Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Дискусия за всички и всичко свързано с gaming :)
Отговори
Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3400
Регистриран на: преди 13 години

Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение vvarpпреди 3 месеца

Cloud gaming-ът или стриймването на игри не е новост. Още преди излизането на PS4 и X1 се шумеше около Gaikai и Onlive, които щяха да пускат по жицата най-новите заглавия, в пълния им блясък. Но технологията не се наложи, двете компании корабокрушираша и бяха купени от Sony.

Голямото ограничение при стриймването е интернета. При бавен нет сече и маже, като българоговорящ политик. За чиста 4k картина при 60 кадъра си трябва стабилна и постянна връзка от порядъка на 50+ мегабайта в секунда. Същевременно, даже с такъв нет и даже при неотдалечени сървъри, се забелязва забавяне (input lag).

Но независимо, че бавният нет е също така бавен, както през 2012, компаниите не се отказват. Sony взеха да пускат каталога на PlayStation за PC, в това число Bloodborne. Nvidia Shield получава по жицата неща като Witcher 3, чрез Geforce Now. Nintendo-вият Shield a.k.a. Switch явно няма да остане назад. Microsoft също не са безразлични, предвид печелевишия инфраструктурен бизнес, даже имаше екперименти при Crackdown 3.

Небеизвестният Иво Гемията пък стигна до там, че провъзгласи следващото поколение конзоли за последно. От там насетне ни чакало светлото бъдеще на абонаментните планове.


Разбираемо е защо такова развитие е угодно на повечето издатели - без конзоли, падат повечето лицензни такси. Най-вече, това катапултира абонаментаджийство или т.нар. игри като услуги. А абонаментите по начало са пладнешка форма на "печалба".

Не очаквам обаче Sony и Nintendo да зарежат без бой хардуера и лицензионните. Носят им добри пари. Производителите на чипове, като Nvidia и AMD също са на този принцип.
Последна промяна от vvarp на 19 сеп 2018, 08:56, променено общо 1 път.

Bobi_Tupalka
Mobile Gamer
Mobile Gamer
Мнения: 36
Регистриран на: преди 8 месеца

Re: Стриймингът и предизвестения край на конзолите

Мнение Bobi_Tupalkaпреди 3 месеца

Поточването е хитроумна идея да пренесеш на евтина платформа игри, които иначе изискват умопомрачителна графична мощ, но не съм убеден в ползите му, защото винаги ще го има моментът със забавянето на входящия сигнал, което прави невъзможно качественото играене на бързи игри от сорта на двубои, състезания с коли, футбол и т.н. Може би за някоя назобана ролевка поточването ще се ядва и няма да пречи толкова с бавното управление, но хората, пердашещи съревнователни игри, винаги ще предпочитат бързия сигнал пред напудрената графика.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4329
Регистриран на: преди 9 години

Re: Стриймингът и предизвестения край на конзолите

Мнение RRSunknownпреди 3 месеца

Те телевизията не могат да оправят още , рано е за стрийминг.
Иначе на теория с оптика ако сървъра е близо не би трябвало да има забавяне- обаче ако минаваш през 500 сървъра и гигабит да имаш към доставчика си няма никакво значение.

Потребителски аватар
niki_
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 1309
Регистриран на: преди 11 години

Re: Стриймингът и предизвестения край на конзолите

Мнение niki_преди 3 месеца

RRSunknown написа:
преди 3 месеца
Те телевизията не могат да оправят още , рано е за стрийминг.
Иначе на теория с оптика ако сървъра е близо не би трябвало да има забавяне- обаче ако минаваш през 500 сървъра и гигабит да имаш към доставчика си няма никакво значение.
Именно.
Ако искаме стрииминг, трябват дата центрове на всякъде за начало, а това е безкрайна инвестиция ( MS са десетилетие пред Сони в тоя показател с Аzure) .За мен все още е в бъдещето на начина по- който се играят игри, но отложеното такова.

За това и казах, че ми е интересно какво ще е решението на М$ОНИ, щом гореспоменатата опция отпада.
Японците набързо отрекоха Суича, но все повече говорят за концепции тип PS4 и  Vita ( щото е срамно да говорят за Суич), но Нинтендо размътиха водите. Хората искат удобство и контент на всякъде.
Кой знае , може би ще видим не толкова първобитен подход от другите два издателя следващото поколение... а може и да е PS3/Xbox One ниво фиаско за машини който правят всичко, но в крайна сметка не правят нищо.

