Sony

It only does 8071A06.
Отговори
Niki
Square
Square
Мнения: 13
Регистриран на: преди 14 години

Sony

Мнение Nikiпреди 13 години

Sony back in bussines - съкращава 10 хил. работни места и затваря 11 завода из целия свят
23.09.2005 10:30


Новият генерален директор на Sony Хауърд Стрингър разясни вчера на пресконференция в Токио плановете си за промени в компанията, съобщиха световните агенции.

Основните точки от плана за засилване на позициите на Sony включват съкращаване на 10 000 работни места (от общо 151 400 в света). 4 000 от тях се намират в Япония, а останалите 6 000 - в чужбина. 11 завода (от общо 65 в света) ще бъдат затворени или продадени до 2007 г.

Според френския вестник “Льо Монд” стратегията на директорa е да върне компанията към основната й дейност – производството на електроника за масово ползване (телевизори, видео игри, уредби), от която печели 70% от приходите си.

Предвидено е също и спирането на някои странични дейности. Компанията вероятно ще преотстъпи дяловете си в Sony Communication Network – доставчик на Интернет. Предвиждат се намаляване на производството на нови технологии в областта на роботиката и увеличаване на броя на моделите телевизори с плосък екран.

Новият генерален директор иска да скъса напълно с политиката на управление на своя предшественик Нобюиюки Идеи, който залагаше на разширяването на дейностите на компанията.

Именно той инвестира в разработване и приложение на проекти във финансовата сфера и Интернет. Според Стрингър обаче тези опити само намалили ефективността на Sony в електрониката.



“Ние вече не сме единствената алтернатива на пазара. Трябва да се подготвим за силната и компетентна конкуренция. Ще сме като руснаците, защитавали Москва в битката срещу Наполеон!", обяви емоционално Стрингър

Потребителски аватар
cain
Moderator
Moderator
Мнения: 4662
Регистриран на: преди 14 години

Мнение cainпреди 13 години

в моменти на стагнация това е най-нормалното нещо което могат да направят
PC mustard race

Jesuit
Square
Square
Мнения: 13
Регистриран на: преди 14 години

Простреляха ли се Sony в крака?

Мнение Jesuitпреди 13 години

According to PS3Today.com и PS3Focus.com...

...се оказва, че само ПЪРВОНАЧАЛНИТЕ разходи за софтуерна разработка на PS3 заглавия се очертават някъде в УМОПОМРАЧИТЕЛНИТЕ рамки на 2 МИЛИОНА ЙЕНИ (около 17.6 МИЛИОНА ДОЛАРА)!!!!!

Разбира се тук говорим само за ПЪРВОНАЧАЛНАТА инвестиция - изобщо не става дума за разходите по разработката на конкретния проект (игра).

В резултат твърде е възможно много от японските разработчици да се преориентират към доста по изгодния откъм рисърч & дивелъпмънт разходи Xbox 360. Тъй като системата за разработка на майкрософтската конзола е до голяма степен сходна с тази при разработката на една типична Windows игра. това ще поволи на разработчиците да издават едновременно едно заглавие за две платформи (360 и РС).

Потребителски аватар
Rinaldo
Контакти:
SEGA Sage
SEGA Sage
Мнения: 2792
Регистриран на: преди 14 години

Re: Простреляха ли се Sony в крака?

Мнение Rinaldoпреди 13 години

Jesuit написа:According to PS3Today.com и PS3Focus.com...

...се оказва, че само ПЪРВОНАЧАЛНИТЕ разходи за софтуерна разработка на PS3 заглавия се очертават някъде в УМОПОМРАЧИТЕЛНИТЕ рамки на 2 МИЛИОНА ЙЕНИ (около 17.6 МИЛИОНА ДОЛАРА)!!!!!

Разбира се тук говорим само за ПЪРВОНАЧАЛНАТА инвестиция - изобщо не става дума за разходите по разработката на конкретния проект (игра).

