First-person shooters

Потребителски аватар
epedos
Console Master
Console Master
Мнения: 7701
Регистриран преди: 13 години

Re: The Last Guardian

Мнение epedos8 години

Играл съм го. И ми беше любимата игра. Но е просто ФПС. Не омаловажавам играта, омаловажавам жанра. От днешна и моя гледна точка. :Д
Много преди DNF да излезе вече знаех, че няма да е нищо повече от добър шуутър (това в идеалния случай).
Защото отдавна други игри бяха заместили шуутърите в сърцето ми.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: The Last Guardian

Мнение cain8 години

Не знам за теб но аз направо боготворя FPS жанра. Само че не това което е в днешно време с регенериращо здраве, елементарни нива, AI team и стотици cutscenes.
Липсват ми комплексните нива, броните, аптечките, босовете накрая на нивото, възможността да носиш повече от 3 оръжия и т.н.
PC mustard race

Потребителски аватар
ZaG
Console Master
Console Master
Мнения: 3714
Регистриран преди: 14 години

Re: The Last Guardian

Мнение ZaG8 години

cain написа: Липсват ми комплексните нива, броните, аптечките, босовете накрая на нивото, възможността да носиш повече от 3 оръжия и т.н.
В тази си форма ФПС-те ме радваха супер много едно време.
Fight for those you have lost and for those that you dont want to lose !
Изображение

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown8 години

Специално за сингъла аптечките и броните бяха най-голямата глупост извън аркадите, Half-Life затова въведе фиксирани местенца в които да зареждаш колкото ти трябва вместо да ти трябва 5 живот а да изразходиш аптечка с 50.
Аптечките те принуждават да сейваш и да лоадваш постоянно- иначе никога не си сигурен дали няма да влезеш в бой на два удара и без близки аптечки. Има го и обратното - нагрухан на 200/200 никой не ти е страшен. Играта се накъсва от постоянното ровичкане за аптечки и брони по -секрети.

Аз лично силно и с чувство мразех FPS жанра чак до появата на първия Халф с който не се налагаше да търся ключове и да грухам сектрети и който превърна жанра от симулатор по ориентиране за пещерняци в наистина динамичен екшън с цел.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain8 години

Тоест аптечките и броните те възнаграждаваха за стила ти на игра, стрейфиш и си точен - няма нужда да се притесняваш. Съкваш здраво еми сори ще караш на един шамар живот.
Освен това в HL си имаше и аптечки и броня освен фиксираните.
А днес да не би да е по-добре, постоянно клечиш зад някой ъгъл докато здравето ти се регенерира.

Колкото до това да влезеш в боя на малко здраве, случва;о ми се е без да искам да си прееба сейв на малко хелт и мога да ти кажа
че това е най-адреналинното ми изживяване, да успея почти без грешка да избия всички и да стигна до аптечка.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown8 години

Да бе да , много искам да видя как стрейфаш засада в която те стрелят отзад. Беше си до заучаване, ако случайно те чукнат - F5 и пак си на линия - няма чекпойнт на 20 минути, няма шанс да те пръснат с един удар когато си на 200/200. Много по голям спек е да нямаш запис и да умираш с 1-2 удара което е стандарт в днешните екшъни.



Във всички стари шутъри ЕДИНСТВЕНИЯ ми проблем беше в коя миша дупка да търся шибаните ключове. Още помня как бях избил всички врагове на hexen 2 и три часа обикалях търсейки изхода който не се виждаше от едрите пиксели.


Half-Life беше добре балансирана защото знаеш че те очаква зареждане след всеки бой, повечето обаче не бяха така.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain8 години

Ок нека сравним ето този геймплей:

С ето този

голям спек няма що

Може да е заради фактора носталгия, но за мен шуутърите започнаха да умират в момента в който
някой реши че трябва да има повече кинематографичност, реген на здравето и че играча не трябва да се
лута по нива ами да върви по един прав коридор.
PC mustard race

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3673
Регистриран преди: 12 години

Re: First Person Shooters

Мнение Jim Raynor8 години

Тъй е, но поиграй някой път Рийч, виж на какво ниво е AI-то на елитите на Legendary и какъв кеф е боят с тях и си кажи мнението. За мен това са най-динамичните, изстискващи и напрегнати престрелки в шутър, които съм играл. Но и голям фън. Там са си и огромните нива. Щита се регнва, но хелта не.

ID шутърите и Дюк като техен наследник AI нямаха, просто ботовете ставаха нагрухани снайперисти. Скила се свежда колкото до стрейф, толкова и до лазенето до следващото стъпало, ограда и надежда нещо да не изскочи зад/над/под теб. Класики са безспорно и дори с недъзите си може пак да ти харесват повече, мисълта ми е, че може би има все пак положителна еволюция в някои заглавия от жанра. Все се каня да изтествам и Hard Reset как е.