Потребителски аватар
me3x
Контакти:
bad-ass-muther-fucker
Мнения: 3586
Регистриран на: преди 13 години

Re: Стриймингът и предизвестения край на конзолите

Мнение me3xпреди 3 месеца

По скоро ще имаш правото да избираш. Склонен съм да им повярвам, че ще пуснат на пазара две ревизии едновременно - XboxNext/PS5 Pro с 4к BlueRay Rom, накипрен с еквивалент на Nvidia 2070, 12 ядрен процесор с масивен кеш и тн. способен да оперира читаво в 4к@60fps на $599. Успоредно с това да стартира "Stream" edition, изцяло насочен към по непретенциозните играчи. Ако искаш сваляш, а ако искаш стриимваш. Без BlueRay Rom, малък хард, както и със сравнително по евтини GPU/CPU. 1080p/30-60fps на $349 примерно.
You can't choose your enemy, but you can choose how to fight

Потребителски аватар
The Demon
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 2301
Регистриран на: преди 13 години

Re: Стриймингът и предизвестения край на конзолите

Мнение The Demonпреди 3 месеца

Прекалено на допотопно ниво са тия услуги. В момента са на ниво "едва играеми". Нали, става за определен тип игри, ако е само лекия лаг при контролите, а не мазането на картината. За визуални новели, стратегии, походови игри. Лично аз не усещам интернет връзките в България да са по-добри от тези през примерно 2006-та. Даже доставчиците почнаха да се изхитряват и да дават по-скапан нет. :) След като нета не се подобрява, как ще навлезе тая технология? Освен ако вярно няма сървъри наблизо. Аз съм пробвал само PS NOW и remote play-a на PS4. Второто работи само ако си си в собствената мрежа на един рутер, в друга или същата стая и ТО С КАБЕЛ.

Освен това не мисля, че хората на сто процента се отказват от това да притежават реално игрите си. Още едно поколение ще мине докато убият напълно това и почнат да събират масово такси и наеми. Най-вероятно ще го има като опция. Залагам на това че пак ще има PRO и нормална версия... може и кутийка за стрийм за 100 долара, като PS TV.

A то че конзолите приключват, това се вижда още от сега. Нищо вече не е същото като едно време. Самата концепция за гейминга и това че масово е мултиплатформен, носителите, сървисите, абонаментите... много неща се промениха и големи промени предстоят.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Стриймингът и предизвестения край на конзолите

Мнение king_of_the_universeпреди 3 месеца

Смешно ми е как непрекъснато отписват конзолите. Конзолите имат бъдеще точно заради основната им функция - като машини, специализирани в игри , а стриймването ще промени само доставката на игрите. Засега не виждам да струи голям ентусиазъм от поддръжниците на стриймването, при положение, че в момента стриймът няма как да се получи дори в Япония, където и най-мизерната уличка е опасана с нет-кабелаци, камо ли в диви щати, европейски селца и балкански ливади. Прескъпа и невъзможна мисия! Може би стриймът най-напред ще пробие в Китай, където правят всичко през смартфон. Няма да е през близките 2-3 години.

Вероятно цялата следваща генерация спокойно ще изкара без задължителен стрийм, а може би към средата ѝ ще се пробва по-евтинка-стриймваща конзола, по модела на 360 аркейд.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3558
Регистриран на: преди 10 години

Re: Стриймингът и предизвестения край на конзолите

Мнение Jim Raynorпреди 2 месеца

На мен ми се ще streaming-ът в един момент да успее, дори просто защото ще улесни обратната съвместимост, но съм съгласен, че сме едно 10-тина години от това технологията да е работеща. Но дори да оставим обратната съвместимост, идеята ме привлича. За мен е най-важно като ми се играе нещо, да мога да го играя веднага, без ровене за стари конзоли или операционни системи, без set-up, без да чакам доставка и без да свалям 70 гиги от някъде. Бих си плащал месечна такса за това. Netflix/HBO GO са ми любими услуги по тази причина.

Потребителски аватар
RRSunknown
Console Master
Console Master
Мнения: 4329
Регистриран на: преди 9 години

Re: Стриймингът и предизвестения край на конзолите

Мнение RRSunknownпреди 2 месеца

The Demon написа:
преди 3 месеца
Лично аз не усещам интернет връзките в България да са по-добри от тези през примерно 2006-та. Даже доставчиците почнаха да се изхитряват и да дават по-скапан нет. :) След като нета не се подобрява, как ще навлезе тая технология?
Тук грешиш - от две години се занимавам само с оптика - прехвърляме всичките си абонати от лан и коаксиал към оптика в абоната, вече града е обърнат на 70% някъде - Булсат също много напреднаха с прехвърлянето. Виваком също почнаха с оптики в избрани градове .И не е само в нашия град - доставчиците се избиват за макари с оптика . А конверторите са гигабитови и до няколко години гигабита за 20 лева ще е нещо нормално.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3400
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 2 месеца

Да поясня връзката с "края на конзолите". Т.нар. cloud gaming или streaming не е само нов начин на разпространение. Неслучайно, визията на Onlive беше за пад + телевизор + кабел за нет. Без конзола или нещо друго. Неговите наследници, в лицето на Playstation Now и Geforce Now са на същия прицип.

