Asura's Wrath

Reviews, previews, features.
Отговори
Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Asura's Wrath

Мнение king_of_the_universeпреди 7 месеца

Asura's Wrath

  • Платформа: PS3, Xbox 360
  • Оценка: 7/10

CyberConnect2 не са сред най-известните гейм-разработчици, но и те си имат своите поредици: ролевките .Hack, аниме тупа-лупата Naruto и JoJo. Пичовете явно не са с празни джобове, защото покрай игрите с лицензи експериментират с каквото им е на сърцето, а наскоро дори решиха сами да си издават игрите. Играта, за която става дума в това позакъсняло ревю (доколкото оригиналните игри остаряват), е чудновата смесица от визуален аниме роман, обилно полят с шенмюърски QTE, заквасен с лек и леко недодялан екшън от трето лице в стил God of War и поръсен с онрейл шутър сегменти. Не знам дали са го мислили издълбоко на безброй оперативки, обаче във вкараната история, привидно забъркваща неразбираем миш-маш от индуизъм, будизъм, древногръцка трагедия, Star Wars и DBZ, може да се открие неочаквано много смисъл, показващ абсурда на всяка just war.

Нека първо поразчепкаме сюжета. Бойна команда от 8 небесни генерали-пазители, въоръжени с високотехнологични оръжия и с легиони от роботизирани войници, както и с традиционния божествен brute force, е в непрекъснат кървав екшън с лошите (нечестиви духове, създадени от яростта на планетата). В тази многовековна война (Войната на създаването) няма победители – през хилядолетията Главната зловредна гадина е раждана и прераждана на почивки от планетата Gaea, а полубоговете – пазители на човечеството, само я осмиряват за известно време. На един от осмината пазители-генерали – полубога Асура, му се случва кофти случка и пичът се вкарва в кофти филм, който отприщва гибелния му гняв на Ахила Пелеев, възпят чрез музата на оригинално комбинирания геймплей на играта. В течение на развитието на действието Асура трябва да се самоиздърпва от отвъдния свят Нарака (като барон Мюнхаузен) и да пробва брутална саморазправа с изродите, играещи казачок по нервите му. Това е в най-общи ънспойлвани линии.
Mantra_Asura_render_001.png
Льидерът!
Mantra_Asura_render_001.png (179.72 KиБ) Видяна 320 пъти
Льидерът!

Заслужава да се спомене твърде добре подбраната митология зад главното действие, което на пръв поглед изглежда стандартно This is Sparta в аниме вариант. Пръв в командния божествен състав е Deus – стандартен божествен брадатник в костюм, който изглежда така, както сме свикнали да виждаме и възприемаме Зевс по европейски. Deus дори си служи с неговите сили. Нататък обаче става интересно. Религиозните притчи за Осемте вида божествени генерали-пазители са с индуистки произход, прелял в будизма и намерил благодатна почва за още по-героични интерпретации в японския будизъм. Според будизма всички живи същества се раждат в едно от шест състояния на съществуване, в една от шест сфери и всички са обречени на непрекъснатия цикъл „смърт-прераждане“ (Самсара – на санскрит, който е класическия индийски език на индуизма и будизма). От това, доколко „праведни“ са били през живота си, животинките се прераждат в по-низшо или по-висшо състояние. Този цикъл може да бъде прекъснат само ако съществата се освободят от желанията си и постигнат просветление. Най-окаяното, низшо състояние на съществуване, е в ада – Нарака (пак от санскрит) и се състои в непрекъсната агресия и тормоз. Нашият човек Асура е в състоянитето и сферата на Асура – между сферата на животните (под него) и на хората (над него). Асура са описани като скандално могъщи и заядливи четириръки (към което някой сладкодумник е добавил и „триглави“) полу-богове, живеещи в непрекъсната война, въргал и ревност. Общата им черта с хората е това, че не са изцяло нито добри, нито лоши. Високо над нервозните Асури са Deva – щракащите с пръсти самодоволно върховни небесни божества, въртящи синджирчета и живеещи в непрекъснато щастие. Дори и тези свръх-същества обаче са обвързани със Самсара, защото силите им ги заслепят и не им позволява да виждат мизерстването на всички останали същества. Интересното е, че само Асура и още един генерал са с точните им имена, дадени от религията. Светът, който изгражда играта, също не прибягва до любопитна детайлност. Почти всичко е смекчено и сдъвкано, най-вероятно да стане смилаемо и безпроблемно възприемаемо за съвременното поп-съзнание на представителното мнозинство на полуграмотните геймъри. Злодеи с руски имена, нещастният върховен бог, който не би трябвало да е Deus, a Брахма – създател на Космоса и горд собственик на най-разрушителното оръжие на всички времена – Брамастра („астра“ е свръхествествено оръжие, свързвано с определен бог, в играта това схващане намира приложение). Въпреки това, в модерната гейм индустрия – свят на тотална доминация на малоумни мулти-култи и клати-курти онлайн пуцалки и на атакуващи клонирани, Asura’s Wrath е като манна небесна.
image.jpg
Family affair
image.jpg (25.24 KиБ) Видяна 320 пъти
Family affair