Иначе аз също предпочитах System Shock/Deus Ex/Thief пред чистите шутъри.

Потребителски аватар
vvarp
Мнения: 3604
Регистриран преди: 15 години

Мнение vvarp8 години

Jim Raynor написа:Иначе аз също предпочитах System Shock/Deus Ex/Thief пред чистите шутъри.
Сигурно щото хич не са шутъри.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown8 години

Пак избирателни и некоректни сравнения :facepalm:

От една страна показваш на хард една от най-бързите игри правени изобщо (много по-бърза от Дуум, Дюк и другите от сорта) от друга страна избирателно вадиш филмче показващо експлойт на Първо ниво НЕпачната начална версия.

Защо не извадиш клипче от същата игра на ветеран на нивото в което няма зареждане на живот и трябва да се мине цялото ниво в една мъгла а враговете налитат от всевъзможни позиции? Защо не покажеш, както каза колегата - битка от Хейло където меч, ракета или камикадзе те сваля от раз а чекпойнта е на 20 минути. Защо не покажеш на Killzone 2 филмче ? В Съвременните игри се умира много бързо и категорично (освен ако по някаква причина не играеш на ийзи да разгледаш нивата) - смъртта те застига с грозна внезапност. Кратко изтракване, сърцето ти се свива от изненада, студена тръпка минава през него докато се чудиш откъде е долетяла граната/снайпера/ракетата/меча. Край!

Съвременния щит е като да си на 40/100 от старите игри - винаги на удар-два, нищо че се презарежда.


А това за лутането - :facepalm: Лутането прави екшъна и динамиката ? Лутането по еднообразни коридори е точно такава тъпотия колкото невидимите стени на CoD.

В най-големите класики като Half 1, Sin, Kingpin, AvP, RtCW, Soldier of Fortune, Blood 2 че и в по късните Painkiller, Seroous Sam и т.н. никакво лутане не е имало - имаше зони със стръвен екшън след което си продължаваш напред.
Точно това искам от шутърите - да шутвам, ако може многобройни противници с многобройни патрони.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain8 години

Естествено че имаше лутане в Half Life 1, само дето там не трябваше да търсиш ключове ами примерно контакт който да изключи електричеството, да заобиколиш и т.н.
Трябва ли да ти показвам сравнение този път между DN3D и COD4 за да ти покажа какво имам впредвид. ГЕЙМПЛЕЙНО!!
В единия случай обикаляш сложно изградени нива, отстрелваш врагове и търсиш начин да продължиш, в другия случай като някакъв опълченец на Шипка
лазиш от чекпойнт на чекпойнт и само се кашираш и риташ врати.

RRSunknown написа: В най-големите класики като Half 1, Sin, Kingpin, AvP, RtCW, Soldier of Fortune, Blood 2 че и в по късните Painkiller, Seroous Sam и т.н.
Като изключим Painkiller и Serious Sam игрите които си изброил носят духа на Quake и DN3D - сложно изградени нива, свобода на движение и действие, липса на регенериращо здраве.
Тези две са просто аркадни шутъри в които влизаш от арена на арена и отстрелваш врагове.
Личи си колко си играл :facepalm:
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown8 години

Е специално пък в CoD 4 бяха супер отворени зони, правил съм си експерименти да минавам откъде ли не да минавам във фланг.

Системата на играта е Зона (сгради/уличка/поляна) -> чек->зона и т.н. Военна игра - какво друго да направят.

Халфа е същото - зона след зона просто някои зони са по широки. Разликата е че има пъзели и платформинг елементи и оттам може да позациклиш.


Дуум и Куейк е - цялото ниво - в някаква миша дупка/тайник има ключ - вадиш си наръчника по пещерно ориентиране и почваш да търсиш.
Последна промяна от RRSunknown на 18 авг 2012, 01:48, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain8 години

Единствената по-отворена зона в COD4 беше мисията в Припят.
Това че ти не можеш да се ориентираш а искаш някой да те води за ръка е друг въпрос.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown8 години

Личи си колко си играл
Нищо не си личи - най-малкото пазя и сейвове, и ги знам наизуст - бяха ЕЛЕМЕНТЕ , в пъти по-лесни от кой да е CoD на Veteran.
Изключая AvP в която НЯМАШЕ аптечки за всички и беше на чекпойнти = бая адреналин.


Точно Припят е най-скриптираната зона - там само сценария следваш.

Ако ще говорим за аркадност наистина е много Неаркадно да правиш рокетджъмп, да носиш по 10 оръжия наведнъж и да издръжаш на по две-три ракети централно :crazy:
Последна промяна от RRSunknown на 18 авг 2012, 01:52, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain8 години

Понеже извън Припят не следваш сценарий, там COD направо е като Мороуинд?
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown8 години

Казах ти как е на зони - ако наистина вярваш че зоната е прав коридор по който вървиш само напред не знам какво да ти кажа.

