ICO and Shadow of the Colossus

It only does 8071A06.
Отговори
Потребителски аватар
Claude
Freaky Fanboy
Freaky Fanboy
Мнения: 61
Регистриран на: преди 1 година

Re: ICO and Shadow of the Colossus

Мнение Claudeпреди 1 година

Въпросният брой на уъркшоп ми е точно под ръка, на шкафа. Любимото ми коралски ревю обаче беше на ре4 за куба. :)

Raziel
Freaky Fanboy
Freaky Fanboy
Мнения: 66
Регистриран на: преди 2 години

Re: ICO and Shadow of the Colossus

Мнение Razielпреди 1 година

Трябва да си някакъв мазохист да предпочиташ да играеш PS2 версията пред пс4 версията на играта.Разликата между двете верси е от земята до небето.

Потребителски аватар
Claude
Freaky Fanboy
Freaky Fanboy
Мнения: 61
Регистриран на: преди 1 година

Re: ICO and Shadow of the Colossus

Мнение Claudeпреди 1 година

или да не ти се дават 80 кинта за тоя дето клати гората.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4368
Регистриран на: преди 10 години

Re: ICO and Shadow of the Colossus

Мнение RRSunknownпреди 1 година

Или просто да си вземеш за 20 лева PS3 HD едишъна с Ico .Графиката си остава оригиналната просто, не ти маже на съвременен екран и държи 30 кадъра (уви не са 60).

Потребителски аватар
Claude
Freaky Fanboy
Freaky Fanboy
Мнения: 61
Регистриран на: преди 1 година

Re: ICO and Shadow of the Colossus

Мнение Claudeпреди 1 година

Или направо да си я изтеглиш на торент безплатно. :P

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5923
Регистриран на: преди 14 години

Re: ICO and Shadow of the Colossus

Мнение king_of_the_universeпреди 1 година

RRSunknown написа:
преди 1 година
Или просто да си вземеш за 20 лева PS3 HD едишъна с Ico .Графиката си остава оригиналната просто, не ти маже на съвременен екран и държи 30 кадъра (уви не са 60).
Точно с това издание съм и никак нямам намерение да се бъркам за римейк, който чупи мъгливата атмосфера. :yes:
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4368
Регистриран на: преди 10 години

Re: ICO and Shadow of the Colossus

Мнение RRSunknownпреди 1 година

За 80 лева и аз не мисля да се бъркам, трябва да поевтинее и ще взема. Ако нямах PS3 колекцията щях да се замисля.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3468
Регистриран на: преди 14 години

Мнение vvarpпреди 1 година

Jim Raynor написа:
преди 1 година
[...]
ICO за мен стои като по-завършен сам в себе си продукт, макар да е по-малко интересната и комплексна игра.

Става въпрос за вечния спор около играта - света празен ли е, или просто Уеда така е искал и това е плод на design by substraction философията.

Когато си говорим за environmental storytelling, за мен Dark Souls e неоспоримият първенец. Зад всяка локация там стои много специфична история и идея, която можеш да разплетеш като се заровиш из описанията на предметите или детайлите на самото ниво (или гледаш клипчета в youtube). Фактът, че са предадени почти апокрифно за мен е още по-будещ любопитство и желание за преиграване. Това е нещо, което в SotC според мен е пропусната възможност (макар че, естествено, може би това е взето предвид от Уеда).

Пустотата и западналата грандиозна архитектура в SotC градят атмосфера на самота, неизбежност и изолация, като много от локациите на самите колоси са интересни. Въпреки това, празнотата в отворените пространствата между тях, както и относителното еднообразие в текстурите на околната среда от време на време ме оставяха с усещане, че се мотая в някакъв недовършен playground. Приемам, че може би ми липсва въображение - че може би, както в ICO, Уеда е искал сами да запълним празнините, които е оставил.

Замъкът в ICO обаче има повече контекст като обстановка. Първо, че сам по себе си има достатъчен смисъл - замъкът на злата магьосница от приказките, където е затворена принцесата - класически архетип, който е близък до съзнанието на всеки.

SotC гради далеч по-мащабен свят, но на локациите им липсва свързаност и вътреигрова обосновка. Останах с незадоволено любопитство относно това какъв е този свят, кой е живял в него, защото точно тези колоси се появяват на точно тези места и т.н. Единствено гласът дава някакво минимално описание, но на мен поне не ми стигна. Пустошта между отделните колоси пък е съвсем постна. Радвам се, че няма някакви изкуствени колектибъли отвъд ябълките и гущерите, но пък няма и някаква интересна мистерия, която да разкриеш, което на свой ред убива желанието за задълбочен exploration, макар Уеда очевидно да не е целял такъв.