За съжаление, като истински Дева създателите на играта явно са се възгордяли от своето творение и не са обърнали достатъчно внимание на геймплея (даже май никакво). Разбирам стремежа им към оригинално съчетаване на различни видове геймплей, обаче в случая всеки вид, взет поотделно, е сравнително недодялано изпълнен. Екшънът е ръбат, камерата – пияна и не се справя със задачата да ти позволява да следиш целия екшън на екрана, таргет-локингът – неадекватен, хит-боксовете – странни, движенията – насечени, пейсингът – нелогичен, враговете – еднообразни (макар и интересни като дизайн), а местата за налагане са няколко равнинни дупки с нула детайл, вкаран в тях и с нула съприкосновение със заобикалящата среда. Като казвам, че враговете са еднообразни, да се има предвид, че с течение на играта дори не им се променят скиновете, цветът или арсеналът от движения, просто ги пускат по повече бройки едновременно. Онрейл пуцането, което навява иначе приятни асоциации с Panzer Dragoon, е прекалено лесно и човек има чувството, че дори и да не прави опити да избягва вражеския огън, пак би минал нивото. QTE-те са странно реализирани: винаги ти вкарват по някоя неочаквана комбинация за изпълнение, понякога във време, в което би предпочел просто да оставиш пада и да зяпаш ставащото на екрана (все пак синематиците преобладават за сметка на геймплея). Понеже лайт-мотивът на играта е отмъщение чрез налагане, логично щеше да бъде играта да наблегне точно на екшъна, а не както в крайния резултат от разработването екшънът и пуцането да са като фон на куик-таймовете. За друг кахър може да мине кратката продължителност на играта – 18-ина епизода с неповече от десетина часа геймплей, колкото и да изстискваш съдържанието на играта. Бих отдал това на недостатъчния бюджет, като цяло съм доволен от общия пакет като получени емоции и най-вече кеф от играта.
asuras1.jpg
Buddha bless you, my friend!
asuras1.jpg (81.11 KиБ) Видяна 320 пъти
Buddha bless you, my friend!

Презентацията на играта също представлява добре нацелена смесица – кеф ти аниме слайдове, кеф ти филмчета с енджина на играта, кеф ти и разказвач отвреме-навреме, даже са вкарали и кратки паузи между частите на епизодите, за да могат пръстчетата да поразпуснат от нон-стоп помпането на бутоните. Прекаляват обаче с непрекъснатото изписване на създателите на играта, дори не ми хрумва каква би могла да им е целта, освен да нашаткат повече неща на екрана в началото на поредното филмче. Музиката на играта е еклектична и радваща – от японски песнопойки до уестърнски мелодии – всяка нота е вкарана на правилното място.

Asura’s Wrath не постигна очакваните от изедниците от Капком продажби, поради което 4 епизода, най-вероятно планирани за втората игра, са вкарани като DLC. Забавно платено допълнително съдържание дава и режим на върсъс файтинг – Асура срещу някои бабанки от SF4. Колкото до безплатните бонуси в самата игра, те не са лоши : има отключване на галерии, филмчета, артове и допълнителни екстри, които да се включат в геймплея.

