Resonance of Fate Ревю

Reviews, previews, features.
Gorefest
Mobile Gamer
Mobile Gamer
Мнения: 29
Регистриран преди: 11 години

Resonance of Fate Ревю

Мнение Gorefest9 години

Resonance of Fate, или как се създава прототип за съвършеното RPG

Пиша това ревю след като превъртях играта и започнах „New game+”. Досега не се осмелявах да го започна заради непрестанните обрати в мнението ми за Resonance of Fate. На моменти имах чувството, че играя на една от най-посредствените RPG игри правени някога, заради непрестанният „Циклеж”, в който пападах постояно. Но на моменти (основно заради гениалната Battle система), играта се превръщаше в едно от най-добрите RPG-та, които съм играл.

Но какво всъщност представлява Resonance of Fate. Чисто и просто казано една походова Battle система. Когато чуете походова, повечето от нас се сещат за игри като Final Fantasy Tactics, други пък може би за Heroes 3, но и в двата случая Resonance of Fate няма нищо общо с тези велики за времето си заглавия.

Къде е истината!? Истината е някъде по-средата, Resonance of Fate е игра, която хората или ще харесват или ще я намразят. Затова реших да напиша по обширно ревю, за да може всеки (поне на думи) да прецени дали това е неговата игра, или не.

История

История като история в играта няма да намерите, или поне не по начинът, по която сте свикнали да ви се представи в едно Японско RPG. За да проследите историята на играта трябва да следвате главиният Quest, самата игра е разделена на 16 chapters, като в началото и краят на всеки ви се разказва историята чрез филмчета. Няма да изпадам в детайли, за да не разваля удоволствието на някой наскоро захванал се с Resonance of Fate. Но в общи линии става въпрос за, време в което светът който познаваме е изчезнал, въздухът, водата, природата вече не съществува (приемете че всичко е много унищожено, но не като във Fallout 3, а по скоро един много замърсен свят). Тогава учени с последни усилия са създали bazel, машина около която живътът е можел да продължи, като тя се е грижела за водата, въздухът, а след много години и с репродуцирането на човешката раса. Така с времето хората отъждествили bazel с Бог, но наличието на Бог поражда и необходимостта от някой който би трябвало да го представлява пред хората, тука в играта тези някой са висшата каста или така наречените Кардинали. Кардиналите са основната движеща сила на така познатият свят, те са представителите на bazel, те изявяват волята му, както и да пазят тайната му, че е просто една невероятна машина. Историята се заплита, когато нашите трима героя изпълнявайки поръчки на кардиналите, разкриват голяма част от истината за света, в който живеят. С развитието на играта и напредването с всеки chapter, ще се разкриват много пародийни случки, ще има места където ще се смеете и места където нещата наистина стават много сериозни.

Графика

Графиката в играта не е чудо голямо, не е Final Fantasy XIII, не е и Uncharted 2, но пък е по добра от Star Ocean да кажем.... (и Resonance of Fate и Star Ocean: Last Hope са игри на Tri Ace) В общи линии гравиката е добра, особено когато се насъберат много ефекти, експлозии, стреляне, и изпълнение на Tri-Atack, тогава всичко свети, блесити и почти не разбирате какво всъщност се случва, само следите Action скалата си, и стреляте ли стреляте. Абсолютно никъде не ми е засякло, няма пропадане на Frame Rate, дори нито веднъж не е блокирало PS3 на нея, за разлика от доста други игри. Играта се държи перфектно, и върви много гладко. Но все пак е хубаво да се вметне, че играта е псевдо триизмерна, имам в предвид предварително красиво рендован терен, в който е добавена дълбочина (същото като Valkyria Profile), вие се движите наляво и надясно и малко в дълбочина, но иначе е много красиво, независимо от тъмните матови цветове, които са използвали гейм дизайнерите. Но пропускайки това имайте в предвид, че когато сте в битка всичко си е абосолютно триизмерно, за да можете да видите всичко.

