Final Fantasy XV

It only does 8071A06.
Аватар
The Demon
Console Master
Console Master
Мнения: 2624
Регистриран преди: 15 години

Re: Final Fantasy XV

Мнение The Demon1 месец

Снощи я превъртях! Давам и 6.9/10 :lol:

Какво да кажа, ако не беше ковид карантината през март да я натисна повече и последните дни на отпуската сега, сигурно никога нямаше да я изиграя и щеше да си остане зарязана в началото. Обаче ме надъха една странна мотивация - да освободя 85 гигабайта на PS4ката. Тая игра качва 30 и нещо гига от диска и 50 от даунлоуд на пачове. Престояваше на харда от поне година/две. Не я триех защото нямам нерви да тегля пак 50 гига пачове, но вече не мога да пусна нито една игра от липса на място и се принудих да я врътна и разкарам от конзолата.

Горката игра толкова страда от проблемно разработване, че чак ти е жал да я оплюеш. От началната идея на Номура, сигурно почти нищо не е останало , но това е най-малкият проблем. Докато играеш виждаш всякакви неща (механики, графики, идеи), останали от предишни директори и продуценти.... Супер странно е :lol: Напомня малко на MGS5. Игра която не е стигнала до финалната си идея, но все пак е завършена, изчистена от бъгове и пусната за игра. Което е много по-добре от това да беше канселирана, престояваща някъде по харддисковете и намерена след 10 години, пълна с бъгове. :lol: Даже бих казал че си е направо завършена и си има реален финал. Въпроса е че толкова много са сменяли насоката, че накрая хората, които са останали да ръководят проекта, изобщо не са знаели за какво става въпрос. Чак го съжалих Табата в какво се е забъркал. Съответно когато не знаеш точно какво са имали предвид хората в началото, всичко е обяснено супер бегло. Един вид, оставено е типично по японски, ти да си го довършиш в главата или просто да не ти дреме какво се случва... както са били в целият екип разработвал играта. Имах момент в които гледах някакви кътсцени и се питах "Кои са тия хора и какво по дяволите си говорят." :lol: Така че от историята не очаквайте много, но има все пак други яки неща.

Като цяло ако тръгнеш да говориш за проблемите/странностите на тая игра , не знаеш от къде да започнеш. Супер странна е, нито добра, нито мега боклук. Като Final Fantasy е доста слаба игра. Като RPG също. Като бойна система е 1/10. По-лесно ми е да говоря за нещата в които играта е добра. По малко са като бройка и на умряло куче, нож не се вади! :yes:

+ Самата идея за Road Trip-че с приятели се е получила. Говорят си простотии, лагеруват, правят си снимки, карат колата из красиви крайбрежни и некрайбрежни местенца, хапват множество от супер вкусно изглеждащи храни. Тия четиримата са и най-развитите герои. Имаше и други добре направени, но се появяват по един, два или три пъти за кратко и не ги развиват. Една жена драгун беше яка, но прекалено малко участваше.

+ Музиката е страхотна. И 5 директора да сменят, не могат да я развалят

+ Графиката е супер...в повечето графи. От една страна са перфектно изглеждащи монстъри от поредицата - анимирани и нарисувани. От друга са босовете, които са още по-зашеметяващи.... а каква лудница са съмъните, неуписуемо е, трябва да се види. :yes: Open World-a е също интересен , не съм виждал чак такъв досега. Някакси е много реалистичен в пълният смисъл на думата.... Предимно е от шосета, магистрали, мостове.... около тях шубраци, тръни, скали .... на други места горички, езера, хълмове. Отделно имаме разни плажни ивици. Шапка им свалям на тия от този отдел, раздали са се на макс. Свърши ли ви бензина в нищото, ще си походите като в реалният живот и ще видите за какво става въпрос. Същото бих казал за градовете, много добре направени, особено онзи който прилича на Венеция. Друг е въпроса че там куцат други работи, като липса на различни NPCта, които чупят имършъна. Като видиш продавача на сладолед който е клониран 6-10 пъти в града, малко ти идва в повече. Дори кикстартър проекти като Shenmue 3, всички хора и продавачи се различават. Толкова ли не могат да им сложат поне различни прически, ако не нямат време да им пипат лицата? Но да не забивам в негативите, в определени аспекти са се раздали. В други са имали прекалено малко време и нещата са се правили в последният момент. Оръжията например имат феноменален дизайн също. Дрехите и костюмите са топ ниво за всички герои.

+ Пререндтваните филмчета на места са бая красиви и добре режисирани.

Ta така, интересен експеримент, който не заслужава да носи 15ката зад името и повече щеше да му отива да е някакво side story. Поне по-добре щеше да бъде приет от феновете, като сайд проект. Имаше добри моменти, ще го запомня със странностите му, но все пак с добро. Има риск, което е похвално. Прекалено амбициозен проект, който е бил бая рязан и почван отново и отново. Някои неща дори са правени в последният момент за да закърпят нещата. Както казах по-рано, определени хора са си свършили перфектно работата, жалко че са малко като цяло. Последните 6 чаптъра играта става линейна и честно да си призная, доста по бързо ми вървяха. Не бих казал че са някакви яки, но това показва как повече ми харесва линейното вървене на историята (от едно място, на друг, през дънджъни, босове и кътсцени) Open World-а с колата и красивата реалистична природа е интересен, но не грабва много. Трудно Open World ми задържа вниманието за повече от няколко часа. Поне на мен.

