че няма кой знае колко много "добри" шутъри от времето, което се реферира в клипа.
Иначе РСС ти изтъкна хубав аргумент. Аз ще ти изтъкна и друг:
хърррр дъррр кътсцени, бавно движение из нивата, липса на нужда да търси аптечки и боеприпаси не значи че трябва да съм ок с тази тенденция amirite
Искаш level driven fps, ама да не се мотаеш из нивата. Е, аз поне имам ясни спомени от Duke 3D и Doom, и не толкова ясни от други игри, в които съм избивал всичко живо и се почва пиксел хънтинг за ключа, копчето и т.н. Това не е добър гейм дизайн. Това е "Тука има, тука нема" на програмисти, които правят игри. И е на йоти по-добре от съвременните полюции, само защото поне е е геймплей, а не cutscene или QTE. Ама пак е загуба на време.

Game design има в халфа. Или в Ретроид. Интересно разработена система за лекуване и муниции има в Left 4 Dead. Или Call of Cthullu. Или в Резистънс 3 (аптеки). Или в Сталкера. Или Метрото. Ама това били рпг-та и не знам си какво.

@РСС: това с умирането от изстрел-два си остана точно от време оно. Какво да пишеш ИИ, като просто можеш да им вдигнеш демиджа и точността с 400 процента. Единици са игрите като Хейло, където виждам промяна у враговете като поведение на висока трудност.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: Non-News...

Мнение RRSunknown7 години

@РСС: това с умирането от изстрел-два си остана от време оно. Какво да пишеш ИИ, като просто можеш да им вдигнеш демиджа и точността с 400 процента. Единици са игрите като Хейло, където виждам промяна у враговете като поведение на висока трудност.
Да ама навремето можех да припсувам и да се рилоудна , а сега като знам че енкаунтара е 15 минути а сейв няма нещата са съвсем различни и съвсем не ми дреме че ми се зарежда живота при положение че в моменти в големия хаос някой те убива с един удар без да можеш да направиш нищо.

Потребителски аватар
The Demon
Console Master
Console Master
Мнения: 2548
Регистриран преди: 15 години

Re: Non-News...

Мнение The Demon7 години

Не знам от къде е тръгнала тази дискусия, но лично аз, сериозно намалих шутерите някъде след 2003-2004-та. Може да звучи смешно на някой, но според мен е много по-добре човек да изиграе Quake 1 на SEGA SATURN например. Там ще види левъл дизайн, хитри идеи, удоволствие от постигнат успех и много тръпка. Да няма сейв след всеки убит противник, за разлика от PC версията. :) Друг е въпроса че малко хора биха го направили, защото не могат да преглътнат графиката и някакви остарели механики. Смешното е, че въпреки тези неща, в дадения пример има действително много повече геймплей и удоволствие (от повечето съвременни FPS). Като го гледах това клипче си спомних и други ефекти свързани с игрането на стари шутери. От толкова много обикаляне на едно ниво направо почва да ти се гади. :D

Аз HALO 1 не можах да го доиграя заради регенериращата кръв. Навремето имаше супер много FPS-та, много от които бяха добри клонинги на големите заглавия. В смисъл променяха и добавяха 1-2 неща, но запазваха главната идея в гейплея и търсенето на амуниции и сикрети. Проблема е в това, че с времето човек се пренасища и му писва. Но за един съвременен геймър, който не е играл шутер от преди 2000-ната, ще бъде много добър урок. Да види колко повече геймплей има в тези заглавия.
Последна промяна от The Demon на 11 юли 2013, 01:04, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: Non-News...