В резултат твърде е възможно много от японските разработчици да се преориентират към доста по изгодния откъм рисърч & дивелъпмънт разходи Xbox 360. Тъй като системата за разработка на майкрософтската конзола е до голяма степен сходна с тази при разработката на една типична Windows игра. това ще поволи на разработчиците да издават едновременно едно заглавие за две платформи (360 и РС).
При условие, че СЕГА дадоха 50 милиона долара че и от горе за 1 ИГРА само :) невярвам да се уплашат от СОНУ от тази сума, пък и Сони не се занимава самос конзоли и игри..

TerrorX
Console Master
Console Master
Мнения: 1873
Регистриран на: преди 14 години

Мнение TerrorXпреди 13 години

Батенце мога да ти кажа ,че 17мил. долара са нищо в гейм индустрята ,капка в морето ....
LITTLE SONA-MA-GUN
RAPAPAM-PAM RAPAPAM-PAM YO SONA-MA-GUN
Aко все още не знаете как да се обръщате към мен, обръщайте се с гръб !

Jesuit
Square
Square
Мнения: 13
Регистриран на: преди 14 години

Мнение Jesuitпреди 13 години

Опаа пичове момент. Или не сте разбрали какво казва тази новина или я интерпретиране неправилно.

Сега аз най-малкото трябва да обяснявам на доста по отдавнашни от мен конзолни фенове, че една конзолна платформа е толкова добра колкото са добри игрите предназначени за нея.

Искам да кажа - хардуера, желязото е нищо. Важен е софтуера.
Значи за успеха на Сони и успеха на PS3 в частност е ЖИЗНЕНО важна поддръжката на новата конзола от странични разработчици (извън самата Сони).
Без съпорта им PS3 ще си остане с един Metal Gear Solid и евентуално едно Grand Toruismo.
Тук не става дума за това дали за Сони 17 милиона са малка или голяма сума (а ви уверявам, че ДОРИ корпорация като Сони бая ще се замисли преди да хвърли една такава сума в инвестиция със съмнителни изгледи за успех). Става дума за това, че ИМЕННО тези странични разработчици ще им се наложи да дават тези пари и то само за ПОДГОТОВКА на студиото си за работа по PS3 заглавия - не говорим за бюджет на конкретна игра.
Просто всяка компания която иска да прави PS3 игри ще трябва да се изтръска такава сума.
За повечето дребни и средни дивелъпинг студия подобна инвестиция е УБИЙСТВЕНА! Те ще трябва да предлагат игрите си за по 100 долара парчето за да я избият ебаси!

На днешния ултра-конкурентен пазар доста компании ще се замислят МЕГА ЯКО преди да дадат такива пари за тоя дето клати гората. Щото вижте ся - ако искат да се прицелят в повече от 1 платформа това означава да дадат 17 милиона за ИНИШЪЛ разходи за PS3 разработка и после да дават ОЩЕ за инишъл разходи за дивелъпмънт на други платформи.
А излишно е да казвам, че прицелаването в повече от 1 платформа понасттоящем е единствения разумен начин за възвърщане инвестиция в игра на така оформилия се гейм-пазар и е въпрос на ОЦЕЛЯВАНЕ.

Освен това SEGA може и да са дали 50 милиона само за 1 игра, но тя:
1. Им продваваше конзолата КАТО ЛУДА
2. Си беше тяхна разработка (а не на страничен дивелъпър)
3. Видя се докъде ги докараха подобни 50 милионни експерименти - до никъде.

Така, че хич не е толкова невинна тази новина колкот може би им се ще на Сони да е.
Този път май M$ си изиграха по добре картите...