Gameplay

Първият ми досег с Resonance of Fate, остави в мен смесени чувства, след великото интро, нямах търпение да натисна Start бутона, за да видя какво ще последва. Играта ме пусна в един град, който е някак твърде лъскав спрямо нещата, които сте свикнали да виждате в RPG-тата.
След като обходих града, и видях че има задължителните неща ( Не и за Final Fantasy XIII), Магазин ( в който си правите и ъпгрейдите, купувате предмети и оръжие ), Guild ( от където по късно вземате Sub Quest ), Бутик ( мястото от където ще си купувате дрехи , ще го разясня по-натък в ревюто).
Продължих напред и набързо разбрах, че има система за показване на Main Quest, и Sub Quest, която намирате в менюто си. След което излязох на World Map-а.
Веднъж озовал се на World Map-а, ми се наложи да си проправям пътя, чрез разкриване на хексове (цялата карта е изградена от хексове или казано на български шестаграми), като според историята на играта, хексовете са един вид енергийните вериги на Bazel, и чрез тяхното разкриване вие всъщност поправяте гигантската машина, за да може тя да продължи своето функциониране.
Самата игра е разделена на 16 части, като във всяка има по един главен и няколко Второстепенни Quest, главният ни разказва историята, и който когато минем продължаваме в следващият chapter, а второстепеният ни запознава с живота на bazel, като изпълнявате всякави мисии, от потушаването на бунтове, до търсенето на стари чесовници по картата.
Малко по горе стана въпрос за разкриването на хексове. За да разкривате World Map-а на ваше разположение са 10 вида хекса, всеки с различна форма. Практически за да разкриете едно поле от 4 последователни разположени хекса, ще ви е нужен точно такъв вид Хекс. Самите хексове, не може да се закупуват от никъде, можете само да ги печелите от битки, някой определени цветни хексове изискват да биете определени гадове.

Когато сте на world map-а ще забележите специални зони ( Dungeons, градове.) които можете да разкриете само ако имате нужният цвят Хекс. Например, за да разкриете Neverland Dungeon, е необходим черен хекс, за вторият град на картата е необходим жълт...и т.н.
Цветните хексове се дават на абсолютно същият принцип като нормалните.
Воденето на битки е на random режим, като вие не виждате с кого и кога ще проведете битка ( тип Final Fantasy до XIII част )
Основна част от играта, представлява Arena –та, разделена на 50 отделни етажа, като на всеки има отделна битка, която можете да изиграете до 10 пъти ( ако искате да получите златна звезда на нея, неободима ви за изкарването на трофея ). За да проведете битка в Арената, се налага да заплатите квота за участие. Която е различна за всеки етаж, в който искате да проведете битка. Така например ако искате да участвате на 1 етаж се налага да заплатите 800 в злато, ако искате да участвате на 34 етаж то тогава ще заплатите 5000 в брой. Ако спечелите, парите които те заложили се умножават по коефицент, който се покачва спрямо броят успешни битки на даден етаж. Ако загубите, квотата която сте заплатили за участие, остава за арената. Или с няколко думи, ако искате да водите битки на арената, то трябва да разполагате с пари, но ако не губите битките си, то тогава със спечеленото от битките, ще можете да финансирате участието си напред, и така нагоре по етажите. За всяка проведена битка в Арената вие получавате специални арена монети, с които може да пазарувате само в арена магазина. Монетите са 3 вида и се дават спрямо на кой етаж се намирате . Така например за „Петият” етаж дават „6” бронзови монетки, а за „46-тия” Три златни. Арената ще бъде и вашата основна цел, когато искате да качите Level. Например от 44 до 50 етаж, ( отварянето на тези арени, изисква специални условия ) Арената ви пуска, гадове по-силни от последният Boss в играта. При което вие вземате сериозно количество Expiriance. Като пример бих дал, че гадът на последният 50 етаж, има достатъчно живот за да качат и тримата ви герои по 1 Level