Говорим също за хоризонт от 10-ина години.

В моментът, в който технологичните ограничения бъдат преодоляни, cloud gaming-ът ще надделее. Редовите потребители едва ли ще му мислят - за какво им е кутия с хардуер, че и 400+ еврака, че и за игри трябва да се дават пари. Нищо, че примерно жицата ще им струва 400/година и още толкова за интернет.

Ники спомена Microsoft, което ме подсети за второ голямо ограничение след интернета. MS са световна сила при cloud инфраструктурата. Обаче облаците са създадени за обработка на данни, не за сложни графични изчисления (3d rendering). Съответно, сървърите наблягат на памет и процесори, не на графични карти. Смятайте каква инвестиция е и колко ще отнеме едно преоборудване. В това отношение, Nvidia и Sony са по-напред - при едните, лавини от Geforce-ки, при другите, сървъри-PS4-ки и PS3-ки.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3400
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 2 месеца

Колкото до основната тема, гледам облаковите привърженици изтъкват удобството. Удобството да играеш навсякъде и на всяко устройсво. Удобството да играеш моментално каквото ти се играе.

Само че, в единия случай, това "навсякъде" е единствено там, където има low latency, постоянна 500 Mbit връзка. Тези места са и ще останат в обозримо бъдеще, големите градове. След като това изключва всички останали места, както и пътуването, работата, заведенията, парковете, "навсякъде" се равнява на вкъщи и евентуално, на хотел. Друг момент е, че дори да разполагаш с хипотетичен 500 Mbit нет, скоростта няма да е достатъчна. Трябва резерв за всеки и всичко, което ползва връзката.

Що се отнася до "свободата" да играеш на всяко устройство, не виждам кой би се занимавал примерно със Cyberpunk 2077 на телефон или таблет. На тях, човек би играл каквото играе и в момента.

Колкото до удобството да играеш моментално, и сега е общо-взето така. Отиваш на Steam примерно, има всичко ново, старо, още по-старо. Обратната съвместимост я замениха с постоянни портове на де що има за де що има. Bayonetta за PC, killer7 за PS4, Dark Souls за Switch, Phantom Dust за X1, никакъв проблем. Действително, тегленето е фактор. Но какво са 70 GB за един >500 Mbit нет? А и 1 час игра по жицата се равнява на горе-долу същия трафик (50-60 GB). Остава инсталацията, която би могла да се редуцира до 10-15 минути с читав SSD.


Не ме разбирайте погрешно, нека има алтернативи. Факт е също, че за добро или зло, компютърните технологии се развиват също в тази, централизирана посока.

Само че цялата мантра на корпорациите за това как cloud gaming-ът ще донесе моментално и повсеместно удовлетворение и как ще текнат реки от мед и масло, колкото и да гъделичка потребителския нагон, няма голяма връзка с реалността. И най-вече, не вещае хубави работи.

Стриймването не е просто друг вид разпространение или монетизация, а троянски кон за цялостна смяна на пазарния модел, с преки и трайни отражения върху самия продукт - игрите. От една страна имаме тоталната абонаментизация, която като нищо ще превърне дори класическите жанрове в MMO-та. Твърде вероятна заобикалка на нуждата от локални сървъри е игрите вече да не рачитат на бързина и ловкост. С други думи, освен абонаментни такси, облаците най-много да ни донесат поголовен, AI асистиран циклеж.

Разбира се, тази смяна на пазарния модел я пробват и в момента, с неща като Division или Destiny. Ама не работи, когато се състезават с камари от традиционни 5-10-50 часови заглавия. Но традиционните заглавия разчитат на досегашния тип монетизация - продажба на копия. При месечни такси, едно традиционно заглавие няма как да изкара достатъчно и на повърхността ще изплуват циклежите. Затова, именно облаците ще наложат масово "вечните" игри-услуги (с още по-вечни абонаменти) и ще бетонират този нов ред.

Raziel
Freaky Fanboy
Freaky Fanboy
Мнения: 60
Регистриран на: преди 1 година

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение Razielпреди 2 месеца

Има много време докато навлезе тази технология.Но истината е че според мене ще има много хора които няма да се навият да плащат за тази услуга, защото има хора колеколекционери които няма да се откажат от игрите си които притежават в това число съм аз.Как като притежаваш нещо твое които си купил ще трябва да плащаш наем това звучи абсурдно и неприложимо.Някой казват по горе че клоуда ще надделе ми въобще не се знае дали ще надделе при ограниченията които ще причини.А специално майкрософт от към обратна съвместимост се справят много добре защото все повече 360 игри стават с обратна съвместимост.Така че не се правят римейкове и римастъри за да се играят на новите платформи.Но тука изтъкнал че Майкрософт за тяхната конзола xbox one правят старите 360 игри с обратна съвместимост.