Потребителски аватар
Bobi
Контакти:
STREETS OF RAGE 4
STREETS OF RAGE 4
Мнения: 7086
Регистриран на: преди 14 години

Мнение Bobiпреди 13 години

Самият факт, че PS3 ще поддържа игрите от предните 2 конзолни поколения, е достатъчен, за да си наясно, че игри за PS3 определено няма да липсват (това е и тайната на успеха на ръчните конзоли на Nintendo - от Game Boy до Double Screen). Колкото до цената, която казваш - $100 на игра, за да си избият разходите... ами просто ще правят по-качествени игри, за да могат да им се купуват двойно повече за по $50, и това е! вече номера с лъскавата графика няма да минава, защото почти всички игри за следващото поколение конзоли ще предлагат убийствена графика, и играчите ще започнат да отсяват игрите повече заради самата им стойност като игрови продукт, а не като "техническо демо" :roll:
Освен това, има и нещо друго - сигурно си чувал за фирми-разпространителки? Точно с такива фирми сключват договори фирмите-разработчици на дадена игра. И за да сключат подобен договор за сътрудничество, те трябва да представят ДОСТАТЪЧНО ДОБРА И ИНТРИГУВАЩА ИДЕЯ ЗА БЪДЕЩА ИГРА :twisted: Което означава, че разпространителите доста повече ще внимават за какви игри, като качество, сключват договори.

Потребителски аватар
Jeru
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 4915
Регистриран на: преди 14 години

Мнение Jeruпреди 13 години

За жалост наистина това е голям минус за Sony. Ясно беше, че разработката на едно заглавие от ново поколение ще струва много повече от колкото сега и единственият начин на по-малките фирми да оцелеят ще е да бъдат погълнати от по-големите такива, но тази сума е наистина сериозна и както в случая Jesuit написа - тук не става въпрос дали е по джоба на Sony, защото няма само Sony да издават заглавия за PS3.
Вече доста дивелъпъри писнаха, че hardware-а на PS3 хич не е user friendly що се отнася до разработване на заглавия.
Все си мисля, че цялата тази история има и положителна страна де... - crap-авите заглавия ще са по-малко, защото не всеки ще може да си позволи да издава полу-готови игри.
Anyway... кофти проблем си е.

btw Shenmue е перфектния пример затова, че да се инвестират толкова много пари в дадено заглавие не е най-голямата оферта, особено ако то не е предвидено за вкусовете на casual геймърите и не се знае дали няма да е една идея по-трудно смилаемо от необходимото.

Потребителски аватар
Mike
Console Ninja
Console Ninja
Мнения: 435
Регистриран на: преди 14 години

Re: Простреляха ли се Sony в крака?

Мнение Mikeпреди 13 години

Jesuit написа:разработка на PS3 заглавия се очертават някъде в УМОПОМРАЧИТЕЛНИТЕ рамки на 2 МИЛИОНА ЙЕНИ (около 17.6 МИЛИОНА ДОЛАРА)!!!!!
Само да вметна че billion се превежда - милиард, щото така звучи малко смешно, при курс 1 йена = 0.008697 USD

2 000 000 Йени са = 17, 395.8 USD - което е доста далеч от споменатите 17.6 милиона :lol:

Колкото до новината според мен всичко си е екстра:

Код: Избери всички

the PS3 architecture is too advanced and difficult to program for
тамън значи само наистина майсторите ще съумяват да създават игри :wink:

Jeru спомена че малките компании ще бъдат по-гълнати... от това аз виждам по-скоро добрата страна и това, че ще има по малко игри, които имат гениални идеи и кофти реализации.
Така наистина талантливи и идейни хора ще имат на разположение достатъчно финансии за създаването на проекта.
Не вярвам дали някой се интересува кое точно ще е името на фирмата сътворила играта при условие че се създаде нещо много добро ;)

TerrorX
Console Master
Console Master
Мнения: 1873
Регистриран на: преди 14 години

Мнение TerrorXпреди 13 години

Добре бе аз не виждам какво толко се палите ясно е ,че ще се вливат яко пари в гейм индустрята !И пак казвам тези милиони са НИЩО !Ако сметнете ще разберете ,че се избиват след първите 30000-35000 бройки !
LITTLE SONA-MA-GUN
RAPAPAM-PAM RAPAPAM-PAM YO SONA-MA-GUN
Aко все още не знаете как да се обръщате към мен, обръщайте се с гръб !