Тази игра се е получила толкова странна смесица от яки неща, експерименти, модни течения, откровенни безумия и тотални извращения, че чак ми беше едно такова впечатляващо че изобщо съществува. Чувствах се благодарен, че играя такава игра, която не е трябвало да види бял свят в нормални обстоятелства. :mrgreen: Но да, битките в реално време са 1/10. Дори тези от Final Fantasy 2, в които се налагате един друг в партито за да заякнете, е по-забавна бойна система.

Според мен японците подвизаващи се в Square в момента, трябва да могат по-реално да преценяват възможностите си в бъдещите си проекти. Не могат да преценят добре мащаба и нямат някакви ясни начални планове за следване. Като не могат да се справят с голям мащаб, могат да направят нещата по-минималистични. Няма да стане по-лоша игра. По-лошо е като на места са се справили, на друга са претупали, а на трета тотално са загубили фокуса на проекта в стремежа да са актуални на масовата аудитория. Много се надявам за 16-ката да са си научили урока от тази толкова хаотична игра.

Аватар
vvarp
Мнения: 3662
Регистриран преди: 15 години

Мнение vvarp1 месец

Има нещо генерално сбъркано в Square, не от сега, а от последните години на Сакагуча (2000-02), като нещата съвсем отидоха по дяволите, след като се взеха с Enix. FF10 имаше немалко проблеми, чак успяха да скалъпят нова игра от изрезките. Проблемите се задълбочиха с FF12, после 13-ката се оказа сериозна издънка, след това 14-ката - мегапровал, а сега 15-ката - гигантски и неспасяем.

При всеки провал бяха жертвани екипите, блъскали се с кръв, пот и сълзи. Първо Мацуно, Куестаджиите (Ogre, Vagrant) и бай Ито (FF2-9, Chrono, 12), после екипа на М. Торияма (FF10, 13), после този на FF11 и 14, а с 15-ката всички останали. Даже Нокура е пратен в трета глуха. Закономерно, при FF7R и FF16 най-старши се оказват ръководителите на The Bouncer и The Last Remnant...
:miyamoto:

Вчера съобщиха, че продажбите на Dragon Quest XI са навъртели 6 млн, а Nier Automata гони 5-те млн. И двете заглавия са дело на утвърдени екипи, без безразборно вмешателство от страна на Скуреър. Дано им светне лампичката.

Аватар
The Demon
Console Master
Console Master
Мнения: 2624
Регистриран преди: 15 години

Re: Final Fantasy XV

Мнение The Demon1 месец

Много добри екипи жертваха, определено. :roll: В почти всички случаи, жертвите не бяха виновни. Тия пичове дето им правиха 11-ката, как ги изгониха като мръсни котета заради фф14 фейла... А там толкова много други неща бяха факторите.... особено енджина от 13, който не беше пригоден за MMO игра. Както и да е, дълга тема е. Приказката "Рибата намирисва от главата" важи с пълна сила при Square-Enix. :D И да изгонят разни хора, запази ли се лошата практика, резултатите са налици в 15-ката. Имат и добрият пример с Dragon Quest 11, да гледат от него и да се оправят.

Аватар
king_of_the_universe
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 6111
Регистриран преди: 15 години

Re:

Мнение king_of_the_universe1 месец

vvarp написа:
1 месец
Има нещо генерално сбъркано в Square, не от сега, а от последните години на Сакагуча (2000-02), като нещата съвсем отидоха по дяволите, след като се взеха с Enix. FF10 имаше немалко проблеми, чак успяха да скалъпят нова игра от изрезките. Проблемите се задълбочиха с FF12, после 13-ката се оказа сериозна издънка, след това 14-ката - мегапровал, а сега 15-ката - гигантски и неспасяем.

При всеки провал бяха жертвани екипите, блъскали се с кръв, пот и сълзи. Първо Мацуно, Куестаджиите (Ogre, Vagrant) и бай Ито (FF2-9, Chrono, 12), после екипа на М. Торияма (FF10, 13), после този на FF11 и 14, а с 15-ката всички останали. Даже Нокура е пратен в трета глуха. Закономерно, при FF7R и FF16 най-старши се оказват ръководителите на The Bouncer и The Last Remnant...
:miyamoto:

Вчера съобщиха, че продажбите на Dragon Quest XI са навъртели 6 млн, а Nier Automata гони 5-те млн. И двете заглавия са дело на утвърдени екипи, без безразборно вмешателство от страна на Скуреър. Дано им светне лампичката.
Точно жертването на екипите не го разбирам. Айде, Мустака се издъни кораво с ФФ-мувито, но защо не го оставиха да ръководи или поне да съветва създаването на игрите? Видя се от Одисеята, че още го бива.

Генералната грешка на Скуреникс, според мен, е, че отдават прекалено голямо значение на ФФ-тата, вместо просто да пръснат бюджетите им в повече и по-разнообразни ролевки. Скуреникс са точно обратното на огромните японски корпорации, които правят всичко (от моливчета, през коли до атомни централи и банки) и се концентрират където ударят джак-пот. Не бих нарекъл ФФ джак-пот, колкото и да прехвалват "успеха" на ФФ15. Това вкаменено лайно от Неолита сигурно е погълнало повече ресурси от всички останали ФФ-та, взети заедно. :lol:

Паразита, Кроното, Вейгрънта, Айнхендър, Мусаши, Тобал, ББлейд, Ергайц и т.н., и т.н. - толкова много Ай Пи-та за съживяване имат!
Don't shoot! I'm a human!

Кой е онлайн