Потребителски аватар
king_of_the_universe
Контакти:
The New King of Hyrule
The New King of Hyrule
Мнения: 5918
Регистриран на: преди 13 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение king_of_the_universeпреди 2 месеца

Не съм фен някой да ми шитва игрите като месечен абонамент/услуга, защото това означава някой друг да ми определя какво - кога да играя и докога да поддържа определени игри за стриймване. Вярно е, че виртуалната "годност" е много по-дълга от физическата, но също така е вярно и че се контролира и ограничава изкуствено много по-лесно.
Don't shoot! I'm a human!

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3400
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 2 месеца


Потребителски аватар
Jim Raynor
Console Master
Console Master
Мнения: 3558
Регистриран на: преди 10 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение Jim Raynorпреди 2 месеца

Inb4 64gb of RAM required.

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3400
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 2 месеца

Това е недостатък на тромавия браузър, който по начало не е нужен. Новите играчи още нямат обособени продукти и затова ползват съществуващи - Chrome при Google, Xbox при Microsoft. Подобна беше историята със Sony, които първоначално пращаха облаци единствено към PlayStation (3, 4, Vita) и Bravia.

Всеки екран от последната петилетка е способен да декодира 1080p картина. Затова, времето на разните обемисти приложения и най-вече, на празните кутийки е преброено. Големият брат е истинският некст джен :)


Иначе, Мирософт са по-напред отколкото мислех. Сътрудничат си с AMD за чиповете, вече са почнали да въоръжават сървърната си инфраструктура и се готвят за старт догодина. В същото време, полу-потвърдени са очакванията на me3x за stream-only кашонче, редом с Xbox 4. Почна и пропагандата, да не останат по-назад от Google:

https://blogs.microsoft.com/blog/2018/1 ... he-center/

Изображение

Изображение

:rolf: :rolf: :rolf:

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7575
Регистриран на: преди 11 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение epedosпреди 1 месец

Последната снимка е по-смешна и от номерацията на конзолите им :D
А щом Гугъл са решили, че искат да гризнат от пая, какво по-добро за нас от малко здравословна конкуренция? ;)
Интересно ми е като цени как ще седят нещата.
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3400
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 1 месец

Амазон също са на хорото. Но и с тях, мисля е очевидно, че конкуренция няма да има. Та конкурират ли се Миро, Гого и Мазньо или пък другите олигополи?

Колкото до цените, като всяко нещо, ще почне без пари, или почти. В момента, в който потребителската маса се посъбере и вече няма връщане назад (т.е. конзоли), ще почнат да доят, стрижат и дерат.

Потребителски аватар
epedos
Контакти:
Console Master
Console Master
Мнения: 7575
Регистриран на: преди 11 години

Re: Cloud gaming и предизвестения край на конзолите

Мнение epedosпреди 1 месец

Много любопитно как ще се развие тоя пазар. Примерно четох статия наскоро, че от толкова ексклузивни продукции на отдените стрийминг платформи нетфликс, прайм, хулу, хбо го и тн хората се връщали към пиратството :D
PS4 "who knows when" Crew

"‎И по случайност девет от десет българи слушат поп-фолк, брато,
а от нас няма по-прост пост-соц народ..."

Потребителски аватар
vvarp
Контакти:
Мнения: 3400
Регистриран на: преди 13 години

Мнение vvarpпреди 1 месец

Ново 20:

https://medium.com/@Electronic_Arts/ann ... 8ef77f74db
Announcing Project Atlas — A vision for a cloud-native gaming future
By Ken Moss, Chief Technology Officer at Electronic Arts

At EA, we envision a future in which games go even further beyond the immersive experiences players enjoy today. I’m talking about games that offer living, breathing worlds that constantly evolve. You’ll play them one day, and when you come back the next, things have changed based on inputs from other players, AI, and even the real world.
[...]
We’re calling this Project Atlas and we believe in it so much that we have over 1,000 EA employees working on building it every day, and dozens of studios around the world contributing [...]

Този път няма недомлъвки. Всичко си казват, както за MMO забежките, така и за AI-асистирания циклеж.

Отговори
Подобни теми
  • Similar Topics
    Отговори
    Преглеждания

Кой е онлайн

Потребители, разглеждащи този форум: Claude и 0 госта