TerrorX
Console Master
Console Master
Мнения: 1873
Регистриран на: преди 14 години

Мнение TerrorXпреди 13 години

Eто ви нагледен пример това е извадка от хардуерните продасжби за септември

PS2 - 37,041

Това е PS2 и то само за Япония !Са сметнете продажбите на PS3 и ще видите ,че дори 1млрд. долара инвестиция са капка в морето а и дори печалбите при конзолите идват от продаваните дискове а не толко от харудера ...
LITTLE SONA-MA-GUN
RAPAPAM-PAM RAPAPAM-PAM YO SONA-MA-GUN
Aко все още не знаете как да се обръщате към мен, обръщайте се с гръб !

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3444
Регистриран на: преди 14 години

Re: Простреляха ли се Sony в крака?

Мнение vvarpпреди 13 години

Все пак, не вярвам всички японски издатели да се юрнат към. XBOX360. Големите, ще поддържатPS3 , а по-малките (например KOEI) - Revolution.
А, да, EA ще глътнат Ubisoft :twisted:
Jesuit написа:According to PS3Today.com и PS3Focus.com...
...се оказва, че само ПЪРВОНАЧАЛНИТЕ разходи за софтуерна разработка на PS3 заглавия се очертават някъде в УМОПОМРАЧИТЕЛНИТЕ рамки на 2 МИЛИОНА ЙЕНИ (около 17.6 МИЛИОНА ДОЛАРА)!!!!
Два МИЛИАРДА йени :)

Потребителски аватар
Jeru
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 4915
Регистриран на: преди 14 години

Мнение Jeruпреди 13 години

TerrorX, сравненията, които даваш са безумни. Ние говорим за това колко пари ще струва разработката на едно заглавие, ти даваш хардуерни продажби. :roll:

mike, грешиш, при това много. При тези огромни цифри, наистина ли мислиш, че някой ще се юрне да прави игри като Katamari Damacy, REZ и тн? Всички ще залагат на сигурно и никой няма да смее да се пробва да създава "идейни" работи, които 90% няма да се продадат достатъчно добре.
Не вярвам дали някой се интересува кое точно ще е името на фирмата сътворила играта при условие че се създаде нещо много добро
Човеко, нали за да се създаде това заглавие са нужни финанси!

Не ме разбирайте погрешно, не съм от песимистите дето само дрънкат за понижаването на качеството на игрите и умирането на гейм индустрията, просто положението хич не е толково розово.
Да, игрите "ала Blizzard (перфекционизъм, за сметка на новаторство)" ще са повече.

Потребителски аватар
Mike
Console Ninja
Console Ninja
Мнения: 435
Регистриран на: преди 14 години

Мнение Mikeпреди 13 години

Jeru написа: mike, грешиш, при това много. При тези огромни цифри, наистина ли мислиш, че някой ще се юрне да прави игри като Katamari Damacy, REZ и тн? Всички ще залагат на сигурно и никой няма да смее да се пробва да създава "идейни" работи, които 90% няма да се продадат достатъчно добре.
Не вярвам дали някой се интересува кое точно ще е името на фирмата сътворила играта при условие че се създаде нещо много добро
Човеко, нали за да се създаде това заглавие са нужни финанси!
Отзад напред.
Не си ме разбрал. Имах предвид точно това, щом като за създаването на дадено заглавие ще са нужни много финансии малките комании ще бъдат погълнати.
Т.е. хитовете заглавия няма да излизат от името на някоя малка фирма, която тепърва ще трябва да се утвърждава, а от името на Конами да речем.
При тези огромни цифри, наистина ли мислиш, че някой ще се юрне да прави игри като Katamari Damacy, REZ и тн?
Ами да мисля, че ще се правят. Все пак както беше споменато във темата за напред игрите ще трябва да предоставят нещо ново и разнообразно от странна на геймплей, защото графиката вече няма да бъде главното мерило.