Трудно се оценява такава игра. От една страна, имаме недодялан геймплей, но от друга - добре поднесена история с оригинална презентация и с други идейни хрумки в цялостната реализация на играта, включително в геймплея. Давам ѝ 7 с уговорката, че друга подобна игра няма да види бял свят скоро, та дори - никога. Затова и препоръчвам поне едно изиграване - Asura’s Wrath в момента струва скромни пари и излиза прекалено тънко и изгодно в сравнение с модерните буламачи и „игри като услуги“.

asura_vs_ryu_by_es_jeruk-d5kd5i8.jpg
asura_vs_ryu_by_es_jeruk-d5kd5i8.jpg (162.02 KиБ) Видяна 320 пъти
Don't shoot! I'm a human!
Статии на фенове
Коментари
Отговори

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3400
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 7 месеца

Екстра статия :yes:

Асура и на мен ми изглежда като приятна аниму сапунка, тук-таме с батън маш. В наше време, читавото аниме го е хванала липсата, източната митология също е голяма екзотика. И ако някой се чуди, вече я "има" и за PC. В краен случай, предимството на това, че няма (кой знае какъв) gameplay е, че спокойно може да се зяпа из тубата :)

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Asura's Wrath

Мнение king_of_the_universeпреди 7 месеца

Мерси за отзива, и, да - "има" я за РС. :D Дори само да се гледа,пак е тръпка, особено на голям екран. Може би трябва да се изиграе веднъж и веднъж да се гледа - нека се сравнят усещанията,интересно е, аз така направих.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
DETONATOR-M
Console Master
Console Master
Мнения: 3700
Регистриран на: преди 13 години

Re: Asura's Wrath

Мнение DETONATOR-Mпреди 7 месеца

Ха! Таман я почнах миналата седмица на бокса.
Евалла за ревюто начи!
Както е повелил баце Крейтос [Кратос на български], всичко в тая игра се прави с хубава доза гняв.
От куик-тайм фестовете най-много ме дразни този който буташ двете тъчки напред, за да тръгне филмчето.
Другите ги понасям добре, защото когато те натиска космически показалец с размерите на континент някак си очакваш да се набираш на "Б"-то като за последно.
Абе не правят вече такива игри! Язък че няма втора част.
FORZA "СКРИТА СИЛА" МЪДРЕВО !

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Asura's Wrath

Мнение king_of_the_universeпреди 7 месеца

Понякога шаренията на екрана ми пречи да видя добре и навреме в кои посоки да въртя ръчките, ама поне дават достатъчно време за инпута. А космическият показалец е нищо в сравнение с последните чаптъри, за които са нужни пръсти от титаний. :)
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2301
Регистриран на: преди 13 години

Re: Asura's Wrath

Мнение The Demonпреди 7 месеца

Накефих се на статията. Няма да е много пресилено да кажа, че съм израснал с твоите статии и ме връщат във времената на списанията. :) А точно тази игра съм си я заплюл заедно с Ел Шадай. Знам че са различни, но общият знаменател под който ги поставям е това, че са пренебрегнати и неуспешни японски игри с по-читав бюджет. По принцип нямах големи очаквания и след прочетеното даже съм приятно изненадан. Имам усещането че ще ми хареса много. Трябва да се пише повече за такива скрити диаманти от близкото минало. Много от тях бяха незаслужено пренебрегнати в купчината от игри заляла ни миналата генерация.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Asura's Wrath

Мнение king_of_the_universeпреди 7 месеца

The Demon написа:
преди 7 месеца
времената на списанията. :)
По принцип си мислех, че списанията изчезват, щото всичко е вече в нета. Ама май просто няма кой да купува в България. :roll:
Don't shoot! I'm a human!

Отговори
Подобни теми
  • Similar Topics
    Отговори
    Преглеждания

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: и 0 госта