Въпрос за Tomb Raider - PSX

It only does 8071A06.
Отговори
Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 12 години

Въпрос за Tomb Raider - PSX

Мнение Bobiпреди 11 години

Някой, който има Tomb Raider за PSX, би ли проверил, дали там водата има плавен ефект на пречупване, създаващо илюзията за "вълнение", като този, показан на филмчето по-долу? (имам предвид дъното на басейна)



(тук е показана версията на играта за SEGA Saturn)

Sraaaaa
True Gamer
True Gamer
Мнения: 190
Регистриран на: преди 12 години

Мнение Sraaaaaпреди 11 години

Има

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 12 години

Мнение Bobiпреди 11 години

Sraaaaa написа:Има

Доколкото се вижда, там няма подобен ефект. Има единствено един дефект, при който картите, наложени върху геометрията на нивото, започват да се усукват, поради самата специфика на видеоускорителя на PSX. Без значение, дали става въпрос за вода или суша. Аз говорех за ефекта на пречупване на светлината, когато гледаш терена под водната повърхност.

Потребителски аватар
andycole
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 5414
Регистриран на: преди 12 години

Мнение andycoleпреди 11 години

Версията за saturn е видимо по-добра :wink:

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4658
Регистриран на: преди 12 години

Мнение cainпреди 11 години

филмчето на tr za saturn е с видимо по-добро качество ;)
PC mustard race

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 12 години

Мнение Bobiпреди 11 години

Хайде бе, никой ли няма Tomb raider за PSX, за да провери, дали и там присъства този воден ефект? :-?

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2273
Регистриран на: преди 12 години

Мнение The Demonпреди 11 години

Аз я имам, ама ми е на имидж и още не съм го записвал на диск. По натам ще го пробвам. За playstation би трябвало да е видимо по добре от Saturn. Играл съм я сатурн версията доста и мисля че няма да има проблем на бързо да стигна до водата.... Всъщност до колко помня ако не бараш джойстика се пуска едно демо дето Лара скача от скала във вода, така че ще е лесно да се види :wink:

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 12 години

Мнение Bobiпреди 11 години

Би трябвало, ако беше друга фирма, чиито програмисти не са могли да се справят с програмирането за Saturn. Но зависи, как са се справили от Core design. Все пак, те бяха една от малкото фирми, които пуснаха заглавия с едновременна премиера и за Saturn, и за PlayStation. Предполага се, че това означава, че са нямали чак толкова проблеми с програмирането на играта за 3-те чипа на Saturn (или поне първия Tomb raider не е изисквал много ресурси, че да се стига до употребата на повече от 1 чип при Saturn).

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2273
Регистриран на: преди 12 години

Мнение The Demonпреди 11 години

Ами мисля че са създали някакъв енджин и са направили и двете версии. Бях чел интервю на някой от разработчиците че за втората част са подобрили енджина и вече Saturn не можел да понесе по голямата комплексност на нивата. По голяма вероятност е обаче Сони да са бутнали пари та да е ексклузивна. Определено обаче първата версия за Сатурн не е оптимизирана за Сатурн.Чувал съм че някои ефекти които са заложени хардуерно в Playstation, могат да бъдат направени софтуено на Сатурн, но това отнема ценно процесорно време и кадрите падат. Май във форума някой беше казал че в NIGHTS sega са използвали един от звуковите процесори да създават визуални ефекти. Яко щуротии, ако си програмист сигорно е интересно да се правят неща на SATURN. Най-малкото щото си е голямо предизвикателство.

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 12 години

Мнение Bobiпреди 11 години

Май не беше Nights, а Shining force 3, поне така помня.