И пак заглавията които спомена със сигурност са възвърнали вложените пари че и отгоре дали - Печалби има. Големите компании се интересуват от това :wink:

Jesuit
Square
Square
Мнения: 13
Регистриран на: преди 14 години

Мнение Jesuitпреди 13 години

Да извинявам се за грешката при превода - за милиарди йени става дума.

Що се отнася до "пъблишинг" компаниите..
Джеру е прав, че с покачване тавана на залозите, "залозите на сигурно" само ще се увеличат.
После финансирането на проект за игра е едно, а финансирането на инишъл инвестиция за преоборудване на гейм-студио (какъвто е случая) е нещо съвсем друго.
Съмнително е, че някоя пъблишинг компания ще се нагърби с подобна инвестиция - от какъв зор да спонсорира екипировката на пъблишъра?

Иначе факт е, че повечето гейм-дизайнери признават, макар и за момента само тихо мълком , XNA на Майкрософт май ще се окаже по приятелски настроената към дивелъпмънта среда, отколкото SDK-то което замислят Sony.
Кармак и Гейб Нюъл дори отктито се обявиха против изчанчената архитектура на PS3 инаричайки я "дивелъпърски кошмар".

Освен това припомням, че един от основните фактори катализирали краха на SEGA Dreamcast беше ИМЕННО липсата на достатъчно много и достатъчно кадърни заглавия (в това число и крапави както казва Джеру)? Именно по тази причина PSOne дръпна навремето, защото няма какво да се лъжем - винаги крапа и мейнстрийма са продавали повече отколкото хардкор заглавията.
А факта, че нямаше достатъчно кадърни заглавия за Дриймкас се дължеше на факта, че SDK-то и средата им за разработка бяха УЖАСНИ! За разлика от аналозите които Sony предложиха на разработчиците.

Много аналитици виждат (и аз съм склонен да се съглася до голяма степен с това виждане) в настоящото птотивопоставяне PS3/Xbox 360 аналогична ситуация Dreamcast/PSOne през 2000.

Като този път обаче Sony май са в по неизгодната позиция...

Потребителски аватар
b081
Контакти:
Console Ninja
Console Ninja
Мнения: 493
Регистриран на: преди 13 години

Мнение b081преди 13 години

Моето мнение е, че много избързвате с изводите. 17 милиона -- голяма работа. Колко излиза направата на един средно-бюджетен филм? Става дума за първоначална инвестиция, а не за "цена на парче". Нямам представа, какви са приходите от една продадена игра, но едно качествено заглавие реализирало милион продажби в Европа, още толкова в Щатите и няколко стотици хиляди в Япония много вероятно си възвръща инвестициите, че и с печалба.

Потребителски аватар
stryker
Контакти:
Console Fanatic
Console Fanatic
Мнения: 753
Регистриран на: преди 14 години

Мнение strykerпреди 13 години

По чуждите форуми масово се шири мнението, че Сони ще ядат бой с тоя ПС3, което ми се вижда напълно вероятно. Във времето на все по-настъпателните Майкрософт и "събуждащите се" Нинтендо, Сони избраха най-неадекватното и арогантно възможно поведение.
Някой каза, че качеството на игрите за ПС3 ще балансира количеството им. Ами историята на Нинтендо 64 е низ от експлозивни хитове, но това помогна ли му да надмине по продажби PSX?
А пък като хардуер ПС3 е направо новата SEGA Sаturn.
И в крайна сметка каква мотивация ще имат разработчиците да правят игри за ПС3? Някаква особена вярност? Сигурно...

Абе Сони че ще падат е ясно. Въпросът е "колко?"