Мнение cain7 години

RRSunknown написа:Това със здравето винаги ми се струвало голяма глупост - преди да се наложи регенериращото се здраве просто се играеше с F5 - куиксейв и F6 - куиклоад като ти точнат две капки живот.
Така съм изиграл 99% от всички шутъри излизали за PC до 2000 година на хард (винаги играех на хард).
Което не пречи да има игри с аптечки и чекпойнтове?
RRSunknown написа:Това за което говори пича е, че навремето левъл дизайна беше най-важното - нивата бяха 3Д изкуство, сега са общо взето някаква плоскост или коридор и толкоз.
Amen to that.
Jim Raynor написа:
хърррр дъррр кътсцени, бавно движение из нивата, липса на нужда да търси аптечки и боеприпаси не значи че трябва да съм ок с тази тенденция amirite
Искаш level driven fps, ама да не се мотаеш из нивата. Е, аз поне имам ясни спомени от Duke 3D и Doom, и не толкова ясни от други игри, в които съм избивал всичко живо и се почва пиксел хънтинг за ключа, копчето и т.н. Това не е добър гейм дизайн. Това е "Тука има, тука нема" на програмисти, които правят игри. И е на йоти по-добре от съвременните полюции, само защото поне е е геймплей, а не cutscene или QTE. Ама пак е загуба на време.
Под бавно движение из нивата имам впредвид псевдореализма в който героя ти се влачи като охлюв, нищо че може да понесе хедшот. Нямам нищо против търсене на ключ и муниции стига да е направено добре а не досадно.

Колкото до 1-2 изстрела за да те утрепят кое му е хубавото. Това че дори и да си бог в придвижването, стрейф и т.н. неща останали миналото така или иначе, или прицелването пак могат да те опукат. И затова трябва да се криеш като плъх и да чакаш да се регенерираш.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown7 години

Което не пречи да има игри с аптечки и чекпойнтове?
мии , всъщност пречи защото дизайнерите не могат да предвидят как ще влезеш в енкаунтър или как ще те сейвне чекпойнта и се получава че или се мега нагрухан и прегазваш, или влизаш на 5 кръв и няма минаване.

Тъй че всъщност в момента игрите с аптечки са многократно по-лесни от тези със регенерацията. Поне моите наблюдения са такива.


Иначе това за което говори демона е кефа от това сам да си намираш пътя в 3д среда, да катериш стълби, да плуваш, да търсиш вратички или шахти - в момента каквото да си говорим - няма такива неща. Дори не става въпрос за ключове - когато излязоха Халфа 1 и SIN вече нямаше ключове.

Или си в коридора с дебелата стрелка или си отворен свят в който няма къде да търсиш път или да се загубиш защото всичко е равен терен със сгради.
Последна промяна от RRSunknown на 11 юли 2013, 01:18, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain7 години

Минавал съм бос в дн3д на 25 здраве и без броня щото F5 без да искам в неподходящия момент. В краен случай винаги можеш да преиграеш нивото.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown7 години

да бе, че може може теоретично ама нито е голям кеф за 99% от хората нито е интересно да го правиш постоянно. :lol:
Такива ситуации изкарват на повърхността всякаква леш и експлойти с които да измамиш системата на сигурно вместо просто да си цъкаш играта както е предвидена.
Може да звучи смешно на някой, но според мен е много по-добре човек да изиграе Quake 1 на SEGA SATURN например.
Не искам да разбивам добрата стара носталгия но Quake 1 за Sega е МЕГА орязана версия на истинската игра (за която говим ние като стане дума за трудност), с многократно занижена трудност и скорост точно за да може да се играе на конзолата и да се впише в лимитациите и. Дори енджина не е същия - просто са направи Дуум клонинг с Quake модели.
Последна промяна от RRSunknown на 11 юли 2013, 01:36, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3673
Регистриран преди: 12 години

Re: First Person Shooters

Мнение Jim Raynor7 години

Аз съм правил F5 точно в момента, в който ме убиват :lol:

Безспорно бяха интересни плетеници нивата. Щом ги приемате като изкуство няма какво да споря - това е до възприятие. Мен поне ме отегчават повечето - предпочитам дизайна в Халфа или Биошок - не толкова свободни, но достатъчно разнообразни и с феноменален арт.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain7 години

Ще се цитирам сам, понеже това вече го казах преди около година
И това именно за мен е правилната еволюция на фпс. Търсенето на ключове е заменено от други решения(пъзели), нивата са още по-добри, AI-to на враговете
е по-добро и т.н.
За HL става на дума.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown7 години

Аз се чудя къде изчезнаха игри като Delta Force и Operation Flashpoint в които се клечеше в храстите с реалистичен снайпер и всички умираха с един изстрел.