Още на второ ниво има едно село с 10-тина къщи където всичко ти е зона и откъдето си искаш може да минаваш. Цялата игра е така.

Ако искаш полето - Delta Force. Само дето там няма никаква динамика. Ако не се ограничат зоните по-някъкъв начин за да се концентрира екшъна играта неизменно се превръща в симулатор на лежане в храсти със снайпер. Затова поначало вкараха скриптовете в първия Медал оф Хонор за PC, за да избегнат стандалото стандартно безопасно изтребване на всички противници със оптиката.
В Същия Блек Опс който оплюваш има една камара мисии с широки зони където можеш откъдето си искаш да ги обикаляш и да подхождаш, а на мен лично ми е много по- интересно да ми дават разнообразни задачи за удържане, снайпериране, ексортиране и други такива вместо стандартното монотонно избиване на на два вида врази което из километри едно и същи коридори каквото беше Куейк 4 и Дуум 3.

И бай да уей - много по голяма креативност може да се прояви ако играта има пъзел елементи и платформинг - като Халфа, отколкото в праволинеен военен екшън.
Последна промяна от RRSunknown на 18 авг 2012, 02:09, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain8 години

Сега що ме караш пак да инсталирам играта. По мои спомени да на зони е, чистиш врагове и задействаш събития. Имаш илюзията за отворено нив, но дефакто
трябва да стигнеш до чекпойнт за да задействаш дадено събитие. Не можеш да продължиш играта колкото и да обикаляш ако не изстреляш ракета по хеликоптера,
ако не влезеш в къщата за да освободиш заложник, ако не стигнеш до дадено място за да заемеш снайперска позиция, ако не стигнеш до хеликоптера.
Даже геймплейната механика им е закърняла такава на толкова мразените ти от теб прото шутъри.
В едните обикаляш за да намериш ключ за да отвориш врата и да минеш в следващо ниво. В другите ключовете са заменени със задействане на събития само
дето няма обикаляне ами просто следване на компас който ти показва ъбджективите.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown8 години

Е добре бе брат , а на Халфа може ли да продължиш ако не застреляш хеликоптера (и в двете игри имаше хеликоптери) ?

Можеш ли в Волфa да счупиш врата с ракета или ритници ако не си минал дадено предварително условие ?


Помня първия CoD в който имаше една сграда която първо се щурмуваше отвън от няколко места, със снежно поле, после вътре имаше няколко етажа със стълбища и стаи. Еми това въпреки че беше скриптирано беше тотално мазало веднъж като почнеше боя - можеха да ти дойдат отвсякъде и ти да минеш отвсякъде. Малко като мащаб но с много възможни придвижвания. Е такива места има и в сегашните CoD-одве макар че хората се хващат винаги и неизменно за нарочно и умишлено сценарийните мисии тип Припят които са сложени с единствената цел да те вкарат в атмосферата.

Абсолютно същото беше и като караш джипката на Халфа - отляво планина, отдясно морето единствения път е напред ама нали ти даваш газ и си внушаваш че имаш голям избор.
Последна промяна от RRSunknown на 18 авг 2012, 02:25, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4769
Регистриран преди: 15 години

Re: First Person Shooters

Мнение cain8 години

Не можеш, само дето там нивата са изградени сложно и интелигентно и можеш да се луташ дълго докато намериш каквото трябва.
Сега пуснах една мисия на КОД4 където трябва да стигнеш до ТВ станцията. Няма как да се изгубиш тук, уж град широк а така е направен че
играта те води за ръчичка натам накъдето трябва да отидеш.
PC mustard race

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4500
Регистриран преди: 11 години

Re: First Person Shooters

Мнение RRSunknown8 години

Ма чакай, сега - защо да се губиш се издига в някъкъв култ - не е екшън да търсиш път, Аз НЕ ИСКАМ да търся пътя. Аз искам като почне боя да имам избор как да обикалям в самия бой, зоната на самия бой да предлага възможности.
Кел файда да търся пътя 15 минути и накрая като го намеря да ми изкочи враг в тесен коридор където няма как да пропусна като на Куейк 4 или Дуум 3.

С лутането излизаш извън шутъра и отиваш към Адвенчъра където това е геймплея - да намериш пътя. Ако искам да търся пътя ще играя Метроид.

В Шутинга искам като си свърша престрелката да има една много голяма , огромна стрелка която да ми сочи - тука, гражданино тука, към следващата престрелка за мога по най-бързия начин да правя това за което съм дал парите си - да стрелям, (като на Пейнкилър или Сириъс Сам ) а не да обикалям като малоумен 3 часа и търся коя ръчка да дръпна.

Кой е онлайн