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5923
Регистриран на: преди 14 години

Мнение king_of_the_universeпреди 13 години

Кармак по принцип не е приритал особено много да прави игри за конзола на Сони, така че много-много пичът да не се обажда.

Нинтендо 64 чак пък да е била низ от непрекъснати хитове...По-скоро за тази платформа се издаваха малко заглавия, от които повечето наистина са си хитови. Но измежду тоновете боклуци за Плей 1 също се открояваха достатъчно много хитове.

Ситуацията с Дрийма и Плей 2 изобщо не се повтаря. За Екс 360 е по-лесно да се разработват игри, но какво от това, след като Майкрото юркат дивелъпърите да блъскат заглавия (особено стартовите заглавия за зимата) за отрицателно време. За Сони ситуацията е точно обратната - трудно се бачка с техния дивелъпмънт кит, но фирмата изобщо не бърза да вади на пазара Плей 3. Сони все още не иска звездата на Плей 2 да залезе. Това е едно логично обяснение и за продължаващото мълчание на Сони относно цената и стартовите заглавия на Плей 3. Плей 2 все още е една колхозничка-ударничка на видео-гейм нивата и трябва като такава да се изцоца докрай.

Борбата тази Коледа ще бъде, както вече на много места се отбелязва, между некст-гена Екс 360 и неговите по-красиви заглавия, от една страна, и Плей 2, който тази зима ще пее Лебедовата си песен и неговите безспорно по-изпипани заглавия.

В титаничната борба нищо чудно най-много да намаже Нинтендо, което здраво намаза с Нинтенпсетата. Нищо чудно
Нинтендовците отново да ударят кьоравото с явно доста по-ниската цена на Револушъна и възможността за евтина разработка на чували с оригинални заглавия за него.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
stryker
Контакти:
Console Fanatic
Console Fanatic
Мнения: 753
Регистриран на: преди 14 години

Мнение strykerпреди 13 години

В титаничната борба нищо чудно най-много да намаже Нинтендо, което здраво намаза с Нинтенпсетата. Нищо чудно
Нинтендовците отново да ударят кьоравото с явно доста по-ниската цена на Револушъна и възможността за евтина разработка на чували с оригинални заглавия за него.
Ахам. Май всички го пренебрегват този момент. 8)

TerrorX
Console Master
Console Master
Мнения: 1873
Регистриран на: преди 14 години

Мнение TerrorXпреди 13 години

Jeru написа:TerrorX, сравненията, които даваш са безумни. Ние говорим за това колко пари ще струва разработката на едно заглавие, ти даваш хардуерни продажби. :roll:

mike, грешиш, при това много. При тези огромни цифри, наистина ли мислиш, че някой ще се юрне да прави игри като Katamari Damacy, REZ и тн? Всички ще залагат на сигурно и никой няма да смее да се пробва да създава "идейни" работи, които 90% няма да се продадат достатъчно добре.
Не вярвам дали някой се интересува кое точно ще е името на фирмата сътворила играта при условие че се създаде нещо много добро
Човеко, нали за да се създаде това заглавие са нужни финанси!

Не ме разбирайте погрешно, не съм от песимистите дето само дрънкат за понижаването на качеството на игрите и умирането на гейм индустрията, просто положението хич не е толково розово.
Да, игрите "ала Blizzard (перфекционизъм, за сметка на новаторство)" ще са повече.
Еми не съм погледнал и се пак погледни продажбите на игрите такаче пак съм горе-долу прав ...А пък и няма лошо в това игрите да искат повече ресурси тъй като така ще се набляга на качествени игри за сметка на проекти който не водят до нищо !
LITTLE SONA-MA-GUN
RAPAPAM-PAM RAPAPAM-PAM YO SONA-MA-GUN
Aко все още не знаете как да се обръщате към мен, обръщайте се с гръб !

Отговори

Кой е онлайн

1 гост