Имаше една игра IGI 2 - колко и се кефех, имаше хем гори и поля за обикаляне (но не и пълна слободия) хем грамадни сградни комплекси в които трябва да се дебне внимателно (и нямаше куиксейв!). Просто мисиите бяха много открити и като се кажеше сграда се разбираше - целия завод със всички складове , коридори и маршрути а не някъкъв коридор и всичко останало заключено.

P.S. Ето това ми беше любимата мисия - можеше да се минава по всякакви начини и нямаше скрипт.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3673
Регистриран преди: 12 години

Re: First Person Shooters

Мнение Jim Raynor7 години

@cain - сто процента на същото мнение.

@RSS: Не са изчезнали съвсем - Red Orchestra и ARMA ми идват на прима виста, но не са само те. Ама на поредици като DF/SWAT/GhostRecon/Rainbow 6 им светиха маслото - не че някога е имало голям интерес към тях.

От IGI имам много малко спомени - основно свързани с узито, което беше много яко направено.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 6053
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение king_of_the_universe7 години

Мойте 5 копейки: повечето от новите ФПС-и са част от тенденцията новите игри, независимо от жанра, да са коридорни с минимум изследване и да се минават за отрицателно време. Предполагам, защото кежуълите се кефят на игри, през които газят като коне с капаци (вместо 1 класически ТРейдър - поне 3 Ънчартеда за едно и също време).

За щастие, забелязвам и разцвет на игри от хибридни жанрове, които лично на мен са ми по-интересни от хардкор-ФПС-ите. Накефих се на Бордърите (особено последното засега ДЛЦ на двойката е уникално кораво), мисля да се метна на Рейджа. Столкърите също бих налазил сериозно, защото там също има доволно експлорейшън. Може би и Метрото, ако някой сподели тунелна или не е игрицата.

Стискам палци да се правят все по-малко игри с героични маринки или руснаци срещу фашаги/араби/виетнамци / японци / терорета, щото бая се изтърка тази плоча. Виж, срещу извънземни е друго нещо - там винаги има поле да се развихри авторовата фантазия.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
epedos
Console Master
Console Master
Мнения: 7701
Регистриран преди: 13 години

Re: First Person Shooters

Мнение epedos7 години

RRSunknown написа:Аз се чудя къде изчезнаха игри като Delta Force и Operation Flashpoint в които се клечеше в храстите с реалистичен снайпер и всички умираха с един изстрел.

Имаше една игра IGI 2 - колко и се кефех, имаше хем гори и поля за обикаляне (но не и пълна слободия) хем грамадни сградни комплекси в които трябва да се дебне внимателно (и нямаше куиксейв!). Просто мисиите бяха много открити и като се кажеше сграда се разбираше - целия завод със всички складове , коридори и маршрути а не някъкъв коридор и всичко останало заключено.

P.S. Ето това ми беше любимата мисия - можеше да се минава по всякакви начини и нямаше скрипт.
Ей аз единицата колко я бях играл! Много ми беше любима навремето. И мен точно този тип игри ми липсват напоследък - отворена локация, можеш да се шляеш където си искаш и да влезеш откъдето си искаш. Дано МГС5 наистина предложи нещо подобно, пък нека да не е ФПС.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3673
Регистриран преди: 12 години

Re: First Person Shooters

Мнение Jim Raynor7 години

Ей аз единицата колко я бях играл! Много ми беше любима навремето. И мен точно този тип игри ми липсват напоследък - отворена локация, можеш да се шляеш където си искаш и да влезеш откъдето си искаш. Дано МГС5 наистина предложи нещо подобно, пък нека да не е ФПС.
Премного игри с отворени локации има в момента. Ако включим и рпг-тата, двойно отгоре.

Потребителски аватар
epedos
Console Master
Console Master
Мнения: 7701
Регистриран преди: 13 години

Re: First Person Shooters

Мнение epedos7 години

Сигурно, не се сещам за много.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain7 години

DayZ общо взето е точно това за което говорите
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown7 години

king_of_the_universe написа:Мойте 5 копейки: повечето от новите ФПС-и са част от тенденцията новите игри, независимо от жанра, да са коридорни с минимум изследване и да се минават за отрицателно време. Предполагам, защото кежуълите се кефят на игри, през които газят като коне с капаци (вместо 1 класически ТРейдър - поне 3 Ънчартеда за едно и също време).
.
Или по-скоро хората не са склонни да отделят времето и вниманието което се изискват за да изследваш - такова действие натоварва, докато повечето хора играят за разпускане.
Това няма нищо общо с някаква трудност (която може да се регулира и в съвременните игри) - съвсем отделни неща са.