Защо е така!? Ще попитате вие. Защото максималният Level в играта е над 200, и има гадове с Level 255, които имат живот около 1.5 -2 милиона.
Нека спрем с Арената до тука и ви изложа нещо в играта, което няма нищо общо с Gameplay-ят, а засяга естетиката, а имено дрехите. В играта има Boutique, в който ви продават дрехи, тука трябва да поздравя онзи програмист от Tri Ace, който се е сетил да сложи това в играта, не че на други игри няма възможност да преоблечеш героят си, но тука имате много голямо разнообразие, как искате да изглеждате. Всеки герой има три основни типа облекло, ако земем за пример Vashiron, първият му вид дрехи е панталони и якета, втория е панталони и ризи, третият е животински, имайки в предвид това трябва да отбележим, че всеки един вид дрехи има голямо разнообразие от панталони и якета, и голяма комбинация между тях. Но също така имате и множество обувки, кобури за пистолетите, видове коса, цвят на коса, цвят на очи, очила и други, които може почти свободно да ги комбинирате, за да постигнете желаният от вас изглед на героите. Но когато сте тръгнали да купувате всички дрехи от Ботикът, имайте в предвид, че някой от дрехите се намират дори по World Map-а, тоест не могат да се купуват. Късмет с песонализацията на героите ви, аз лично си играх много да ги преобличам, докато накрая се получи това което исках.

Battle система

В началото на битката, вие виждате стандартните неща за едно RPG, разполагате с 3-ма героя, всеки от тях въоръжен със съответното си оръжие, а пред тях стоят няколко гада, като за разлика от Final Fantasy например, те не са жаби, или мухи, а кучета с вратовръзки, и няколко хуманоида, които много приличат на ганстери от 30-те години.
Самата битка се води по доста интересен и интерактивен начин:
Първо, избирате посоката в която да напада вашият герой (като може да изберете и свободно ходене, предвижвайки героят си по полето просто с левият аналог стик). След като сте избрали посоката и дължината на вашият ход (което се обозначава съответно с пунктирана червена линия) , избирате по коя мишена или Гад както ви е по понятно да наричате NPC-тата и натискате квадрата. Вашият герой хуква да бяга в оказаната му посока, като същевременно вие стреляте, натискайки хикса, в момента в който вашата Action скала направи един пълен оборот .Като това цялото движение, стреляне, скачане ( скачането е една от функциите, която също можете да извършвате се нарича Hero Action и изглежда като една интерактивна, анимирана кът сцена, в която вие сте главното действащо лице).


Самата игра е една голяма battle система, която е много добре измислена и достатъчно елементарна, за да започнете да играете спокойно на 20-тият час, макар и да има някои неща, които ги разбирате чак на 100-ният час. И същевременно достатъчно сложна за да може всеки да развие своя собствена система за водене на битки, аз например от началото до края смених системата си поне 5 пъти, като нямаше грешен случай, за слабите гадове си изработих една система, за силните съвършенно различна, както и комбинации между двете, единственото сигурно е, че няма универсална система за провеждането на една битка, гадовете реагират различно при различни ситуации ( нападат най-ниският Level, или всички едновременно нападат един герой, замразяват ви героя който предизвиква Direct Damage, като така елиминират възможността да убиете, който и да било от тях, и т.н.)

Продължителност

По горе отворихме дума за часове. Играта я превъртях на 115 час, след като за целта бях изпълнил вички основни и второстепенни quest, Бях минал арената, също така и „Neverland dungeon” ( бонусен Dungeon, отварящ се при специални условия. С други думи казано, направих почти всичко което можеше да се направи в играта.

Tri Ace, са измислили много добре трофеите в играта, и при изваждането на „Платина” означава, че сте изпълнили всичко, и от там нататък можете единствено да се пробвате на по-голема степен на трудност, а Resonance of Fate има 3 такива.