Въобще, тези приказки за маломощието на Saturn в 99% от случаите са дело на SONY, и това е всизвестен факт от години насам. Даже имаше и статии, наречени "Десетте лъжи на SONY за Saturn".
Всъщност, конзолата действително е доста по-мощна от това, което може да се види в 90% от игрите за нея, защото сложната и архитектура е била по-трудна за програмиране, отколкото сега е тази на PS3. А и тогава езиците за програмиране не са били толкова усъвършенствани и опростени, както е в днешно време. Сигурно сте чували прословутата фраза на Ю Сузуки, че "само един от сто програмиста са могли да се справят с архитектурата на Saturn". Доста кофти е това, да го казва толкова значим човек от SEGA. Не трябва да се забравя и това, че ефектите за дадена конзола се пишат от самите производители на съответната конзола, а SEGA бавеха писането на досбра библиотека с ефекти цели 2 години. Затова и ранните игри за конзолата изглеждаха направо трагично, а когато се повиха 2 нови версии на графичната им библиотека (SGL и SGL2 - идва от "SEGA Graphic Library"), започнаха да излизат значително по-красиви игри. Първата игра, възползваща се от SGL беше Virtua Fighter 2. Fighters Megamix и Burning rangers използват SGL2. Но прекалено късно - когато Saturn вече беше поел пътя си към гроба...

Поне си взеха поука от собствената си грешка и направиха DC невероятно лесен за програмиране (дори по-лесен, отколкото е XBOX).

При PSX хардуерно е заложено картите, положени върху геометрията ("любимите" ни незагладени квадратчета), да се изкривяват във всевъзможни посоки, което мен лично адски много ме дразни. При Saturn също се случват подобни неща, но в много по-малкйи степени и дооооста по-рядко.

При Saturn НЕ липсва хардуерно заложена частична прозрачност на геометрията, но е било невъзможно да се програмира в началото, защото е липсвал в официалния SDK на SEGA. Много е важно и самите производители на конзолата да предоставят добър език за писане на игрите за конзолата им. И за разлика от SONY, SEGA не са си свършили работата навреме. Поради което този ефект при Saturn отначало се е постигал софтуерно, но много малко програмисти са могли да се справят с тази задача. Затова и повечето програмисти са правели доста грозна "полупрозрачност" (досущ като при Mega Drive 2) - отначало полупрозрачността се е изразявала в показването на "мрежа", която всъщност представлява сбор от налълно прозрачни и напълно непрозрачни пиксели. За пример - погледнете сенките на героите от Streets of rage 3, когато скочат - половината пиксели са черни, а половината са прозрачни. Но това не означава, че самата конзола не може да изобрази прозрачност - просто от SEGA не са били създали добър Software Development Kit за разработчиците на игри, и с него се е боравело много трудно, преди да се появят по-добри и опростени версии. По-късно с появата на SGL в техния SDK този ефект си става стандартен за Saturn. За разлика от Panzer Dragoon (1), при Panzer Dragoon Zwei има много красива полупрозрачност, каквато вади и PSX. Също с излизането на SGL става възможно и значително по-лесното създаване на плавнопреливащи се сенки по геометията на моделите - така нареченото засенчване по Гуро (Gourad shading). Първите игри, които го използват, са Virtua Fighter, Dead or Alive и Firghting Vipers.

Колкото до Tomb raider 2 - причината тя да не излезе за Saturn е, че SONY си плащаха добре за ключови заглавия, които да не излизат за други платформи (урок, взет "назаем" от Нинтендо). Saturn, в ръцете на кадърни програмисти (тоест най-вече от SEGA), е способен да изобрази повече геометрия, пиксели и карти (textures), отколкото PSX. Въпросът допълнително се утежнява и от това, че тогава отдавна се знаеше, че Saturn изживява края на дните си, заради което и станахме свидетели на много прекратени заглавия за конзолата. Доколкото разбирам, въпреки наличието на играемо демо на 1 ниво от Fighting force, май играта всъщност не излиза като пълна версия за Saturn, пак заради тази причина. :roll:

Отговори
Подобни теми
  • Similar Topics
    Отговори
    Преглеждания

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 1 гост