Сега знаеш, че 10 часова игра се минава за 10 часа и може да сядаш след работа да поцъкваш по 2-3 часа.

А една карта / мисия на SiN да речем някой може да я мине за 15 минути ако го бива в ориентирането и може да се оглежда , друг може да се върти в кръг и 5 часа без да разбере как се решава пъзела и по които стълби може да се покатериш и да прескочиш. И този някой който се върти 5 часа накрая си удря мишката в земята и заебава защото вместо да разпусне се е изнервил.

Едно яко цитатче по темата от някакво ревю на Metro last Light който до голяма степен обобщава това за което си лафим.
Where most shooters are all about crazy explosions and punching your eyeballs with a barrage of over-the-top setpiece moments, Metro: Last Light--like its predecessor--is about building atmosphere and immersion. There are no objective markers directing you where to go, or how to overcome an obstacle. It's up to you to figure things out.

Потребителски аватар
vvarp
Мнения: 3604
Регистриран преди: 15 години

Мнение vvarp7 години

Мяркам по-напред в темата Ретроиди, Столкъри, Бордъри... Ами никакви шутъри не са това. Перспектива няма нищо общо с жанра.

Нормално е повечето "истински" шутъри да са в регрес, след като през последната десетилетка, парите и съответно, насоката при тях са в мултито. Single кампаниите им са за отбиване на номера и единствената причина все още да ги има е, че са един вид концентрирано демо на мултито. Без каквото не може да се мине, заради навиците на купувачите (no single = no buy) и особено ако са намесени subscription-based услуги.

Изкусният game & level дизайн вирее открай време из: Екшън-адвенчърите, каквито са Retroid-ите, независимо от first person перспективата. В ролките, какъвто е Deus Ex. И в puzzler-ите, каквито са Portal-ите.
Именно затова толкова ги тачим изброените фалшиви "шутъри". Даже съм склонен да броя Half-Life-овете и Bioshock 1 за екшън-адвенчъри, макар да са предимно от първото.

Rage и Bulletstorm са сред най-новите наследници на типичните old-school FPS, ама и двата доказаха, че няма място под слънцето за високобюджетни, но неразвити шутъри. Предстоящият Wolfenstein най-много да потрети тенденцията.

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3673
Регистриран преди: 12 години

Re: First Person Shooters

Мнение Jim Raynor7 години

RRSunknown написа: Или по-скоро хората не са склонни да отделят времето и вниманието което се изискват за да изследваш - такова действие натоварва, докато повечето хора играят за разпускане.
Това няма нищо общо с някаква трудност (която може да се регулира и в съвременните игри) - съвсем отделни неща са.

Сега знаеш, че 10 часова игра се минава за 10 часа и може да сядаш след работа да поцъкваш по 2-3 часа.

А една карта / мисия на SiN да речем някой може да я мине за 15 минути ако го бива в ориентирането и може да се оглежда , друг може да се върти в кръг и 5 часа без да разбере как се решава пъзела и по които стълби може да се покатериш и да прескочиш. И този някой който се върти 5 часа накрая си удря мишката в земята и заебава защото вместо да разпусне се е изнервил..
Уцели точното място с това мнение. Това не е и отсега и може да го продължиш като причината, шутърите днес да са преди всичко мулти, за да си приемаш дрогата на малки дози без затормозяване.
Дори и едно време беше така - колко хора в клубовете играеха Half, Quake, Blood, AvP, CoD без въобще да са пипали. Сингълът винаги са си го играл баш геймърите, хора дето им е сериозно хоби и са им се трошали нерви. Не само за шутърите важи това.

@Vvarp: Окей, не са шутъри, спор няма. Ама проследи какъв е проблема на всички с новите представители - "линейни нива, няма пъзели, не се търсят ключове, няма аптеки". На всички им липсва (или поне аз така го тълкувам), приключенския елемент в стрелялките - а игри като Халф и Сталкър точно на това стъпват и развиват + имат класи по-добри и интересни оръжия и атмосфера.

Кой е онлайн