Може би "не съм разбрал автора", но няма да крия, че ми се искаше да има причина да се помотая из този свят вместо да бързам към следващия колос. За добро или лошо, такава няма - и не знам дали ако имаше, нямаше да разруши по един или друг начин ефекта от играта.
Много си прав и за цялостността на Ико и за "липсите" на Сянката. Същите мисли ми минаха през главата, след като ги минах.

Дори сега не мога да се навия да довърша Сянката HD, щото ступвайки 2 колоса за има-няма 10 минути, преиграването се превърна в състезание :lol: "Виновник" в случая са прекалено ясните спомени, въпреки изминалите годините.

Интересно е да се отбележи, че самият "свят" на Сянката е напълно линеен и пределно скриптиран, ама изобщо не се усеща. При Ико, замъкът сякаш не беше толкова сполучлив - все имах чувството, че следвам някаква пътека.

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2374
Регистриран на: преди 14 години

Re: ICO and Shadow of the Colossus

Мнение The Demonпреди 3 седмици

Вчера врътнах римейка за PS4. Все още мисля че беше излишен, но както беше писал някой по-рано в темата - "Римейка бих го играл от любопитство, да видя нещо ново" Подходих с ниски очаквания и любопиство и накрая останах много приятно изненадан. :) Да, има малко повече тревичка тук таме, забелязва се леко по-различно усещане. Но е силно преувеличено твърдението, че скапва усещането. Много силно даже. :lol: Пак ми беше приятно да обикалям безцелно и почти всяка сцена е за wallpaper като в Гардиана. Истината е че играта се усеща като фенски мод, наставен върху оригинала. Студиото портващо играта са се опитали да не пипат абсолютно нищо геймплейно и подхождат с голямо уважение към класиката. За което бих им стиснал ръката. :yes: Това на мен много ми харесва. Ако ще е римейк, нека е само графиката. Разбира се, трябва да си пусна оригинала, да видя дали наистина е просто графика насложена над скелета на оригиналната игра... без физика, движения и т.н. По-скоро не е, защото коня се движеше феноменално и единствено ако пусна оригинала мога да разбера какво е променяно във физиката и двеженията. Но е явно е много малка разликата, щом не го усещам.

Аз обаче за разлика от Jim, нищо не помнех почти нищо за колосите. Много се мъчех на 2-3, докато разбера как се бият. За има няма 10-12 години, почти всичко съм забравил от пъзелите с босовете. Другите неща като усещания и чувства ги помня и първото превъртане си остава най-емоционално. Друго нещо което малко ме забави беше голямото лутане за намирането на 2-3 колоса. Някакси лъча на меча показваше посоката.... а защо ли си мисля че оригинала посочваше пътя? :blue: Гадно се получава, защото като ходиш към посока, понякога минаваш право през локации, които са задънени улици, а пътят към колоса продължава зад тях и трябва да се заобикалят... но как да го знаеш първият път. Това трябва да се провери. :)

Като цяло екстра си е римейкчето за нови фенове. По лесно е да навиеш някой младок, да играе пс4 игра от колкото пс2 порт. Старите фенове и най-големите сред тях ще се изкефят да го видят от любопитство. По добре да минеш нещо ново, отколкото старото за 3ти или 10ти път. Има и много галерии, челинджи и неща за отключване. Аз обаче я бях превъртал само веднъж на пс2 и второто ми е чак сега. За мен е игра-чувство и понякога си я пускам просто за успокоение без да бия колоси. Ей така да се поразходя с коня и да се любувам на невероятният свят.

Бих я повторил и на оригинала да видя как е и колко е остарял спрямо тази версия. (Разбира се на CRT тв :-) ) Нямам проблеми с игра на стари конзоли и кадрите не ми пречат. Играта е замислена и реализирана на тези кадри. Ограниченията на хардуера понякога водят до неподозирани висини в арта и геймплея. А и някакси като я играеш на оригиналният хардуер , се чудиш и се маеш как са успяли да го направят... А на пс3 порта примерно, ми е все тая, защото я сравнявам с други пс3 игри и не е впечатляваща технически защото там има десетки отворени светове вече. Може би е някаква моя странност, но аз като играя на някоя стара платформа се настройвам за нейната графика и все още се случва да се чудя и мая на някоя пс2 или дриймкаст игра, понеже ги сравнявам с други игри за тях. :lol: Така се маех и на версиите на MGS5 и Rise of The tomb Raider за 360. (Нищо че можех да ги играя на по-нови платформи с повече кадри и леко по-добра графика... Друго си е да се впечатлиш какво са успяли да изтискат от стар хардуер. На нов всеки може :D)

Отговори
Подобни теми
  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания

Кой е онлайн

1 гост