Преиграемост

След превъртането на играта, се отваря New game+, като ако запчнете нова игра+ ще ви се запазят всички оръжия, предмети, ъпгрейди по оръжията, както и постиженията ви на арената. Единственото което е необхомо да спазите за да се случи това, е да не променяте степента на трудност, ако сте я превъртели на Normal то тогава New Game+ трябва да е също на Normal.
Това има своите плюсове, както и минуси.
Ако сте я превъртяли като мен, от първият път да сте постигнали всичко, то тогава „New Game+” е доста скучна, защото сте твърде силен за играта. Но ако не сте изпълнили всичко (нещо което вече препоръчвам), играта ще ви се стори по интересна, защото ще разберете малко повече историята и когато я играете за втори път, ще минете арената без да се мъчите толкова много, като няма да се налага да играете 25 – 35 часа в еднообразно блъскане само за да качите Level, ще минете и много по-спокойно и „Neverland dungeon”
И накрая като обобщение за Gameplay. Той е така създаден, че всеки път когато спрете и оставите джойстика, след час, два отново искате да пуснете играта, и да разтреляте някое и друго куче с вратовръзка. Непрестанните битки и системата за тяхното водене са направени много зарибяващо, и някак си искате още и още.
В играта има циркулация на времето ден и нощ, при което се променят и битките, също така и нещата които ви говорят хората, съобразно цикълът на денонощието.
В какво се състои игра, разкривани на хексове по картата, непрестанни битки, много рок музика,

Звук / Музика

Звъкът е на ниво, стрелянето с оръжията, и издаването на различен звук от всяко от тях, както и непрестанното дърдорене на вашите хора в битака, на английски или японски, което изберете, допринася за атмосверата. Сама че след известно време, около 2-3 часа леко ви се надува главата, защото в Resonance of Fate, е по-голяма пуцалка отколкото в battlefield bad company 2 ( игра която играех по същото време).

Музиката. Тя е нещото, което определно различава Resonance of Fate от другите RPG, музиката е хард рок, много китара, клавирни, яки барабани, не е игра за чалгари с две думи. Музиката е изградена много интересно, влияе се от денят и ноща в играта, едно и също парче е аранжирано 2 пъти, като през деня е единият вариант, през ноща другият. Същото се отнася и за битките, когато влезете в битка се пуска първият вариант на песента, кога обаче започнете изпълнението на Hero Action музиката прелива във вторият вариант , който е доста по мощен, (повече китара, барабани, како казах не е за чалгари), като това създава усещането за по-голама динамика, отколкото всъщност се случва в битката.
Само така като информация, официалният саундтрак на играта е от 6 диска или 118 парчета общо.
Разбирасе хард рок елемента е основно за битките, когато сте в нормалните зони е съвсем нормална симфонична RPG музика, от ранга на Final Fantasy 7 (незнам защо най-много на него ми прилича), като музиката е разбира се многоканална, все пак не е от 97 година.

В самият край ще кажа само.... Resonance of Fate е едно от най-добрите Японски RPG-а, които съм играл. И макар и играта да е една непрекъсната битка преплетена с неразбираемо разказана история, странна но много добра музика. Лично според мен, тя се доближава до големи заглавия като Final Fantasy XII, и прави рязка разлика от Final Fantasy XIII, която дори и със съвършената си графика показва липсва на най-важното за едно RPG, а именно Battle системата.

Аватар
king_of_the_universe
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 6111
Регистриран преди: 15 години

Re: Resonance of Fate Ревю

Мнение king_of_the_universe9 години

Играта е яка, също и ревюто. :D На мен РоФ повече ми хареса от ФФ-13 примерно. Малко шотове?
Don't shoot! I'm a human!

Аватар
The Demon
Console Master
Console Master
Мнения: 2624
Регистриран преди: 15 години

Re: Resonance of Fate Ревю

Мнение The Demon9 години

Тази игра съм си я добавил в списъка точно до Nier, от който някой ден ще наваксвам. :) Това което прочетох още повече ме убеди, че ще ми хареса. Добре си го написал, хареса ми.

Кой е онлайн